וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: צעד נוסף בדרך להפיכת מערכת ה-S-300 בסוריה למבצעית

5.2.2019 / 18:20

תמונת לוויין מציגה לראשונה שלושה מתוך ארבעה משגרים מונפים של סוללת ה-S-300 שהגיעה מרוסיה לסוריה בחודש אוקטובר האחרון. ייתכן שזהו ביטוי נוסף למתיחות בזירה הסורית בימים אלה. המשמעות היא התקדמות בתהליך הפיכת הסוללה למבצעית

עריכה: ניב מעוז

דוח מודיעין שפורסם על בסיס תמונת לוויין שצולמה היום (שלישי), על ידי חברת ImageSat International, מציג לראשונה שלושה מתוך ארבעה משגרים מונפים של סוללת ה-S-300 שהגיעה מרוסיה לסוריה בחודש אוקטובר האחרון. ייתכן שמצב המשגרים הוא ביטוי נוסף למתיחות בזירה הסורית בימים אלה. אם מדובר בפעם הראשונה שמשגרים אלה מונפים, המשמעות היא ככל הנראה התקדמות בתהליך הפיכה הסוללה למבצעית.

בדוח המודיעין של החברה שפורסם באוקטובר, נראות הסוללות בפעילות שהתקיימה לאחר הרכבה ותפעול. על פי ההערכות, מדובר היה בהתקדמות משמעותית בפריסת הסוללות בשטח ומיקומן במסגרת מאמצי צבא אסד לחזק את מערך ההגנה האווירי שלו. בדוח שהפיקה אז החברה פורסם מיקום אחת הסוללות, כולל ארבעת המשגרים ותהליך הגעתה לדיפונים במוצב הקבע. על פי הממצאים בדוח עולה ההערכה כי הסוללה אינה מבצעית בשלב זה, בין השאר בשל חוסר ברכיבים מסוימים במוצב הקבע.

לקריאה נוספת בנושא
התמונות חושפות: סוריה מקדמת את פריסת מערכת S-300
צבא ארה"ב: רוסיה מגנה על איראן בסוריה דרך הצבת ה-S-300
רוסיה על העברת ה-S-300 לסוריה: מקווים שישראל תפגין כושר שיפוט נכון

לווין - משגרים מוזקפים של סוללת ה-S-300 שהגיעה מרוסיה לסוריה באוקטובר 2018. ImageSat International (ISI, אתר רשמי
דוח המודיעין שפורסם היום/אתר רשמי, ImageSat International (ISI

בתחילת חודש אוקטובר נחת מטוס רוסי מסוג אנטונוב ובו רכיבי מערכת ה-S-300, בהם מכ"מים, מערכת הפעלה וארבעה משגרים. בין השאר הופצו תמונות המציגות את פריקת המערכת, ומשרד ההגנה הרוסי הודיע כי צוותים של צבא סוריה יעברו הכשרה שתימשך כמה חודשים כדי לתפעל את המערכת ולהפכה למבצעית.

בנוסף לכך, באותו תיעוד נראה גם מתחם המבנים המיוחד שנבנה סמוך לסוללה. בין השאר תועדו רכבים רבים המכוסים ברשתות הסוואה. כמו כן ניתן ללמוד כי מערכת ה-S-300 החדשה הוצבה במרחק של כ-1.3 ק"מ ממערכת ה-S-400 הרוסית שכבר ממוקמת בבמסיאף שבאזור חמאת, שם שוכן אחד ממתקני המרכז למחקרים מדעיים, המשמש לייצור נשק כימי.

מסירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לידי סוריה באה בעקבות הפלת מטוס הריגול הרוסי במהלך חודש ספטמבר על ידי צבא סוריה. בתגובה לתקרית הטילה רוסיה את האחריות על ישראל ודרשה הסברים. התקרית הובילה להתקררות ביחסים בין ישראל לרוסיה, שהחליטה לעבות את מערך ההגנה האווירי במרחב הסורי, כדי להקשות על פעילות במרחב.

עוד באותו נושא

לראשונה מאז הפלת המטוס: נתניהו יגיע לקרמלין לפגישה עם פוטין

לכתבה המלאה
S-300. : ImageSat International (ISI, אתר רשמי
טווח מוערך ברדיוס של 250 ק"מ. מיקום סוללת ה-S-300, אוקטובר 2018/אתר רשמי, : ImageSat International (ISI

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום כי ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-21 בפברואר במוסקבה. זאת בהמשך לפגישה שהתקיימה בפריז לפני כשלושה חודשים, ובהמשך לשיחות הטלפון שהתקיימו בין השניים, שצפויים לדון בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה, ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין הצבאות.

זו תהיה פגישה רשמית ראשונה של נתניהו ופוטין מאז תקרית הפלת המטוס. נתניהו ביקש להיפגש עם הנשיא פוטין מיד לאחר התקרית, אך בקרמלין הקשו על קביעת מועד לפגישה. בנובמבר האחרון נפגשו השניים לשיחה קצרה בפריז בשולי הטקס לציון 100 שנים למלחמת העולם הראשונה.

S-300. : ImageSat International (ISI, אתר רשמי
תהליך הבנייה כפי שתועד באוקטובר 2018/אתר רשמי, : ImageSat International (ISI
S-300. : ImageSat International (ISI, אתר רשמי
רכבים מכוסים ברשתות הסוואה. מסיאף, סוריה/אתר רשמי, : ImageSat International (ISI
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • S-300

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully