וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרת שאת צריכה קצת זמן לבד": היום האחרון של אורי אנסבכר

בבוקר יום חמישי בו נמצאה גופתה של אורי אנסבכר, היא סיפרה למכריה כי בכוונתה לצאת ליער כדי להתבודד. שעות אחדות לאחר מכן דווח למשטרה כי היא נעדרת. לאחר חיפושים נרחבים היא נמצאה בעין יעל

צילום: רוני כנפו

רצח אורי אנסבכר - כל העדכונים:

- כוחות הביטחון עצרו חשוד באזור רמאללה
- המשטרה: להימנע מהפצת שמועות חסרות אחריות אודות הרצח
- צו איסור פרסום הוטל על פרטי המקרה
- אחותה ספדה לה: "אחות מדהימה, עשית רק טוב"

יותר מ-24 שעות חלפו מהרגע שבו אותרה גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19. אנסבכר, תושבת תקוע, נמצאה אתמול (חמישי) ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים ודקירות בפלג הגוף העליון בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי בירושלים. מכריה של אנסבכר סיפרו כי היא ביקשה באותו בוקר להתבודד אחרי שסיירה במדבר ולכן הגיע אל אותו היער הסמוך למרכז יעלים בו פעלה במסגרת השירות הלאומי.

אתמול, בסביבות השעה 11:00 בבוקר, דווח למשטרה על היעדרותה של אנסבכר, ולאחר מכן החלו חיפושים אחריה. בסביבות השעה 19:00 נמצאה גופתה ונקבע מותה. "הרגשתי שאני עומד מולך בשיחה - ואת מפורקת אחרי עוד יומיים במדבר", תיאר איתן יוגב, מנהל במרכז יעלים, את רגעיה האחרונים של אנסבכר במהלך הספדו בהלווייתה.

"את אומרת שאת צריכה קצת זמן לבד. אבל אורי - את לא לבד. כמה נוכחות היה בחיפוש הזה. בהתרוצצויות בהרים, לא היית בגופך אבל נוכחותך הייתה וחיפשנו נשמה בלי לדעת מה אנחנו מחפשים", תיאר יוגב.

לקריאה נוספת:
המשטרה בהודעה חריגה: שמועות חסרות אחריות בעניין הרצח בירושלים
"ילדה של אור": מאות בהלוויית אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים
חשד לרצח בירושלים: צעירה בת 19 נמצאה עם סימני דקירה בעין יעל

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
אמרה שהיא רוצה להתבודד. הלוייתה של אנסבכר, היום/מאיה הורודניצ'אנו

אמה נעאה תיארה בהספד את הערב האחרון עם בתה אורי. "תודה על הערב האחרון שלך איתנו על האדמה הזו", אמרה. "ביום רביעי שאלת אם אוכל לאסוף אותך. אמרת שאת צריכה קצת בית ואימא אחרי המסע, ואספתי אותך. ישבנו לארוחת ערב וסיפרת על חוויות מהמסע וקצת בכית וקצת צחקת ודיברנו ושתקנו וחיבקנו. והלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על הערב הזה והודיה שיש לי אותך".

מוקדם יותר בהלווייתה ספדה לה גם אחותה תמה: "זוכרת שלפני שבוע חזרנו מוקדם הביתה ואכלנו כל המשפחה, והיה שם משהו שלם, אושר. לימדת אותי להיות מאושרת, איך לצמוח מהקושי ולעזור לאחרים לצמוח. תכננו לעשות הרבה דברים ביחד. רצינו לטייל, וזה כבר לא יקרה. בשבת שעברה ישבנו ואמרת לי שאת לא מאמינה שבסוף השנה תהיי בת עשרים. למדתי ממך המון, איך לכתוב, לשמוח, לבכות. היית כולך אור ועשית רק טוב. כל הזמן ניסית לתקן את עצמך וללמוד ולצמוח. אני מבטיחה לך שאני אנסה לחיות בשבילך ואני כל כך אוהבת אותך. סליחה שלפעמים לא אמרתי לך את זה".

אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"תכננו לטייל". אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
ציר חסום בעין יעל 08/02/19. ניב אהרונסון
חיפושים באזור עין יעל, היום/ניב אהרונסון

כוחות הביטחון עצרו באזור רמאללה את החשוד ברצח, כך הותר הלילה לפרסום. החשוד, תושב חברון, נעצר במהלך פעילות מבצעית של היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, כוחות שב"כ וכוחות צה"ל. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

זירת גופת הצעירה בעין יעל. TPS, אתר רשמי
הזירה בה נמצאה הגופה, אתמול/אתר רשמי, TPS

בעקבות הרצח, המשטרה פרסמה הודעה חריגה בה היא מבקשת מהציבור שלא לקחת חלק בהפצת שמועות ברשתות החברתיות בנוגע לפרטי החקירה. "מאז מקרה הרצח שהתרחש אתמול החלו פרסומים ודיווחים שונים, בפרט ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה חסרי אחריות", נמסר מהמשטרה. "nדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור". עוד ביקשו להוסיף כי "משטרת ישראל פועלת מרגע האירוע בכלל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה על מנת להתחקות אחר החשוד או החשודים במעשה. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיס אינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים."

(עדכון ראשון, 8.2, 21:54)

זירת גופת הצעירה בעין יעל. TPS, אתר רשמי
עין יעל, אתמול/אתר רשמי, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully