וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ השלים את גיבוש תכנית השלום, תוצג רק אחרי הבחירות

גורמים בכירים אמרו לרשת פוקס ניוז כי נשיא ארה"ב עודכן בפרטי "עסקת המאה" שעליה שקדו יועציו, אך זו לא תיחשף לפני 9 באפריל כדי "לשמור על ביטחון ישראל". עוד דווח כי פחות מחמישה אנשים נחשפו למסמך, שאורכו בין 175 ל-200 עמודים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

גיבוש תכנית השלום של ממשל טראמפ הסתיים והנשיא דונלד טראמפ תודרך על תכניה - כך אמרו הלילה (שני) שני גורמים בכירים בממשל לרשת "פוקס ניוז". לדבריהם, הטיוטה הסופית של "עסקת המאה" היא באורך של 175 עד 200 עמודים ולפחות לחמישה אנשים הייתה גישה אליה. "התכנית הושלמה, הנשיא שמח לגבי הפרמטרים של העסקה", אמר גורם בכיר בממשל.

לפי הדיווח, טראמפ תודרך פעמים רבות על פרטי התכנית על ידי השגריר בישראל, דייוויד פרידמן, חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. הבכירים אמרו כי התכנית לא צפויה להתפרסם לפני הבחירות בישראל, ב-9 באפריל. "אנחנו לא הולכים לעשות שום דבר שיאיים על ביטחונה של ישראל", אמר גורם בכיר בממשל.

עוד בוואלה! NEWS:
מתנערים מטראמפ: קליפורניה תסיג את כוחות המשמר הלאומי מגבול מקסיקו
מאות אלפים ציינו באיראן 40 שנה למהפכה: "נמשיך לפתח טילים"
דרך המתקפה נגד צרפת, איטליה מבקשת לארגן מחדש את אירופה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ארה"ב דולנד טראמפ בהצהרות , בבית רה"מ 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
קושנר יקדם את התכנית. נתניהו וטראמפ בירושלים, מאי 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

קושנר צפוי להגיע בהמשך השבוע לכינוס שמתקיים בוורשה, שבו יידונו שורת סוגיות אזוריות, כולל תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הגורמים אמרו כי הגעתו של קושנר לכינוס היא הזדמנות משמעותית עבור הממשל להזכיר לבעלות בריתה של ארצות הברית באזור כי שלום בין ישראל לפלסטינים יחזק את מאמציה של ארצות הברית לבלום את השפעתה של המזרח התיכון.

בסוף החודש קושנר צפוי לבקר יחד עם גרינבלט בחמש מדינות במפרץ כדי לדון בתכנית השלום על מנת לקבל את תמיכת מנהיגי המדינות. גורמים בממשל אמרו כי טראמפ מקווה שהתכנית תוכל להתקדם. "נתנו שורה של תרחישים", אמר בכיר בממשל.

עוד באותו נושא

שגריר ארה"ב בישראל: פרסום תכנית השלום יידחה בכמה חודשים

לכתבה המלאה

גרינבלט מכחיש את הדיווח בטוויטר:

גרינבלט הכחיש את הדיווח וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בעוד שהתכנית קרובה להשלמתה, אנחנו עדיין לא שם ואנחנו נמשיך לחדד אותה עד שתפורסם".

גרינבלט אמר שגם הטענה שאורך התכנית הוא בין 175 ל-200 עמודים איננה נכונה: "היא מפורטת מאוד מבחינה פוליטית וכלכלית אבל לא ארוכה מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully