וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאיש לא יטיל ספק": רה"מ נערך למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים

בישיבת הממשלה הצהיר נתניהו כי עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש החוק. לדבריו, "הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק". בנט: "החוק בתוקף כבר למעלה מחודש וטרם יושם". ב"יש עתיד" תקפו: חבל שלקחו לו רק 40 יום ורצח מתועב של אורי אנסבכר כדי לפעול"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים. נתניהו הודיע כי ביום ראשון הבא יכנס את הקבינט המדיני ביטחוני לטובת העברת ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. לדבריו, "הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק". נתניהו דיבר ברקע הרצח של אורי אנסבכר בת ה-19, שגופתה נמצאה עם סימני אלימות ביער עין יעל ביום חמישי האחרון. אתמול נעצר ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29, בחשד לרצח.

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "טוב שראש הממשלה הצהיר הבוקר שהוא מתכוון ליישם את החוק לקיזוז קצבאות טרור. יש לקיים הבטחה זו בהקדם". בנט הדגיש כי "החוק בתוקף כבר למעלה מחודש וטרם יושם", והוסיף כי "השרה שקד ואני נעניק לראש הממשלה גיבוי מלא אל מול הלחצים הכבדים של הרשות הפלסטינית. אסור שרוצחה של אורי אנסבכר וחבריו יעשו אקזיט על רצח יהודים".

עוד בוואלה! NEWS:
"היינו על הרצפה, ילדים ותינוקות": האוטובוס פגע ברכב - והתהפך
"אם יפתחו עוד תיקים כמו של זדורוב - יעלו שאלות גם עליהם"
מפגין איבד יד ומכוניות הוצתו: "האפודים הצהובים" לא מרפים מפריז

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/אמיל סלמן/הארץ

ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה כי "הגיע הזמן שנתניהו יתחיל לדאוג לביטחון אזרחי ישראל. חבל שלקחו לו רק 40 יום ורצח מתועב של אורי אנסבכר כדי לפעול. אם ראש הממשלה ושר הביטחון היה מתרכז בחיים של האזרחים ולא רק בחקירות של עצמו, חוק קיזוז משכורות מחבלים שהעברנו יחד עם אבי דיכטר היה מיושם והמוטיבציה של המחבלים הפוטנציאלים הייתה יורדת".

בחודש יולי האחרון מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, כאשר 87 חברי כנסת הצביעו בעד ו-15 נגד. לפי הנוסח הסופי שאושר, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו", אבל לא יקוזזו. בנוסף, לקבינט המדיני-ביטחוני תהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא באותה שנה אם הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully