וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: חוק קיזוז משכורות מחבלים אושר סופית בכנסת

2.7.2018 / 21:38

במהלך דיון במליאה לאישור החוק שיקפיא כספים מישראל לרשות הפלסטינית שאושר בקריאה שניה ושלישית, תקף ח"כ זחאלקה את חברי הכנסת ואמר כי תמיכה בחוק משמעה תמיכה ב"רצח ילדים פלסטינים". יוזם ההצעה ח"כ שטרן: "יחליש את עידוד הטרור"

צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק "לקיזוז משכורות מחבלים" כאשר 87 חברי כנסת הצביעו בעד ו-15 נגד. לפי הנוסח הסופי שאושר, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו" אבל לא יקוזזו. בנוסף, לקבינט המדיני-ביטחוני יהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא אם באותה שנה הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים.

הצעת החוק שאושרה הערב במליאה לא כוללת את הסעיף שביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו יינתן שיקול דעת נרחב לקבינט להחליט האם הכספים יקוזזו בפועל. את ההצעה יזמו הח"כים אלעזר שטרן מ'יש עתיד' ואבי דיכטר מ'הליכוד'. דיכטר טען במליאה כי "במקום שהרשות הפלסטינית תשים כסף לבריאות ולחינוך, היא שמה 7% מהתקציב לטרור?". יו"ר סיעת 'ישראל-ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב מתח ביקורת על כך שהכספים יוקפאו אך לא יקוזזו בפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי תשעה ימים: הנערים שנלכדו במערה בתאילנד נמצאו בחיים
"הגיעה השעה": האם השכולה החזירה לצבא את מדי בנה אחרי 50 שנה
דיפלומט איראני נעצר בגרמניה: "סוכל פיגוע בכנס אופוזיציה בצרפת"

בתום דיון סוער: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הלאום של ח"כ אבי דיכטר. ערוץ הכנסת
"אתם הרוצחים, טרוריסטים וגנבים". ח"כ זחאלקה/ערוץ הכנסת

ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן שיזם את החוק טען כי הוא "היסטורי" ולדבריו, "יחליש משמעותית את עידוד הטרור על ידי הרשות הפלסטינית". שטרן הוסיף כי "חובה עלינו לעצור את התמריץ הכלכלי שמעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים עם דם על הידיים, תמריץ שמעודד נוספים לבצע טרור. כך כל נער פלסטיני יבין שלא משתלם לו לבחור בדרך הטרור".

עם אישור החוק סופית בכנסת כתב הערב שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי "הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית. מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס, של המחבלים של משפחותיהם ושל אבו מאזן".

במהלך הדיון התפתחה מהומה כשחבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת תקף את חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה שתמכו בחוק כי הם תומכים "ברצח ילדים פלסטינים אבל צועקים שהפלסטינים טרוריסטים". לדבריו, "יוזמי החוק הם חסרי בושה, לא בני תרבות. אתם הכובשים. אתם הרוצחים, טרוריסטים וגנבים". חברי כנסת נוספים, בהם אחמד טיבי, מתחו ביקורת על אישורה הצפוי של ההצעה.

מסיבת העיתונאים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, 19 באפריל 2017. ניב אהרונסון
"נער פלסטיני יבין שלא משתלם לו לבחור בטרור".יוזם החוק ח"כ שטרן/ניב אהרונסון

גם חברת סיעתו של זחאלקה, חברת הכנסת חנין זועבי הגדירה את הצעת החוק "רעיון מטומטם". לדבריה, "מה לא עשיתם עם העם הפלסטיני? איזה פשעי מלחמה לא עשיתם עם העם הפלסטיני? גם עם החוק המטופש הזה אתם תכשלו. אתם לא תצליחו. תמשיכו להיות מטופשים. אפילו את הפלסטינים בכנסת הזו לא מחשיבים כבני אדם".

ח"כ דיכטר עלה לדוכן להגיב לח"כים הערביים ואמר כי "אתם שטופי מוח של הרשות הפלסטינית. כאחד שהכניס אלפי מחבלים , אנחנו לא ששים להרוג מחבלים מסיבה מאד פשוטה כי אי אפשר להוציא מידע ממחבל מת. אלף אמהות של מחבלים יבכו אבל אמא אחת של ישראלי לא תבכה". עוד הוסיף: "הרשות הפלסטינית תלך לישון יום אחד כרשות ותקום כסלט קצוץ".

הנוסח הסופי שיאושר במליאה עבר שינויים משמעותיים מהנוסח המקורי, והעיקריים שבהם הם ביטול הקמת הקרן אליה היו אמורים לעבור הכספים שינוכו. במקום זאת, הכספים יהיו ב"הקפאה" בידי המדינה. החוק קובע גם כי הקבינט אף חייב לפרסם לציבור הודעה על החלטתיו להפשיר את הכספים, ככל שהתקבלה כזו. בנוסף, חברי הכנסת תיקנו את החוק כך ששר הביטחון יחויב להציג גם לוועדת החוץ והביטחון את הדו"ח אשר הוא מגבש כל שנה באשר לכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור.

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully