וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ישמש כמסגד, כן יעבור שיפוץ: פשרה בסערה החדשה בטבריה

10.2.2019 / 15:06

ראש עיריית טבריה רון קובי נפגש עם נציגי הציבור הערבי, לאחר שאיימו כי יקימו מחאה המונית בשל הצהרתו לפתוח מוזיאון עירוני במבנה מסגד אל-בחרי הנטוש. קובי: "היה בעבר מוזיאון במסגד, אבל אני עוד לא יודע מה יהיה בעתיד"

צילום: אלי אשכנזי, וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

הסטטוס קוו במסגד אל-בחרי (מסגד הים) שבטיילת טבריה יישמר - כך עולה מפגישה שנערכה היום (ראשון) בין ראש העירייה, רון קובי, לנציגי הציבור הערבי. זאת, לאחר שבשבוע שעבר איימו ראשי ועדת המעקב של ערביי ישראל כי יקימו מחאה המונית בשל הצהרתו של ראש העיר לפתוח מוזיאון עירוני במבנה המסגד הנטוש.

הצדדים החליטו היום בפגישתם כי המבנה ישופץ, יחוזק ויעבור ניקיון, אך המקום לא ישמש כבית תפילה. בפגישה נכחו גם חברי הכנסת יוסף ג'בארין ומסעוד גנאים מהרשימה המשותפת, ראש המועצה המקומית טורעאן ונציגים נוספים.

"יש בינינו אחווה", אמר ראש עיריית טבריה בתום הפגישה. "בעיר יש שני מסגדים ואנחנו מנהלים דו-שיח מתוך רצון לשפץ ולחזק אותם. מדובר בשני מונומנטים חשובים בעיר, הם לא ישמשו לתפילה. המסגדים ישופצו, עוד לא ברור מה יהיה בהם, אבל הם לא ישמשו לתפילה. מדובר במבנים חשובים לטבריה". לדבריו, "אין מקום להתלהמות. טבריה היא עיר תיירות שמכבדת את כל הבאים בשעריה. היה בעבר מוזיאון במסגד, אבל אני עוד לא יודע מה יהיה בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד שחזר את רצח אורי אנסבכר; חבריה: "ביקשה זמן לעצמה - ולא חזרה"
"היינו על הרצפה, ילדים ותינוקות": האוטובוס פגע ברכב - והתהפך
"שאיש לא יטיל ספק": רה"מ נערך למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים

מסגד אל-בחרי, מסגד הים, שבטיילת בטבריה. אלי אשכנזי, אלי אשכנזי
המבנה ישופץ, אך לא ישמש כבית תפילה. מסגד אל-בחרי/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי

המסגד הוקם לפני מאות שנים צמוד לשפת הים, עד שבשנת 1935 הבריטים ייבשו חלק מהכנרת ובנו טיילת לאורך האגם. דייגים היו נכנסים עם סירותיהם ישר לתוך המסגד, בזמנים בהם מפלס הכנרת היה גבוה מספיק. מדובר היה במסגד המשני בחשיבותו בטבריה. המסגד המרכזי היה מסגד אל-עומאר בלב העיר, שגם כן קיים עד היום. עד 1948 טבריה הייתה עיר מעורבת, אולם במהלך המלחמה התושבים הערבים גורשו או עזבו את העיר ושני המסגדים ננטשו.

בשנת 1952 הפך מסגד הים למוזיאון העירוני לעתיקות טבריה, בניהול העירייה. במהלך שנות ה-80 המוזיאון סגר את שעריו, הממצאים הארכיאולוגיים הוצאו מהמבנה והמסגד נותר נטוש וריק וללא כל שימוש.

בשנת 2000 החלו אנשי התנועה האסלאמית להגיע למסגד, נוכח הפרסום שבית המשפט שלח אדם חסר בית שנעצר, למעצר בית במסגד הנטוש. הדבר היווה עילה למחאה ובמשך כמה שבועות נערכו ברחבת המסגד תפילות יום שישי, בהובלת השייח ראאד סלאח. באחת הפעמים אף התפתחה במקום קטטה גדולה בין תושבים מטבריה למתפללים. מאז, במשך קרוב ל-19 שנה המסגד חזר לאלמוניותו ולא היווה מקור למתיחות.

עוד באותו נושא

הקמת מוזיאון בתוך מסגד: הסערה הבאה שמתכנן ראש עיריית טבריה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully