וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במכון התקנים עתר לבג"ץ: לא שיקרתי בפרשת מצלמות המהירות

12.2.2019 / 10:35

נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, קבע כי מ"מ מנכ"ל המכון שיקר כשהעיד שנכח בניסויים שכלל לא התקיימו ביחס לאמינות המצלמות. כעת הבכיר טוען: נכחתי בניסויים שעסקו במערכת אחרת, טעיתי בתום לב ועדכנתי את המשטרה בכך

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
סאגת מצלמות המהירות נמשכת/רונן טופלברג

בכיר במכון התקנים מבקש מבג"ץ לבטל קביעות חמורות שפסק לגביו נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן. בהחלטה שפורסמה בחודש שעבר, קבע רוזן כי הבכיר, ממלא מקום המנכ"ל אילן כרמית, העיד עדות שקר.

החלטתו של רוזן התייחסה להתנהלות התביעה המשטרתית בתיק שבו נידונה אמינותן של מצלמות המהירות מסוג א3. במסגרת ההליך העיד כרמית בפני בית המשפט כי נכח בעשרה ניסויים בהולנד בנוגע לאמינות מצלמות המהירות, וכי סגנו נכח ב-490 ניסויים נוספים. לאחר מכן התברר כי בפועל כלל לא התקיימו ניסויים בהולנד, ולכן ממילא לא נכח בהם שום נציג של המכון. רוזן כתב על כך כי עדותו של כרמית "הייתה עדות שקרית שאין בינה לבין מה שהתרחש בפועל דבר וחצי דבר".

לקריאה נוספת
אחרי סערת מצלמות המהירות: הבכירה במשטרה תועבר מתפקידה
מצלמות השקר: המשטרה נהגה במהירות מופרזת ודרסה את האזרחים
הדוחות שלנו יבוטלו? לא כל כך מהר: מדריך לסערת מצלמות המהירות

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
קבע כי מדובר בעדות שקר. נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן/דרור עינב

כעת מבקש כרמית מבג"ץ, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, לבטל את הקביעות החמורות האלו. הוא טוען כי הנציב רוזן אינו מוסמך לבקר אותו, שכן הוא אינו חלק ממערך התביעה, וכן כי לא ניתנה לו זכות להשמיע את טענותיו לפני שנפסקה ההחלטה.

כרמית טוען כי בעדותו נפלה טעות בתום לב, וכי הוא עדכן בכך את נציגי המשטרה כבר באוקטובר 2016. בנוסף, לדבריו, בינואר 2017 היועץ המשפטי של מכון התקנים שלח מייל בנושא ליועץ המשפטי של המשטרה, ובו הסביר כי מקור הטעות היה בכך שסגנו של כרמית נכח בניסויים שנערכו בהולנד למערכת אחרת - מולטינובה ולא א3.

עוד באותו נושא

אחרי סערת מצלמות המהירות: הבכירה במשטרה תועבר מתפקידה

לכתבה המלאה
סנ"צ שרית פיליפסון 7 בנובמבר 2018. יואב איתיאל
הודחה מתפקידה. ראש מחלקת תביעות התעבורה לשעבר של משטרת ישראל, נצ"מ שרית פיליפסון/יואב איתיאל

בעקבות עדותו, נחקר כרמית במשטרה בחשד למסירת עדות שקר. המשטרה העבירה את החומרים לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), וכיום ממתין כרמית להחלטה אם לזמנו לשימוע לפני כתב אישום, או לגנוז את התיק. לדבריו, המייל ששלח היועץ המשפטי של מכון התקנים, ובו מוסברת הסיבה לטעות, לא היה בידי הפרקליטות בעת שהורתה על פתיחת החקירה נגדו, ולא הובא בפני רוזן לפני שכתב את החלטתו. כרמית טוען כי הקביעות של רוזן חורצות את דינו בעניין שעדיין נמצא בטיפול הפרקליטות, וזאת כאמור מבלי שניתנה לו כלל זכות להשמיע את טענותיו.

עיקר החלטתו של רוזן לא עסקה בכרמית, אלא בראש מחלקת תביעות התעבורה של משטרת ישראל, ניצב משנה שרית פיליפסון. הוא קבע כי התביעה המשטרתית ידעה כי לא נכח נציג של מכון התקנים בניסויים במערכת א3, אך הסתירה זאת במשך כשנה וחצי מבית המשפט, בידיעתה ובהנחייתה של פיליפסון. הוא המליץ להדיח את פיליפסון מתפקידה ואף לפתוח נגדה בחקירה פלילית. בעקבות ההחלטה הודחה פיליפסון מתפקידה, והועברה לאגף השיטור.

ירון קוסטליץ' סניגורו של ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
עו"ד ירון קוסטליץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully