וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה על העברת ה-S-300 לסוריה: מקווים שישראל תפגין כושר שיפוט נכון

סגן שר החוץ אמר את הדברים ברקע ההצהרות בישראל ולפיהן היא אינה יכולה שלא להמשיך לפעול נגד התבססות איראן. לדבריו, מוסקבה תנקוט צעדים נוספים. "זה משנה את המצב בשטח", אמר על הצבת המערכת

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי ויאיר דניאל

רוסיה מקווה שישראל תפגין כושר שיפוט נכון באזור, אחרי פריסת הS-300- בסוריה - כך אמר היום (חמישי) סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשינין. בריאיון לסוכנות הידיעות ספוטניק, התייחס סגן השר להצהרות של ישראל ולפיהן היא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיק לפעול נגד התבססות איראן בסוריה חרף הצבת המערכת המתקדמת נגד מטוסים.

סגן שר החוץ הוסיף כי הערוץ למניעת תקריות בין רוסיה לישראל יישאר פתוח, על אף הפלת מטוס הסיור איליושין 20 בחודש שעבר. מוסקבה מטילה את האחריות על חיל האוויר, על אף שמערכות הנ"מ של אסד הן אלו שהפילו את המטוס ואת 15 אנשי הצוות שהיו עליו. בישראל טוענים כי המטוסים שתקפו בלטקיה כבר לא היו באזור בעת התקרית.

סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה, אוקטובר 2018. אתר רשמי
סוללת S-300 שנפרסה בסוריה, השבוע/אתר רשמי

עוד אמר ורשינין כי ה S-300-תספק "רמת איכות חדשה" להגנה האווירית באזור וציין כי מוסקבה תנקוט צעדים נוספים בהתאם לאלו שעליהם הודיע משרד ההגנה. "זה משנה את המצב בשטח", אמר סגן שר החוץ.

ביום שלישי הודיע שר ההגנה סרגיי שויגו כי המשלוח הראשון של המערכת לסוריה כולל 49 יחידות של ציוד צבאי, כמו מכ"ם, מערכות לזיהוי מטרות, יחידות שליטה וארבעה משגרים.

ארצות הברית גינתה את העברת המערכת ואמרה כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת" מצדה של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully