וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בהודעה חריגה: שמועות חסרות אחריות בעניין הרצח בירושלים

בעקבות רצח הצעירה אורי אנסבכר בעין יעל, המשטרה מבקשת להימנע מהעברת אינפורמציה ברשתות החברתיות. "אנו מבהירים כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר", מסרו. "הפרסומים פוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור"

צילום: רוני כנפו

רצח אורי אנסבכר - כל העדכונים:

- המשטרה: להימנע מהפצת שמועות חסרות אחריות אודות הרצח
- צו איסור פרסום הוטל על פרטי המקרה
- כוחות משטרה ושב"כ פועלים לאיתור ממצאים וחשודים במעשה
- מאות הגיעו להלווייתה של אנסבכר בתקוע
- אחותה ספדה לה: "אחות מדהימה, עשית רק טוב"

בעקבות רצח הצעירה אורי אנסבכר בירושלים אתמול, המשטרה פרסמה היום (שישי) הודעה חריגה בה היא מבקשת מהציבור שלא לקחת חלק בהפצת שמועות ברשתות החברתיות בנוגע לפרטי החקירה. "מאז מקרה הרצח שהתרחש אתמול החלו פרסומים ודיווחים שונים, בפרט ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה חסרי אחריות", מסרו במשטרה. בחדשות 12 ו-13 דווח כי קיים חשד שהאירוע התרחש על רקע לאומני, אך יחד עם זאת נחקרים כיוונים נוספים.

אנסבכר בת ה-19 נמצאה אמש ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים ודקירות בפלג הגוף העליון בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי בירושלים. מאז אמש כוחות גדולים של משטרה ושב"כ פועלים באזור בניסיון לאתר ממצאים וחשודים במעשה.

צו איסור פרסום נרחב הוטל על פרטי האירוע. עם זאת, בית משפט השלום בירושלים התיר היום לפרסום את שמה ומקום מגוריה. עם זאת, בעקבות חרושת השמועות בנוגע לנסיבות מותה של אנסבכר, המשטרה הבהירה כי "מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור". עוד ביקשו להוסיף כי "משטרת ישראל פועלת מרגע האירוע בכלל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה על מנת להתחקות אחר החשוד או החשודים במעשה. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיס אינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים".

לקריאה נוספת:
"ילדה של אור": מאות בהלוויית אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים
הרצח בירושלים | אורי נעדרה שעות ונמצאה מתה ביער: "נשמה קדושה"
חשד לרצח בירושלים: צעירה בת 19 נמצאה עם סימני דקירה בעין יעל

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלוויית אורי אסנבכר, היום/רוני כנפו

מוקדם יותר היום, כ-200 בני אדם הגיעו לבית העלמין בתקוע, להלוויתה של אנסבכר, תושבת תקוע. אנסבכר הייתה מתנדבת בשירות לאומי והותירה אחריה הורים וארבעה אחים. אחותה, תמה, ספדה לה בדמעות בהלוויה. "אורי, אחות מדהימה שלי. זוכרת שלפני שבוע חזרנו מוקדם הביתה ואכלנו כל המשפחה, והיה שם משהו שלם, אושר. לימדת אותי להיות מאושרת, איך לצמוח מהקושי ולעזור לאחרים לצמוח. תכננו לעשות הרבה דברים ביחד. רצינו לטייל, וזה כבר לא יקרה. בשבת שעברה ישבנו ואמרת לי שאת לא מאמינה שבסוף השנה תהיי בת עשרים. למדתי ממך המון, איך לכתוב, לשמוח, לבכות. היית כולך אור ועשית רק טוב. כל הזמן ניסית לתקן את עצמך וללמוד ולצמוח. אני מבטיחה לך שאני אנסה לחיות בשבילך ואני כל כך אוהבת אותך. סליחה שלפעמים לא אמרתי לך את זה"

נעאה, אמה של אנסבכר, אמרה: "רק תודה על החיבוקים החמים שלך, ארוכים, חזקים. לפעמים הצמדת נשיקה שנתנה לי הרבה כוח. תודה על האמנות שלך, פתאום להגיד משהו מצחיק או טיפשי בדיוק כשצריך, ועל שנינות, וחדות, והומור ותמימות. ועל הערב האחרון שלנו איתך כאן אתנו. ביום רביעי שאלת אם אוכל לאסוף אותך אחרי המסע שלך, ואספתי אותך חישבנו יחד וסיפרת על חוויות טובות ומורכבות. הלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על היום הזה".

אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"שמעוות חסרות אחריות". אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

היא הוסיפה: "היית ילדה של אור, הבאת כל כך הרבה אור לבית. הייתה בך עוצמה אדירה לנסות להיטיב לאדם באשר הוא אדם. היית אדם של טבע ואדמה. עם אוזניות ומחברת יוצאת להליכות. כל כך הרבה למדתי ממך. לא תספיקי לטייל עוד ולהגשים כל כך הרבה חלומות. כל כך הרבה אור עוד יכולת לתת בעולם. אנחנו מחזירים אותך היום לאדמה שכל כך אהבת, שבשעה שצעדת בה לבית השני שלך בשנה וחצי האחרונות, ללא טיפת חמלה לקחו אותך מאתנו. אני כבר כל כך מתגעגעת אליך".

אחיה של אנסבכר תיאר גם הוא את אורי כ"אחות מדהימה". "אני זוכר את השבת שאמרת לי עם עיניים נוצצות: 'אני חייבת להראות לך משהו', עד שהראית לי שני מוטות קטנים. לא הבנתי על מה את מדברת ואת אמרת שזה גן עדן, ואלה העמודים שהם שערי גן עדן. תמיד עשית רק טוב. כל עצב הפכת לשמחה, עזרת לאחרים כמה שיכולת והכל עם חיוך על הפנים. רגע לפני שאת עוברת לשערי גן עדן אני רוצה להגיד לך שאת תמשיכי להיות איתי. הפצת כל כך הרבה אור בעולם שימשיך להאיר פה לתמיד".

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הלווייתה של אנסבכר, היום/מאיה הורודניצ'אנו
ציר חסום בעין יעל 08/02/19. ניב אהרונסון
ציר חסום בעין יעל, הבוקר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully