וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדה של אור": מאות בהלוויית אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים

מאות התכנסו בבית העלמין בתקוע, שם התגוררה אורי אנסבכר, מתנדבת בשירות לאומי בת 19 שגופתה נמצאה אתמול עם סימני דקירה בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי. המשטרה:

צילום: רוני כנפו

חשד לרצח בירושלים - עדכונים אחרונים:

-אורי אנסבכר בת ה-19 נעדרה במשך שעות ונמצאה ללא רוח חיים
-גופתה נמצאה עם סימני דקירה; מותה נקבע במקום
-כוחות משטרה רבים המשיכו לסרוק את הזירה גם הבוקר
-אנסבכר הייתה מתנדבת בשירות לאומי, ולה ארבעה אחים
-אחותה ספדה לה: "אחות מדהימה, עשית רק טוב"
-המשטרה: להימנע מהפצת שמועות חסרות אחריות

כ-200 בני אדם הגיעו היום (שישי) לבית העלמין בתקוע, להלוויתה של אורי אנסבכר שנרצחה אתמול בירושלים. במשטרה ובשב"כ המשיכו היום בחקירת מותה של הצעירה, בת ה-19, שנמצאה אמש ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים ודקירות בפלג הגוף העליון בעין יעל שבאזור גן החיות התנ"כי בירושלים. גם הבוקר נמצאו שם כוחות גדולים של משטרה, בסיוע מסוק ועשרות שוטרים. אנסבכר, תושבת תקוע, הייתה מתנדבת בשירות לאומי והותירה אחריה הורים וארבעה אחים.

צו איסור פרסום נרחב הוטל על פרטי האירוע. עם זאת, בית משפט השלום בירושלים התיר היום לפרסום את שמה ומקום מגוריה. בשעות הערב המשטרה פרסמה הודעה חריגה בה קראה לציבור להימנע מהפצת שמועות ומידע בנוגע למקרה. "מאז האירוע החלו פרסומים ודיווחים שונים, בפרט ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה חסרי אחריות", צוין בהודעת המשטרה. "אנו מבהירים כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור".

במשטרה הוסיפו כי הם "פועלים מרגע האירוע בכלל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה על מנת להתחקות אחר החשוד/ים במעשה. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיסאינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים".

לקריאה נוספת
"נשמה קדושה בעלת נפש רגישה"; כוחות רבים בזירת רצח הצעירה בי-ם
חשד לרצח בירושלים: צעירה בת 19 נמצאה עם סימני דקירה בעין יעל

אורי אנסבכר מתקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר מתקוע/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
"אנחנו מחזירים אותך היום לאדמה שכל כך אהבת, שבשעה שצעדת בה לבית השני שלך בשנה וחצי האחרונות, ללא טיפת חמלה לקחו אותך מאתנו"

אחותה, תמה, ספדה לאורי בדמעות בהלוויה. "אורי, אחות מדהימה שלי. זוכרת שלפני שבוע חזרנו מוקדם הביתה ואכלנו כל המשפחה, והיה שם משהו שלם, אושר. לימדת אותי להיות מאושרת, איך לצמוח מהקושי ולעזור לאחרים לצמוח. תכננו לעשות הרבה דברים ביחד. רצינו לטייל, וזה כבר לא יקרה. בשבת שעברה ישבנו ואמרת לי שאת לא מאמינה שבסוף השנה תהיי בת עשרים. למדתי ממך המון, איך לכתוב, לשמוח, לבכות. היית כולך אור ועשית רק טוב. כל הזמן ניסית לתקן את עצמך וללמוד ולצמוח. אני מבטיחה לך שאני אנסה לחיות בשבילך ואני כל כך אוהבת אותך. סליחה שלפעמים לא אמרתי לך את זה"

נעאה, אמה של אנסבכר, אמרה: "רק תודה על החיבוקים החמים שלך, ארוכים, חזקים. לפעמים הצמדת נשיקה שנתנה לי הרבה כוח. תודה על האמנות שלך, פתאום להגיד משהו מצחיק או טיפשי בדיוק כשצריך, ועל שנינות, וחדות, והומור ותמימות. ועל הערב האחרון שלנו איתך כאן אתנו. ביום רביעי שאלת אם אוכל לאסוף אותך אחרי המסע שלך, ואספתי אותך חישבנו יחד וסיפרת על חוויות טובות ומורכבות. הלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על היום הזה".



היא הוסיפה: "היית ילדה של אור, הבאת כל כך הרבה אור לבית. הייתה בך עוצמה אדירה לנסות להיטיב לאדם באשר הוא אדם. היית אדם של טבע ואדמה. עם אוזניות ומחברת יוצאת להליכות. כל כך הרבה למדתי ממך. לא תספיקי לטייל עוד ולהגשים כל כך הרבה חלומות. כל כך הרבה אור עוד יכולת לתת בעולם. אנחנו מחזירים אותך היום לאדמה שכל כך אהבת, שבשעה שצעדת בה לבית השני שלך בשנה וחצי האחרונות, ללא טיפת חמלה לקחו אותך מאתנו. אני כבר כל כך מתגעגעת אליך".

אחיה של אנסבכר תיאר גם הוא את אורי כ"אחות מדהימה". "אני זוכר את השבת שאמרת לי עם עיניים נוצצות: 'אני חייבת להראות לך משהו', עד שהראית לי שני מוטות קטנים. לא הבנתי על מה את מדברת ואת אמרת שזה גן עדן, ואלה העמודים שהם שערי גן עדן. תמיד עשית רק טוב. כל עצב הפכת לשמחה, עזרת לאחרים כמה שיכולת והכל עם חיוך על הפנים. רגע לפני שאת עוברת לשערי גן עדן אני רוצה להגיד לך שאת תמשיכי להיות איתי. הפצת כל כך הרבה אור בעולם שימשיך להאיר פה לתמיד".

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלוויתה של אורי אנסבכר בבית העלמין בתקוע, היום/רוני כנפו

רבקה, מורה שלימדה את אנסבכר ספדה לה בהלוויה ואמרה: "אורי יקרה, מאז אתמול חיוכך הגדול ועינייך המאירות עומדים לנגד עינינו. כל שיחה איתך הביאה את עומק מחשבתם. חקרת, שאלת, לא קיבלת שום דבר כמובן מאליו. אמרת את דעתך. היית אדם של אמת". היא הוסיפה: "אורי, היית חוט שמשלב בין הרוח בין עניינים ברומו של השמיים לארץ. פעלת לתיקון עולם. נמשיך ללכת בעקבותייך ולנסות ולתקן את העולם השבור".

תאיר, חברה של אנסבכר, ספדה לה אף היא. "אורי, אני רוצה חיבוק גדול כל כך מיוחד. את נותנת כל כך הרבה אור. ענן כבד התיישב על ירושלים, כאילו רוצה להסתיר את לכתך. הכל כך שביר. אני מנסה לכתוב ולהיות ראויה לך, לחברות האמיצה שלימדת אותי כל השנים. אני הולכת לבכות לך אז תהיי חזקה אורי, נשמה טהורה", אמרה.

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלוויתה של אורי אנסבכר בבית העלמין בתקוע, היום/רוני כנפו

איתן, חבר נוסף, סיפר בהלוויה כי "לפני שבועיים העברנו יחד יומיים במדבר עם כל הצוות. רצינו ללמוד את רזי התמיכה. עסקנו יחד באפשרות להתבונן בכל אדם בנוכחות אוהבת, לדעת שכל מי שעומד מולנו - לפחות פעם אחת נשבר לו הלב, לפחות פעם אחת התייאש. בסוף הזמן הזה, ב-12 בצהריים בשישי את ניגשת ואמרת לי, 'אתה מרגיש שמשהו מוזר בינינו?'. נבוכתי שבת שירות אומרת לי, והבנתי שעברנו משהו ושווה לדבר. לפני שבוע בחמידי ישבנו ואמרת לי איתן, אני רוצה להצליח להיות איתך בנוכחות אוהבת. אני רוצה להגיד לך שאני אוהבת אותך ואמרתי לך אורי, אני כל כך אוהב אותך. אני באמת כל כך אוהב אותך, את הדרך שעברנו יחד והחיבוקים שהילדים קיבלו ממך".

הוא הוסיף: "הצוואה שאת משאירה לנו: רצינו לקבל ולתת אהבה. בלי זה לא יכולים לתמוך ולא להיתמך. אתמול, כשהרגשתי שאני עומד מולך בשיחה ואת מפורקת אחרי עוד יומיים במדבר, אני כל כך אוהב אותך ואת כל כך מפורקת. את אומרת שאת צריכה קצת זמן לבד. אורי את לא לבד, עכשיו את יותר איתנו. כמה נוכחות הייתה בחיפוש הזה. בהתרוצצויות בהרים. לא היית בגופך אבל נוכחותך הייתה, וחיפשנו נשמה בלי לדעת מה אנחנו מחפשים. את שולחת אותנו לנוח. נוחי על משכבך בשלום ותודה על מה שהבאת אלינו ומה שזימנת לנו".

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלוויתה של אורי אנסבכר בבית העלמין בתקוע, היום/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אף הוא הודעה בעקבות הרצח. "אורי אנסבכר נרצחה אמש באכזריות מזעזעת בירושלים. בשעה קשה זו כולנו מחבקים את משפחת אנסבכר ואת בית משפחת תקוע. כוחות הביטחון חוקרים את הרצח, אנחנו נמצא את האחראים לו ונמצה עמם את הדין", נמסר.

גם הנשיא ראובן ריבלין שלח תנחומים למשפחה, ומסר כי "הלב נשבר מול אובדן החיים בשיא לבלובם, והכאב גדול מנשוא. עשייתה הנדיבה של אורי למען האחר וטוב לבה ימשיכו להאיר גם לאחר שאורה הגדול כבה".

(עדכון ראשון: 15:11)

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הלוויתה של אורי אנסבכר בבית העלמין בתקוע, היום/מאיה הורודניצ'אנו
הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
הלוויתה של אורי אנסבכר בבית העלמין בתקוע, היום/מאיה הורודניצ'אנו
ציר חסום בעין יעל 08/02/19. ניב אהרונסון
ציר חסום בעין יעל, הבוקר/ניב אהרונסון
זירת גופת הצעירה בעין יעל. רוני כנפו
זירת הרצח, אתמול/רוני כנפו
מפה - זירת רצח הנערה  בעין יעל. אתר רשמי
מפה - זירת רצח הנערה בעין יעל/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully