וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצחת: "הרוע לקח אותה דווקא על האדמה שאהבה"

אמה של אורי, בת 19 מתקוע שנדקרה למוות ביער עין יעל, אמרה אחרי שהתבשרה במהלך השבת על מעצרו של החשוד כי "היא הייתה נשמה צעירה ועדינה, יפהפייה מבפנים ומבחוץ, ילדה של אמת פנימית. חיפשה כל הזמן לתקן את העולם"

רוני כנפו

רצח בירושלים - עדכונים אחרונים

- החשוד - ערפאת ארפאעיה, בן 29 מחברון
- בעבר הוא נעצר על שהייה בלתי חוקית וריצה מאסר בכלא עופר
- לכוחות הביטחון היו את טביעות אצבעותיו ודגימות הדנ"א שלו
- בבוקר יצא מביתו עם סכין, הבחין באורי ביער ודקר אותה למוות
- הלילה אותר סמוך למסגד ברמאללה והועבר לחקירת שב"כ
- נתניהו: מברך את השב"כ והימ"מ על לכידת הרוצח המתועב
- אמה של אורי: "הייתה נשמה צעירה, הרוע בא ולקח אותה"

משפחתה של אורי אנסבכר, בת ה-19 מתקוע שהובאה אתמול לקבורה לאחר שגופתה נמצאה ביער עין יעל בירושלים, דיברה הערב (שבת) אחרי מעצרו של החשוד ברצח.

אמה שלי אורי, נעאה אמרה כי "לפעמים שדיברתי איתה הרגשתי שזו לא שיחה של אימא ובת. אורי, יפיפייה מבחוץ ומבפנים. נשמה צעירה, עדינה כל כך. ובתוך עדינות עוצמה גדולה. היא חיים מלאים ממש. אורי הייתה ילדה של אדמה ושל מלים. היא כל כך אהבה את האדמה הזו". עוד המשיכה האם ואמרה כי בתה "הייתה כותבת שירים שהביאו לידי ביטוי את מי שהיא", וכי "אני עדיין לומדת את מה שנתנה לי את מה שאפשר לצמוח ממנו". עוד אמרה נעאה כי אורי "הייתה ילדה של אמת פנימית. חיפשה כל הזמן לתקן את העולם, אבל בטוב".

עוד אמרה האם כי "אהבה את השירות ביעלים, שמחבר את האהבה לאדמה ולאדם. דווקא כשהלכה על האדמה הזו בר רוע כזה לקחת אותה מאתנו. מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים".

עוד בנושא הרצח בירושלים:
הותר לפרסום: החשוד ברצח הצעירה בירושלים נעצר באזור רמאללה
מצוד שהסתיים במעצר במסגד: כך נתפס החשוד ברצח בירושלים
"אמרת שאת צריכה קצת זמן לבד": היום האחרון של אורי אנסבכר

משפחתה של הנרצחת אורי אנסבכר, 2 פברואר, 2019. רני קנפו, אתר רשמי
אימא של אורי, נעאה/אתר רשמי, רני קנפו

החשוד, ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29, נעצר בפעילות לילית של כוחות הביטחון ברמאללה במהלכה אותר בסמוך למסגד והועבר לחקירת שב"כ. בעבר ארפאעיה נעצר על שהייה בלתי חוקית בישראל ועל החזקת סכין והוא אף ריצה תקופת מאסר בכלא עופר. בין 23 בפברואר 2009 ל-19 במאי באותה השנה הוא הוחזק במעצר על אחזקת סכין למטרה לא כשרה. בשנת 2017 הוא היה עצור על נשיאת סכין ועל שהייה בלתי חוקית בין 15 במרץ 2017 ל-25 באוגסט באותה השנה.

משפחתו של ארפאעיה מזוהה עם חמאס, מה שמגביר את החשד שהרקע לרצח לאומני. בשל עברו הפלילי, היו במאגרי המשטרה והשב"ס תמונתו טביעות האצבע שלו ודגימת DNA מה שאפשר לימ"ר ירושלים ולמעבדה לזיהוי פלילי לזהות אותו. על פניו לא ידוע האם יש מישהו שסייע לו ואם יש עוד חשודים שמעורבים.

מהחקירה עולה שבבוקר יום חמישי יצא החשוד מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. מסיבה שאינה ברורה הוא צעד לכיוון יער עין יעל, שם הבחין באורי אנסבכר, תקף ורצח אותה. חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח שמתגברת ההערכה שהוא לאומני.

משפחתה של הנרצחת אורי אנסבכר, 2 פברואר, 2019. רני קנפו, אתר רשמי
אימא של אורי/אתר רשמי, רני קנפו

אנסבכר נקברה ביום שישי בבוקר בבית העלמין בתקוע בנוכחות 200 איש. כ-24 שעות לאחר מציאת הגופה תפסו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל את החשוד ברמאללה, זאת לאחר יום חיפושים נרחב בזירת האירוע ובאזור, בסיוע מסוק ועשרות שוטרים. אנשי ימ"ר אספו ראיות בשטח, ולאחר מכן נכנס השב"כ לתמונה. אנשיו שרטטו באמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים את מסלול בריחת החשוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות השב"כ והימ"מ על כך "שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר". נתניהו הוסיף כי "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

(עדכון ראשון: 20:00)

אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים. אתר רשמי
נקברה ביום שישי בבוקר בבית העלמין בתקוע. אורי אנסבכר/אתר רשמי
אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully