וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסו למבנים ותקפו תושבים: מצב חירום באיים ברוסיה בשל פלישת דובי קוטב

בשל שינויי האקלים, עשרות דובי קוטב הגיעו לאיי נוביה זמליה שבצפון רוסיה וערערו את חיי התושבים במקום. "אנשים מבוהלים, חוששים לעזוב את ביתם, שגרת יומם נפגעה, והם לא מוכנים לשלוח עוד את ילדיהם לבית הספר ולגנים"

צילום: מתוך האינסטגרם של פול ניקלן, רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

הרשויות באיי נוביה זמליה - קבוצת איים בצפון רוסיה ובהם כמה אלפי אזרחים רוסים - הכריזה על מצב חירום בעקבות פלישתם של עשרות דובי קוטב המסכנים את תושבי האיים - כך דווח ברשת BBC.

כך למשל, בעיירה בלושיה גובה, היישוב הגדול ביותר בקבוצת האיים, דווח על סך כולל של 52 דובים, אשר בין שישה לעשרה מהם נמצאים בקביעות בשטחה. חמישה דובים אף מצאו את דרכם למחנה צבאי מקומי, אשר מוצבים בו, בין היתר, כוחות של חיל האוויר. הדובים, כך נטען, פולשים למבני מגורים ותוקפים תושבים.

לקריאה נוספת
המלחמה הקפואה על הקוטב הצפוני: דובי הקוטב הריחו דם וכסף
"מת גיבור": גבר קנדי נהרג מתקיפת דוב קוטב כשהגן על ילדיו
כך גרמה המסת הקרחונים לפלישת דובי הקוטב לקנדה
דוח חדש מזהיר: על העולם לנקוט צעדים דרמטיים לעצירת שינויי האקלים

אמא דובת קוטב וצאציה בקנדה, 2011. רויטרס
נאלצים לעלות על פני הקרקע לחפש מזון. דובי קוטב בקנדה/רויטרס

בשל שינויי האקלים והיעלמות הקרחונים בים הארקטי, דובי הקוטב נאלצים לעלות על פני הקרקע ולחפש מזון. רוסיה מגדירה את הדובים - שיחד עם בני דודם דובי הקודיאק נחשבים לטורפים היבשתיים הגדולים ביותר בכדור הארץ - כבעלי חיים בסכנת הכחדה, ועל כן אסור לצוד אותם. כעת נראה כי הדובים אינם חוששים עוד מהשוטרים המקומיים ומניסיונותיהם הכושלים להרחיק אותם, ואם מצב זה יימשך, טוענות הרשויות, ייתכן שהרג הוא הפיתרון האפשרי היחיד.

הרשויות המקומיות חסרות אונים לנוכח הפלישה. "אני נמצא בנוביה זמליה מאז 1983, מעולם לא הייתה פלישה כה המונית של דובי קוטב", סיפר ראש המינהל המקומי ויגנאשה מוסין. "אנשים מבוהלים, חוששים לעזוב את ביתם, שגרת יומם נפגעה, והם לא מוכנים לשלוח עוד את ילדיהם לבית הספר ולגנים", אמר סגנו אלכסנדר מינייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully