וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת מוזיאון בתוך מסגד: הסערה הבאה שמתכנן ראש עיריית טבריה

6.2.2019 / 11:00

ראשי הציבור הערבי מאיימים במחאה המונית אם העירייה תקים מוזיאון במסגד נטוש בטיילת העיר, לפי תכנונו של רון קובי. עד לשנות השמונים של המאה הקודמת פעל במקום מוזיאון, ומאז פוקדים את המקום אנשי התנועה האסלאמית. הצדדים ייפגשו בקרוב כדי לנסות למצוא פתרון למשבר

חאסן נאסר - מגדנא, כל אל-ערב

ראשי ועדת המעקב של ערביי ישראל מאיימים כי יקיימו מחאה המונית אם עיריית טבריה תממש את הצהרתו של ראש עירית טבריה, רון קובי, לפתוח מוזיאון עירוני במבנה המסגד הנטוש שבטיילת העירונית. אתמול (שלישי) הגיעו לטבריה יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, השיח כמאל חטיב, שהיה סגנו של השייח ראאד סלאח בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, חברי כנסת מהרשימה המשותפת, ראשי רשויות מקומיות ערביות ואנשים נוספים. השיח חטיב ערך עם נוספים תפילה על גג המסגד ואחד מחברי המשלחת אף עלה אל צריח המסגד וקרא קריאות דתיות.

מסגד אל-בחרי (מסגד הים) הוקם לפני מאות שנים צמוד לשפת הים ועד שב-1935 הבריטים ייבשו חלק מהכנרת ובנו טיילת לאורך האגם, דייגים היו נכנסים עם סירותיהם ישר לתוך המסגד, בזמנים בהם מפלס הכנרת היה גבוה מספיק. מדובר היה במסגד המשני בחשיבותו בטבריה; המסגד המרכזי היה מסגד אל-עומאר בלב העיר, שגם כן קיים עד היום.

עוד בוואלה! NEWS:
עטוף במגבת וסובל ממכת קור: תינוק בן יומו אותר ברחוב בנתניה
בת 20 נהרגה בתאונה בערבה; ארבעה נפצעו קשה בהתנגשות ליד בית שמש
"עשייה בכל פינה": ראש עיריית הרצליה לשעבר אלי לנדאו הלך לעולמו

מסגד נטוש בטיילת בטבריה. מחאסן נאסר - מגדנא, אתר רשמי
הוקם לפני מאות שנים. המסגד בטבריה/אתר רשמי, מחאסן נאסר - מגדנא

עד 1948 טבריה היתה עיר מעורבת. במהלך המלחמה התושבים הערבים גורשו או עזבו את העיר ושני המסגדים ננטשו. בשנת 1952 הפך מסגד הים למוזיאון העירוני לעתיקות טבריה, בניהולה של עירית טבריה. במהלך שנות השמונים המוזיאון סגר את שעריו, הממצאים הארכיאולוגיים הוצאו מהמבנה והמסגד נותר נטוש וריק וללא כל שימוש.

בשנת 2000 החלה אנשי התנועה האסלאמית להגיע למסגד, נוכח הפרסום שבית המשפט שלח אדם חסר בית שנעצר, למעצר בית במסגד הנטוש. הדבר היווה עילה למחאה ובמשך כמה שבועות נערכו ברחבת המסגד תפילות יום שישי, בהובלת השיח ראאד סלאח. באחת הפעמים אף התפתחה במקום קטטה גדולה בין תושבים מטבריה למתפללים.

מאז, במשך קרוב ל- 19 שנה המסגד חזר לאלמוניותו ולא היווה מקור למתיחות. השבוע ביקר במקום ראש העיריה, ביחד עם האמנית, בת העיר, אילנה גור. במהלך הביקור הוא הבטיח להקים במקום את המוזיאון מחדש ו"להחזיר עטרה ליושנה". בעקבות כך הגיע למקום חבר הכנסת מסעוד גנאיים ולאחר מכן שלח לעירית טבריה מכתב ובו כתב כי "הפיכת המסגד למוזיאון היא פגיעה ברגשות המאמינים המוסלמים". במהלך ביקורם אתמול (שלישי) של נציגי ועדת המעקב באזור המסגד, הגיע גם קובי למקום ושוחח עמם ושני הצדדים קבעו ביניהם כי יפגשו לדון בנושא ביום ראשון הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מסגד נטוש בטיילת בטבריה. מחאסן נאסר - מגדנא, אתר רשמי
המסגד בטבריה/אתר רשמי, מחאסן נאסר - מגדנא
  • עוד באותו נושא:
  • טבריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully