וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט איראני נעצר בגרמניה: "סוכל פיגוע בכנס אופוזיציה בצרפת"

2.7.2018 / 17:48

הרשויות בבלגיה הודיעו כי עצרו זוג, שבמכוניתם אותר חומר נפץ מייצור ביתי, שיועד לפגוע באירוע של מתנגדי המשטר באזור פריז. איש הסגל הדיפלומטי האיראני בווינה נעצר בגרמניה. בטהראן לא הגיבו

עריכה: איתי עמרם

דיפלומט איראני וכמה חשודים נוספים נעצרו בחשד לתכנון מתקפה נגד כינוס של האופוזיציה האיראנית באזור פריז - כך מסרו היום (שני) הרשויות בבלגיה. בהודעה משותפת של התביעה בבלגיה ושל שירותי הביון נמסר כי שני חשודים נעצרו במדינה ביום שבת, כשבמכוניתם נמצאו 500 גרם של TATP, חומר נפץ שאותו ניתן לייצר בקלות באופן ביתי, וכן מכשיר נפץ. הגבר בן ה-38 והאישה בת ה-33, שזוהו רק כאמיר ס. ונסימה נ., הואשמו בניסיון רצח על רקע טרור ובתכנון פעולת טרור.

שני מעצרים נוספים היו בצרפת, שבה התכנסה בשבת מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן (NCRI), באירוע שאליו הגיעו בין היתר רודי ג'וליאני, פרקליטו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכן כמה שרים אירופים וערבים לשעבר. בגרמניה, נעצר איש סגל מהשגרירות האיראנית בווינה, שלפי החשד היה במגעים עם הזוג שנעצר בבלגיה. לא נמסרו פרטים לגבי החשוד הרביעי, שנעצר בצרפת.

עצרת של מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן באזור פריז, צרפת, 30 ביוני 2018. רויטרס
הארגון לא זוכה לתמיכה באיראן. תומכי ה-NCR בעצרת באזור פריז, שבת/רויטרס

ה-NCR, המאגדת כמה ארגוני אופוזיציה איראניים הפועלים להפלת משטר חכמי ההלכה, היא הזרוע הפוליטית של ארגון המחתרת מוג'האדין חלק, שבעבר הוגדר ארגון טרור על יד ארצות הברית והאיחוד האירופי. אלפי אנשים הגיעו לכינוס שנתקיים בווילפין, שנמצאת במרחק שלוש שעות נסיעה מהגבול עם בלגיה, אך רבים מומנו על ידי המועצה עצמה.

תמיכתה בתוך איראן קטנה, גם בקרב מתנגדי המשטר, לנוכח שיתוף הפעולה שלה עם סדאם חוסיין בתקופת המלחמה בין עיראק לאיראן וכן בשל פעולות הטרור שלה.

טהראן דורשת זה זמן רב לפעול נגד הנוכחות של ה-NCR בפריז, בריאד ובוושינגטון, אך טרם התייחסה לדיווחים על סיכול המתקפה. "סוכלה מזימה של הדיקטטורה הדתית באיראן לבצע מתקפת טרור נגד התכנסות גדולה של ההתנגדות האיראנית", אמר דובר של ה-NCR.

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, הודה למשטרה ולשירותי המודיעין. "פעם נוספת, שיתוף הפעולה בין המדינות הניב פרי", כתב בחשבון הטוויטר שלו על התיאום עם הרשויות בצרפת. לאחר המעצרים, ערכו הרשויות הבלגיות חמש פשיטות ברחבי המדינה אך הן לא פירטו מה עלה בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully