וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשייה בכל פינה": ראש עיריית הרצליה לשעבר אלי לנדאו הלך לעולמו

6.2.2019 / 9:21

לנדאו כיהן כראש העירייה בין השנים 1983-1998 וזכור בעקבות הקמת המרינה, האיצטדיון העירוני וגם בשל פרשות פליליות בהן נחקר ושנסגרו במהלך השנים. "חזונו וערכיו מהווים עבורי השראה גם במפעלינו כיום", אמר ראש העירייה פדלון

ראש עיריית הרצליה לשעבר, אלי לנדאו. ראובן קסטרו
לנדאו/ראובן קסטרו

ראש עיריית הרצליה לשעבר אלי לנדאו הלך לעולמו הלילה (שלישי) בגיל 79. לנדאו תושב הרצליה פיתוח היה אמור לחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-80. הוא נבחר לראשות עיריית הרצליה ב-1983 וכיהן בתפקיד כ-15 שנה עד 1998 אז החליפה אותו יעל גרמן. במקביל לתפקידו כראש העירייה מילא בראשית שנות התשעים את תפקיד יו"ר מרכז השלטון המקומי ולאחר מכן יו"ר מועצת השלטון המקומי.

במהלך כהונתו לנדאו קידם והקים כמה פרויקטים מוכרים בעיר. בין השאר, את המרינה בהרצליה, האיצטדיון העירוני, קניון שבעת הכוכבים ותמך בהקמתו המרכז הבינתחומי הרצליה. בשל טענות בקשר להליכים לא תקינים בהקמת מרינה הרצליה, הוגש נגד לנדאו כתב אישום והוא זוכה על ידי בית המשפט. לנדאו נחקר נחקר בחשד שלא הוכח, בשל מעורבותו ב"פרשת פריצקי".

עוד בוואלה! NEWS:
כ-65% מהקלפיות נספרו: ישראל כץ בראש, גדעון סער בצמרת
אמו של ח"כ רועי פולקמן נדרסה למוות מחוץ למטה מפלגת כולנו בת"א
הלוויין חושף: צעד נוסף בדרך להפיכת מערכת ה-S-300 בסוריה למבצעית

עם סיום כהונתו כראש העירייה מונה ליו"ר חברת החשמל, תפקיד אותו מילא עד לשנת 2004, אולם בשנת 2006 נפתחה נגד לנדאו חקירה פלילית בחשד למינוי מקרובים בחברת החשמל ולניהול מכרזים בניגוד לכללי מנהל תקין. "חברת הפחם", שהיא חברת בת של חברת החשמל פתחה במכרז להובלת פחם לישראל. עלה החשד כי לנדאו הטה את החלטת המכרז לטובת עופר ספנות מפני שהוא מקורב ליולי עופר. האחים עופר אכן זכו במכרז, אך החקירה נגד לנדאו נסגרה בשל חוסר אשמה.

"עיריית הרצליה אבלה על פטירתו של ראש העיר לשעבר של הרצליה, אדם בעל חזון ואיש רב פעלים שתרם רבות לקידומה ופיתוחה של הרצליה. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון הביע צערו ומסר "עשייתו למען העיר של לנדאו טבועה וניכרת בכל פינה בה. חזונו וערכיו מהווים עבורי השראה גם במפעלינו כיום. אני מבטיח כי פועלו של האיש היקר הזה יונצח על ידי עירו בדרך ראויה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר: "בנימה אישית, אני מביע צער עמוק. כמי שעבד לצידו שנים רבות, אהבתי אותו והייתה לי הערכה גדולה על כל שעשה למען העיר ולמען תושביה - ובעיקר למען החלשים שבהם".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי לנדאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully