וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה

בטלוויזיה הסורית דווח כי ישראל תקפה בדרום המדינה, באזור קוניטרה. לפי חלק מהדיווחים בוצע ירי טנקים לעבר כמה מטרות, בהן בית חולים נטוש. עוד דווח כי נגרם רק נזק ולא היו נפגעים. דובר צה"ל: "לא מתייחסים לפרסומים זרים"

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

ישראל תקפה בקוניטרה שבדרום סוריה - כך דווח הערב (שני) בטלוויזיה הסורית. לפי הדיווח, נגרם רק נזק ולא היו נפגעים. בדובר צה"ל מסרו בתגובה: "לא מתייחסים לפרסומים זרים".

בגבול רמת הגולן דווח על שמיעת פיצוצים. בסוכנות הידיעות סאנ"א טוענים כי טנקים ירו לעבר בית החולים ההרוס בקוניטרה ולעבר עמדה בעיירה ג'באתא אל-חשב, ועל פי סוכנות הידיעות "ספוטניק" נורו חמישה פגזי טנקים.

עוד בוואלה! NEWS:
חי או מת? מעצר משורר מוסלמי גרם למשבר בין טורקיה לסין
מאות אלפים ציינו באיראן 40 שנה למהפכה: "נמשיך לפתח טילים"
דיווח: ממשל טראמפ השלים את גיבוש תכנית השלום, תוצג רק אחרי הבחירות

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
תקיפה בסוריה, לפני כשנה/מערכת וואלה!, טוויטר

התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה אירעה בחודש שעבר, נגד מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בכמה אזורים. זאת, בתגובה לירי לעבר רמת הגולן שלדברי צה"ל בוצע על ידי הכוח האיראני. בשבוע שעבר דווח כי טהראן מתכננת להעביר את מרכז האספקה שלה בסוריה מנמל התעופה בדמשק אל בסיס T-4 בחומס בשל התקיפות החוזרות והנשנות של ישראל.

בנוסף לכך, על רקע תכניתה של ארצות הברית להסיג את כוחותיה מסוריה, שלפי חלק מהדיווחים צפויה להתחיל עד סוף חודש אפריל, גורמים אמריקניים מסרו בשבוע שעבר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי ישראל לוחצת על ארצות הברית לשמור על נוכחות צבאית בדרום סוריה גם אחרי הנסיגה, על מנת להרתיע את איראן.

עוד באותו נושא

דיווח: איראן תעביר את מרכז האספקה בסוריה מנמל התעופה בדמשק

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת קוניטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוריה העבירה לסוריה סוללות הגנה מפני טילים מסוג S-300 בעקבות הפלת המטוס הרוסי במהלך חודש ספטמבר על ידי צבא סוריה. בתגובה לתקרית הטילה רוסיה את האחריות על ישראל ודרשה הסברים. התקרית הובילה להתקררות ביחסים בין ישראל לרוסיה, שהחליטה לעבות את מערך ההגנה האווירי במרחב הסורי, כדי להקשות על פעילות במרחב. במקביל נמשכת הלחימה בתוך סוריה, שבמסגרתה הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים בידי ארצות הברית מנהלים קרבות עזים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במובלעת האחרונה שלו, הסמוכה לגבול עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully