וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בירושלים | אורי נעדרה שעות ונמצאה מתה ביער: "נשמה קדושה"

כוחות משטרה רבים סקרו את זירת הפשע בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי בירושלים, שם נמצאה אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע, ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים על גופה. אחותה ספדה לה בדמעות: "לימדת אותי להיות מאושרת, איך לצמוח מהקושי ולעזור לאחרים לצמוח"

צילום: רוני כנפו

חשד לרצח בירושלים - עדכונים אחרונים:

-אורי אנסבכר בת ה-19 נעדרה במשך שעות ונמצאה ללא רוח חיים
-גופתה נמצאה עם סימני דקירה; מותה נקבע במקום
-כוחות משטרה רבים המשיכו לסרוק את הזירה גם הבוקר
-אנסבכר הייתה מתנדבת בשירות לאומי, ולה ארבעה אחים
-אחותה ספדה לה: "אחות מדהימה, עשית רק טוב"

עשרות בני אדם הגיעו היום (שישי) לבית העלמין בתקוע, להלווייתה של אורי אנסבכר שנרצחה אתמול בירושלים. בת ה-19 שנמצאה אמש ללא רוח חיים עם סימני דקירה בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי בעיר. גם הבוקר נמצאו שם כוחות גדולים של משטרה. צו איסור פרסום נרחב הוטל על פרטי האירוע. אנסבכר היא תושבת תקוע, מתנדבת בשירות לאומי, שהניחה אחריה ארבעה אחים.

אחותה, תמה, ספדה לה בדמעות בהלוויה. "אחות מדהימה שלי. זוכרת שלפני שבוע חזרנו מוקדם הביתה ואכלנו כל המשפחה, והיה שם משהו שלם. לימדת אותי להיות מאושרת, איך לצמוח מהקושי ולעזור לאחרים לצמוח. רצינו לטייל, וזה כבר לא יקרה. בשבת שעברה ישבנו ואמרת לי שאת לא מאמינה שבסוף השנה תהיי בת 20. למדתי ממך המון, איך לכתוב, לשמוח, לבכות. מבטיחה לך שאני אנסה לחיות בשבילך ואני אוהבת אותך. סליחה שלפעמים לא אמרתי את זה".

לקריאה נוספת
חשד לרצח בירושלים: צעירה בת 19 נמצאה עם סימני דקירה בעין יעל

אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הצעירה, אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

נעאה, אמה, אמרה "רק תודה על החיבוקים החמים, ארוכים, חזקים. לפעמים הצמדת נשיקה שנתנה לי הרבה כוח. תודה על האמנות שלך, ועל שנינות והומור ותמימות. ועל הערב האחרון שלנו איתך כאן אתנו. ביום רביעי שאלת אם אוכל לאסוף אותך אחרי המסע שלך. סיפרת על חוויות טובות ומורכבות. הרגשתי שמחה גדולה על היום הזה".

"היית ילדה של אור", הוסיפה. "הבאת כל כך הרבה אור לבית... הייתה בך עוצמה אדירה לנסות להיטיב לאדם באשר הוא אדם. היית אדם של טבע ואדמה. כל כך הרבה למדתי ממך. לא תספיקי לטייל עוד ולהגשים כל כך הרבה חלומות. כל כך הרבה אור עוד יכולת לתת בעולם. אנחנו מחזירים אותך היום לאדמה שכל כך אהבת. ללא טיפת חמלה לקחו אותך מאתנו".

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלווית אורי אנסבכר בתקוע, היום/רוני כנפו

אחיה של אנסבכר תיאר את אורי כ"אחות מדהימה". "אני זוכר את השבת שאמרת לי עם עיניים נוצצות: 'אני חייבת להראות לך משהו', עד שהראית לי שני מוטות קטנים. אמרת שזה גן עדן, ואלה העמודים שהם שעריו. כל עצב הפכת לשמחה, עזרת לאחרים כמה שיכולת והכל עם חיוך. רגע לפני שאת עוברת לשערי גן עדן אני רוצה להגיד לך שאת תמשיכי להיות איתי".

תאיר, חברה של אנסבכר, ספדה לה אף היא. "אני רוצה חיבוק גדול כל כך מיוחד שלה. את נותנת כל כך הרבה אור. הכל כך שביר. אני מנסה לכתוב ולהיות ראויה לך, לחברות האמיצה שלימדת אותי כל השנים. אני הולכת לבכות לך אז תהיי חזקה אורי, נשמה טהורה", אמרה.

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלווית אורי אנסבכר בתקוע, היום/רוני כנפו

רבקה, מורה שלימדה את אנסבכר ספדה לה ואמרה: "אורי יקרה, מאז אתמול חיוכך הגדול ועינייך המאירות עומדים לנגד עינינו. חקרת, שאלת, לא קיבלת שום דבר כמובן מאליו. אמרת את דעתך. היית חוט שמשלב בין הרוח בין עניינים ברומו של השמיים לארץ. פעלת לתיקון עולם. נמשיך ללכת בעקבותייך ולנסות ולתקן את העולם השבור".

לפני ההלוויה סיפרו הוריה של אורי כי "הייתה נשמה קדושה שביקשה משמעות, בעלת נפש רגישה לכל אדם וייצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב". מורתה בתיכון סיפרה כי "היא הייתה בחורה חכמה וכנה ובעלת פתיחות מחשבתית מקורית ויצירתית". אנסבכר הייתה מתנדבת בשירות לאומי במרכז יעלים, ובמשפחתה ארבעה אחים.

ביישוב פרסמו הודעת אבל על מותה של אנסבכר. "קהילת תקוע אבלה וכואבת את מותה בטרם עת", נכתב".

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הלווית אורי אנסבכר בתקוע, היום/מאיה הורודניצ'אנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אף הוא הודעה בעקבות הרצח. "אנסבכר נרצחה אמש באכזריות מזעזעת. בשעה קשה זו כולנו מחבקים את משפחת אנסבכר ואת בית משפחת תקוע. כוחות הביטחון חוקרים את הרצח, אנחנו נמצא את האחראים לו ונמצה עמם את הדין", נמסר. גם הנשיא ראובן ריבלין מסר כי "הלב נשבר מול אובדן החיים בשיא לבלובם, והכאב גדול מנשוא. עשייתה הנדיבה של אורי למען האחר וטוב לבה ימשיכו להאיר גם לאחר שאורה הגדול כבה".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון בה התגוררה אנסבכר, ספד לה גם הוא וכינה אותה "ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירות והיפות לטיפול בנוער במרכז יעלים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה. תנחומינו למשפחה, ליישוב תקוה ולגוש עציון כולו. אנו דורשים למצות את הדין עם הרוצחים בני העוולה".

עוד הוסיף נאמן כי "הלב מסרב להאמין שזה מעשה ידי יהודים. אנחנו מכירים את שכנינו וקוראים למצות את הדין עם בני העוולה. הקהילה מלוכדת סביב המשפחה. אורי בחורה של אור, נמצאת בשירות לאומי ותורמת את שנותיה לנוער שצריך עזרה. אנחנו בלב דומם. זה נראה כמו רצח שקורה באזורים שלנו", אמר בהתייחס לשמועות על כיווני החקירה.

ציר חסום בעין יעל 08/02/19. ניב אהרונסון
ציר חסום בעין יעל, היום/ניב אהרונסון

מרשות השירות הלאומי-אזרחי נמסר כי הם "מרכינים ראש וכואבים את הרצח הטרגי והנפשע של בת השירות שהתנדבה במסירות במסגרת שירותה. זו הייתה שנת ההתנדבות השנייה של אורי, במסגרתה ליוותה וחנכה באופן צמוד נערים ונערות עם מוגבלויות בחברה ושימשה גורם דומיננטי ואהוב בקרב הנוער עמו עבדה ובקרב הממונים עליה. מנכ"ל הרשות, ראובן פינסקי - מלווה פיזית את המשפחה והרשות מציעה סיוע לצרכיהם".

אנסבכר נעדרה כמה שעות בטרם אותרה בשטח הפתוח במהלך סריקות. המשטרה הודיעה כי כוחות הוזעקו לזירה ונפתחה חקירה בחשד לרצח. למקום הגיעו אנשי שב"כ וכן כוחות משטרה גדולים, בהם חוקרים וטכנאי מז"פ. מפקד מחוז ירושלים החדש, ניצב דורון ידיד שהגיע גם הוא לזירה, החליט לאחר הערכת מצב להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של המחוז.

מפה - זירת רצח הנערה  בעין יעל. אתר רשמי
מפה - זירת רצח הנערה בעין יעל/אתר רשמי

אנשי המעבדה לזיהוי פלילי פעלו אתמול עד השעות הקטנות בזירה ובשלב מסוים הוחלט להקפיא את החיפושים. "יש קושי למצוא ראיות בחושך, במיוחד ראיות שעשויות להיות בגודל של ראש סיכה", אמר קצין בכיר של מחוז ירושלים. עשרות שוטרים נדרשו במהלך הלילה לשהות בקור הירושלמי כדי לשמור את הזירה כדי שאיש לא יכנס אליה ויחבל בממצאים.

עם אור ראשון החל איסוף הראיות. השטח חולק לתתי אזורים וכל כוח משטרה קיבל משימה לסרוק ולאסוף כל מה שעלול להיות קשור לזירת הרצח. גששים וכלבי גישוש, סרקו את האזור.

"הזירה קשה ומורכבת. לא יכולים לפרט כרגע באיזה מצב הייתה הזירה ואיפה הונחה בדיוק. אבל מדובר באירוע קשה עם מעט מאוד ממצאים בזירה. מבצע החיפושים אחריה החל מיד לאחר שהדיווח שקיבלנו הסביר שהנערה עלולה להיות בסכנה. היא הגיעה בבוקר לעין יעל, כפי שהיא מגיעה בכל יום ואז לפני הצהריים נעלמה", סיפר קצין.

זירת גופת הצעירה בעין יעל. TPS, אתר רשמי
הזירה בה נמצאה הצעירה, אמש/אתר רשמי, TPS

במשטרה אמרו כי עם קבלת הדיווח כי "נפתח חפ"ק של המשטרה והחלו סריקות נרחבות של שוטרים ומתנדבים. במהלך הסריקות אותרה הצעירה ללא רוח חיים באזור מיוער בסמוך לעין יעל".

"כשהגענו למקום הובילו אותנו לשטח פתוח שם ראינו צעירה כבת 19 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה", סיפר פרמדיק מד"א ספי מזרחי. "ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

(עדכון ראשון 09:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully