וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ימים לפני השבתת הממשל: נציגי המפלגות הגיעו להסכמה על התקציב

12.2.2019 / 6:36

מחוקקים רפובליקנים ודמוקרטים הסכימו על כל סעיפי התקציב של המשרד להגנת המולדת, שהיה נתון למחלוקת בין הצדדים. הסכמתם מגיעה שלושה ימים לפני המועד האחרון שלאחריו יושבת הממשל בפעם השנייה. הצדדים הסכימו על תקציב בהיקף נמוך לאין שיעור מבקשתו הראשונית של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נציגים משתי המפלגות בארצות הברית הגיעו הלילה (שלישי) להסכמה עקרונית על התקציב, בניסיון להימנע מהשבתה נוספת של הממשל. ריצ'רד שלבי, סנאטור רפובליקני מאלבמה, בישר כי הצדדים הגיעו להסכמה על כל סעיפי התקציב של המשרד להגנת המולדת, אשר היה נתון למחלוקת בין הצדדים.

ההסכמה מגיעה שלושה ימים לפני המועד האחרון שלאחריו יושבת הממשל בפעם השנייה. כחלק מן ההסכמות שהושגו, יוקצו 1.375 מיליארד דולר לבניית מכשול בגבול עם מקסיקו - סכום נמוך משמעותית מן הסכום שדרש הנשיא, בסך 5.7 מיליארד דולר. שתי המפלגות סיפקו תדרוכים סותרים לתקשורת בנוגע לסוג המכשול שייבנה: בעוד נציגים רפובליקנים אמרו כי מדובר בחומה שביקש הנשיא, נציגים אחרים שתודרכו בנושא טענו כי מדובר בתיקוני גדר במקומות בהם כבר קיימת גדר כיום. ההסכם המלא צפוי להיחשף ככל הנראה רק ביום רביעי.

לקריאה נוספת בנושא
מתנערים מטראמפ: קליפורניה תסיג את כוחות המשמר הלאומי מגבול מקסיקו
טראמפ בנאום מצב האומה: "נבנה חומה, החקירות נגדי מגוחכות"
"בזבוז זמן": טראמפ מתאושש מהשבתת הממשל ותוקף את הדמוקרטים

נשיא ארה"ב טראמפ במטה הפנטגון, ארלינגטון, וירג'יניה, 17 בינואר 2019. רויטרס, רויטרס
יסכים לחתום על הפשרה? טראמפ/רויטרס, רויטרס

הנשיא טראמפ אמר הלילה בעצרת בטקסס כי לא הספיק ללמוד את הפרטים של ההסכמות בין הצדדים. בין האפשרויות העומדות לרשותו של הנשיא, קיימת האפשרות להסכים לגובה התקציב הנוכחי ומיד לאחר מכן להכריז על מצב חירום בגבול באופן שיאפשר לו לדרוש משאבים נוספים מן הפנטגון לבניית החומה. בתמורה להסכמת הרפובליקנים להפחית את גובה הסכום לבניית מכשול בגדר הגבול, הסכימו הדמוקרטים מצידם לסגת מן הדרישה להגביל את מספר המהגרים שניתן יהיה לעצור במתקנים ייעודיים בתחומי ארצות הברית.

מגיש רשת פוקס ניוז, שון האניטי, הנחשב מקורב לנשיא, כינה את הפשרה בין הצדדים "זבל". הוא הדגיש כי מדובר בחלק קטן בלבד מן הסכום שדרש הנשיא לצורך בניית החומה בגבול.

עוד באותו נושא

ללא תקציב לחומה: תמה השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה

לכתבה המלאה
עובדי שדות התעופה מפגינים נגד השבתת הממשל האמריקני, 10 בינואר 2019. רויטרס
עובדי שדות התעופה מפגינים נגד השבתת הממשל, בחודש שעבר/רויטרס

בנאום מצב האומה שנשא הנשיא בשבוע שעבר, פנה לדמוקרטים ואמר כי "אני מוכן לעבוד אתכם כדי להשיג פריצת דרך למען כל האמריקנים. מיליונים צופים בנו ומקווים שנמשול לא בתור שתי מפלגות, אלא בתור עם אחד". עוד הוסיף טראמפ בנאומו כי "חומות עובדות וחומות מצילות חיים. בואו נעבוד יחד, נגיע לפשרה ולדיל שיהפוך את אמריקה לבטוחה".

לפני כשלושה שבועות הודיע טראמפ כי הושג הסכם שיביא לסיום השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה האמריקנית. הנשיא הודיע על העברת תקציב לשלושה שבועות, מה שיאפשר לחדש את עבודת הממשל במקביל להמשך ההידברות על מימון לבניית החומה, שאינו כלול בהסכם. הנשיא חתם על חוק שיאפשר את פתיחת הממשל עד ה-15 בפברואר והדגיש כי אם בתום התקופה לא תושג הסכמה, ישבית שוב את הממשל או יכריז על מצב חירום.

השבתת הממשל החלה לאחר שלא נמצא הרוב הדרוש בסנאט שיסכים לתמוך בדרישה שהעלה טראמפ - להקצות חמישה מיליארד דולר לבניית גדר בגבול עם מקסיקו. המשמעות הייתה כי חלק מפעילות הממשל לא תוקצבה, ולפיכך לא היה כסף לממן את פעילות אותם משרדים ממשלתיים, לרבות משכורות וכל פעילות שוטפת אחרת. ההשבתה השפיעה על כ-800 אלף עובדים בתשעה משרדים ממשלתיים.

(עדכון ראשון: 04:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully