וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: רוסיה מגנה על איראן בסוריה דרך הצבת ה-S-300

4.10.2018 / 21:17

מפקד הכוחות האמריקניים במזה"ת אמר כי החלטת מוסקבה לפרוס את מערכת הנ"מ המתקדמת היא הסלמה מיותרת. לדבריו, זהו חלק ממאמץ הקרמלין להגן על הפעולות המרושעות" של איראן ושל צבא אסד. "איראן מעבירה יכולות קטלניות לסוריה, המאיימות על שכנותיה"

עריכת וידאו:ניר חן

בכיר בצבא ארצות הברית אמר היום (חמישי) כי פריסת מערכת ה-S-300 על יד רוסיה בסוריה היא הסלמה מיותרת ותגובה אוטומטית להפלת המטוס הצבאי בחודש שעבר. הגנרל ג'וזף ווטל, המפקד על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, אמר כי נראה שזהו חלק מהמאמץ של מוסקבה לגונן על "הפעולות המרושעות" של איראן ושל צבא אסד. לדברי ווטל, למדינות באזור יש סיבה טובה לדאוג מפעילותיה של איראן בסוריה. "אנחנו סבורים שהם (איראן) מעבירים יכולות קטלניות לסוריה, המאיימות על השכנות באזור", אמר.

בשיחה עם כתבים בפנטגון, הוא הוסיף כי הצבת המערכת, שפותחה עוד בשנות ה-70, לא תשפיע על פעילות הכוחות האמריקניים הנאבקים בדאעש. בשנתיים האחרונות תקפה ארצות הברית פעמיים בסוריה, בעקבות מתקפות כימיות שביצעו כוחותיו של הנשיא, חרף הכחשותיו והכחשות רוסיה, המגבה את משטרו. בשבועות האחרונים החריפה ארצות הברית את הרטורקיה שלה ביחס לאיראן, עם הידוק הסנקציות לאחר הפרישה מהסכם הגרעין.

סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה, אוקטובר 2018. אתר רשמי
אחת מסוללות ה-S-300 שהעבירה רוסיה לסוריה, השבוע/אתר רשמי

ישראל מבהירה כי היא תמשיך לפעול כדי למנוע את התבססות איראן בסוריה, על אף שהיא מודה שהצבת מערכת הנ"מ המתקדמת מציבה בעיה עבורה. ב-2015 דווח ברויטרס כי ישראל התאמנה נגד המערכת ביוון. גם ארצות הברית מגבירה את שיתוף הפעולה הצבאי עם יוון, שבחודש שעבר אירחה את הרמטכ"ל ג'וזף דנפורד באתונה.

רוסיה הודיעה ביום שלישי כי היא השלימה את המשלוח הראשון של המערכת לסוריה, כחלק מהצעדיהם שעליהם הכריזה לאחר התקרית בחודש שעבר. מוסקבה מאשימה את ירושלים באחריות למותם של 15 אנשי הצוות שהיו על מטוס האיליושין 22, על אף שהטילים נורו ממערכות הנ"מ של המשטר. היום אמר סגן שר החוץ הרוסי כי הוא מקווה שישראל תפגין "כושר שיפוט נכון" בעקבות הצבת המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully