וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו על הרצפה, ילדים ותינוקות": האוטובוס פגע ברכב - והתהפך

מחקירה ראשונית עולה כי רכב מסחרי בלם בלימת חירום על מנת לסייע לתאונה שאירעה בנתיב הנגדי, והאוטובוס שנסע מאחוריו התנגש בו. כתוצאה מכך נהרגו שתי נשים ונפצעו 41 בני אדם. "תוך עשר שניות האוטובוס התהפך", סיפר אחד הנוסעים. פרמדיק מד"א: "המראה היה מזעזע"

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים וניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

"נהג האוטובוס ממודיעין לירושלים נסע בקצב סביר", שחזר נח אלפנבין, תושב מודיעין עילית שנפצע היום (ראשון) בתאונה בין אוטובוס לרכב פרטי בכביש 443 בסמוך לבית חורון, ופונה לבית החולים אסף הרופא. "משום מקום הוא נאלץ תוך כדי נסיעה לעקוף רכב שככל הנראה עצר כדי לסייע לפצועים שהיו בתאונת דרכים לא רחוק מאיתנו. בניסיון לעקוף את הרכב שפתאום עצר באמצע הכביש, סטה הנהג וכולנו נפלנו".

"זה היה כל כך מהיר", העיד נח. "תוך עשר שניות התהפך ופתאום כולנו היינו על הרצפה של האוטובוס. קיבלתי מכה בצלעות. ניסיתי לעזור במה שיכולתי ויצאתי החוצה, ראיתי ילדים ותינוקות".

שתי נשים נהרגו ו-41 נוספים נפצעו בתאונה הקטלנית הבוקר, בהם שניים באורח קשה וחמישה במצב בינוני. כוחות משטרה וכבאות והצלה פעלו לחילוץ לכודים תחת האוטובוס. צוותי מד"א טיפלו בפצועים, ופינו אותם לבתי החולים, שם מאושפזים גם שני הנהגים שיזומנו לחקירה עם שחרורם.

עוד בוואלה! NEWS:
"אם יפתחו עוד תיקים כמו של זדורוב - יעלו שאלות גם עליהם"
מפגין איבד יד ומכוניות הוצתו: "האפודים הצהובים" לא מרפים מפריז
יממה לאחר מעצרו: צה"ל מיפה את בית החשוד ברצח הצעירה בירושלים

לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה, היום/mdep

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בצדו השני של הכביש אירעה תאונה בה נפצעו כמה נוסעים. הרכב המסחרי ובו מתנדבים באיחוד הצלה בלם בלימת חירום בנתיב השמאלי על מנת לטפל בנפגעי התאונה, וכתוצאה מכך פגע נהג האוטובוס ברכב והתהפך. מדובר בנהג אוטובוס ותיק של חברת "קווים", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לכיוון ירושלים.

פרמדיק מד"א, פאדי דקידק, סיפר: "כשהגענו המראה היה מזעזע. ראינו אוטובוס הפוך על צדו על מעקה הבטיחות בצד הכביש. הייתה המולה גדולה, חלק מנוסעי האוטובוס יצאו עצמאית וחלקם בעזרת פרמדיקים שלנו וחיילים שנקלעו למקום. כוחות הכיבוי, שהגיעו מהר למקום, סייעו לנו לחלץ את שאר הנפגעים כששתי נשים, אחת בשנות ה-50 לחייה והשנייה כבת 30, נלכדו בחלקו האמצעי של האוטובוס".

עוד הוסיף הפרמדיק כי "תוך החילוץ המורכב והממושך נכנסו לאוטובוס וביצענו בהן בדיקות רפואיות, אך הן היו ללא סימני חיים. בין הפצועים הייתה תינוקת כבת שנה, בהכרה מלאה שסבלה מחבלה בראשה. תוך טיפול רפואי פינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל".

עוד באותו נושא

שני הרוגים ו-41 פצועים בהתהפכות אוטובוס סמוך לבית חורון

לכתבה המלאה
תאונת דרכים קטלנית בין באוטובוס לרכב פרטי בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה בנתיב הנגדי שגרמה להתהפכות האוטובוס, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש

חובש מד"א קובי גולדשטיין סיפר: "הגעתי למקום עם האופנוע והבחנתי בהמולה הגדולה. ראיתי אישה בשנות ה-30 לחייה עם פציעה בפנים מחזיקה תינוקת ושלוש ילדות קטנות. לקחתי ממנה את התינוקת שנחבלה בראשה והרגעתי אותן. הכנסתי אותן לאחד האמבולנסים שלנו תוך שאני מעניק להן עזרה ראשונה".

חובש רפואת חירום במד"א דוד ירושלמי תיאר כי "הביאו אליי לאמבולנס גבר ואישה בשנותה-30 לחייהם עם ארבע בנותיהן בגילאי שנה עד חמש. הן סבלו מחבלות בפנים ובגוף והיו בהכרה מלאה. תוך טיפול רפואי פינינו את בני המשפחה לבית החולים שערי צדק כשמצבם מוגדר קל".

מפת האירוע לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. עיבוד תמונה
מפת האירוע לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019/עיבוד תמונה

מדריך בבית הספר ללוחמה בטרור של מג"ב, שהגיע בין הראשונים שהגיעו לזירת התאונה, אמר כי "התקשרו מהש"ג והודיעו על תאונת דרכים בכניסה לבסיס ועל אירוע רב נפגעים. לקחנו מנוף שהיה בבסיס ורצנו למקום התאונה. זה נראה כמו אירוע של פיגוע. פצועים, כתמי דם ושברים של חלונות. החובשים של הבסיס החלו לטפל בפצועים ועזרנו להם. המחזה היה קשה. זה היה בדיוק כמו זירת פיגוע".

חברת "קווים", בעלת האוטובוס, מסרה בתגובה לתאונה כי "נציגי החברה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כוחות ההצלה, המשטרה, מד"א, ועיריית מודיעין עילית. החברה מבצעת תחקור ראשוני של האירוע וממצאיו יועברו לגורמים המוסמכים". עוד נמסר כי החברה "משתתפת בצער משפחות ההרוגים ומאחלת רפואה שלימה והחלמה מהירה לפצועים".

(עדכון ראשון: 12:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאמצי החילוץ בתאונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילוץ הפצועים הלכודים מתחת לאוטובוס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
כוחות כיבוי אש בזירת התאונה בבית חורון, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילוץ הפצועים מתוך האוטובוס שהתהפך, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
תאונת דרכים קטלנית בין באוטובוס לרכב פרטי בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. פסגת המעודכנים,
זירת התאונה, היום/פסגת המעודכנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully