וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד שחזר את רצח אורי אנסבכר; חבריה: "ביקשה זמן לעצמה - ולא חזרה"

דיון בהארכת מעצרו של החשוד, תושב חברון בן 29, צפוי להתקיים מחר. במקביל כוחות צה"ל מיפו את ביתו לצורך בחינת אפשרות הריסתו. במרכז יעלים בירושלים, בו התנדבה אורי כבת שירות, סיפר המנהל כי "היא ביקשה לקחת זמן לעצמה, אבל לצערנו היא לא חזרה משם"

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: תומר לוי

רצח בירושלים - עדכונים אחרונים:

- החשוד, ערפאת ארפאעיה בן 29 מחברון, שחזר את רצח אורי אנסבכר
- צה"ל מיפה את בית החשוד לצורך בחינת אפשרות הריסתו
- בעבר הוא נעצר על שהייה בלתי חוקית וריצה מאסר בכלא עופר
- לכוחות הביטחון היו את טביעות אצבעותיו ודגימות הדנ"א שלו
- בבוקר יצא מביתו עם סכין, הבחין באורי ביער ודקר אותה למוות
- בליל שבת אותר סמוך למסגד ברמאללה והועבר לחקירת שב"כ
- אמה של אורי: "הייתה נשמה צעירה, הרוע בא ולקח אותה"

החשוד ברצח אורי אנסבכר ביער עין יעל בירושלים שחזר הבוקר (ראשון) את רגעיה האחרונים של הצעירה. דיון בהארכת מעצרו של החשוד, ערפאת ארפאעיה, צפוי להתקיים מחר. כוחות צה"ל מיפו הלילה את ביתו של בחברון לצורך בחינת אפשרות הריסתו. ארפאעיה, בן 29, נעצר בפעילות של כוחות הביטחון בליל שבת ברמאללה, במהלכה אותר בסמוך למסגד והועבר לחקירת שב"כ.

במרכז יעלים בירושלים התכנסו הבוקר צוותי הדרכה, המטפלים ובנות השירות הלאומי כדי לשוחח על אובדן חברתם הטובה שנרצחה ביום חמישי. במרכז, שמטפל באמצעות טבע תרפיה באוכלוסיות בסיכון, מתכוונים לערוך שיחות גם עם הילדים שאנסבכר סייעה להם במשך השנה וחצי בה שירתה במקום.

המרכז נמצא באתר עין יעל בדרום העיר. בסמוך למקום עובר ההמשך של פארק ירושלים, וישנו מסלול הליכה ומתקני שעשועים. האזור נחשב למקום שקט ופסטורלי, עד לשבוע שעבר. אנשי הצוות סיפרו כי אנסבכר נמצאה על ידי אחד מהעובדים במרחק של כקילומטר ממרכז יעלים ששוכן ביער, ולדבריהם הסיכוי שהגיעה לשם מרצונה נמוך.

לקריאה נוספת בנושא
משפחת הנרצחת: "הרוע לקח אותה דווקא על האדמה שאהבה"
"אמרת שאת צריכה קצת זמן לבד": היום האחרון של אורי אנסבכר
הותר לפרסום: החשוד ברצח הצעירה בירושלים נעצר באזור רמאללה

אורי אנסבכר. באדיבות המשפחה
"ביקשה זמן לעצמה". אנסבכר/באדיבות המשפחה

"אורי הגיעה לכאן בבוקר חמישי, אחרי שישנה בביתה בתקוע", סיפר מנהל המרכז עודד רגב. "היא הגיעה להתחלה של יום עבודה אחרי מסע. זאת התארגנות לא קלה, והייתה לה שיחה עם המנהל הישיר, איתן".

איתן יוגב תיאר את השיחה האחרונה שלו עם אנסבכר, שנערכה באותו הבוקר שבו היא נרצחה. "אורי בתוך הרגישות הגדולה הזו, יצאה עם קבוצת הנערים שלה למסע במדבר. מטבע הדברים, ההתרחשויות וההתקשרויות שנוצרו שם היו גם עבורה אינטנסיביים והיא ביקשה לפרוק מעט מתוך המסע. אספנו את הדברים והתמקדנו בחשיבות שלה עבורם ובחשיבות של הטיפול שלה בעצמה בתוך העבודה", סיפר.

"היא הודתה מאוד על השיחה, הרגישה אסופה, וביקשה באופן טבעי זמן לעצמה", הוסיף. "דיברנו בסביבות השעה 11:00, ואז היא ביקשה לקחת זמן. זו הייתה בקשה טבעית ובריאה שלה. לצערנו היא לא חזרה משם, פגשה את בן הבליעל".

אורי אנסבכר. באדיבות המשפחה
"ביקשה באופן טבעי זמן לעצמה". אנסבכר/באדיבות המשפחה

יוגב הסביר כי הם החליטו לצאת לחפש את אנסבכר אחרי בערך כשעתיים, לאחר שחברתה אמרה כי היא חוששת לה והפלאפון שלה כבוי. "הסיבה שהחלטנו לצאת לחפש אותה התחילה מדאגה של תאיר, שהן היו מאוד קרובות", אמר. "כשחברה טובה אומרת שהיא דואגת אז הנורות נדלקות ובנוסף הטלפון שכבה. הידיעה שאורי היא לא אחת שלא חוזרת, ועברו כבר שעתיים".

"התחלנו לחפש ורק אחרי כחצי שעה הפעלנו את כוחות הביטחון ועשינו ככל יכולתנו עם המקומיים פה בוואדי שהצטרפו ואספו מידע עבורנו, יחידת חילוץ עציון והמשטרה", שחזר. "לצערנו, עומר, הרכז שלנו שהיה מאוד קרוב אליה וליווה אותה הוא זה שמצא אותה ונאלץ לראות אותה. הוא מצא אותה יחסית מרוחקת מהמקום. אני ממש רוצה להאמין שאורי לא ביקשה להגיע לשם לבד, אולי היא ברחה ממשהו".

המנהל תיאר שיחה נוספת שהייתה לו עם אורי בשבוע קודם לכן, אותה כינה כמעין צוואה. "אורי למדה ולימדה אותנו לאהוב כל אדם, ובאופן אישי כמנהל היא באה לומר לי את זה בדיוק לפני כשבוע, שהיא רוצה לראות גם אותי כאדם. זה היה בשבילי מטלטל וזה מה שיישאר איתי. אורי הייתה מורת דרך והייתי אומר לה את זה גם בסוף כל שיחה שלנו, שהיא מלמדת אותי ומדייקת אותי. לא יכולתי שלא לקחת את השיחה האחרונה הזו שלנו כצוואה. עבורה, עבורנו, בשביל המטופלים, בשביל האדמה הזו אנחנו ונמשיך את העבודה בדרכנו שהיא גם דרכה", הדגיש.

אורי אנסבכר. באדיבות המשפחה
"למדה ולימדה אותנו לאהוב כל אדם". אנסבכר/באדיבות המשפחה

כעת הם מנסים למצוא דרכים להתמודד עם האסון. המנהל רגב סיפר: "אנחנו עם בנות השירות ועם הצוות והנערים מיום חמישי בלילה. הם הגיעו הנה היום, והם מקבלים את כל הליווי והעזרה שאפשר לקבל מחוס"ן (חירום וסיוע נפשי) ומהעירייה. אנחנו ננסה להגיד שהדברים הנפלאים שאנחנו עושים פה, ואורי הייתה שותפה להם, חייבים להמשיך אותם. אז אנחנו צריכים קצת להתכנס ולאסוף את עצמנו, אבל שום דבר לא נגמר".

בעקבות אהבתה של אנסבכר לטבע ולטיולים, חבריה מהיישוב תקוע פתחו ביוזמה לזכרה תחת הכותרת: "להיות עם חופשי בארצנו - מפיצים את האור של אורי". בני הנוער קוראים לציבור לטייל בכל הארץ, להצטלם ולהעלות את התמונות עם התיוג "להיות עם חופשי בארצנו". חבריה של אורי כתבו כי "ביום חמישי האחרון נפרדנו בכאב עמוק מחברתנו אורי אנסבכר שהלכה לטייל בטבע מתוך ביטחון ואמונה בטוב של האדם, ונלקחה על ידי רשע ואכזריות".

עוד הוסיפו כי "אנו קוראים לכם נוער, ילדים, מבוגרים, צאו לטייל השבוע בכל רחבי הארץ היפה שלנו. תרגישו חופשיים, בטוחים וחזקים, ובכך נאיר את זכרה של אורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully