וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא מביתו עם סכין, הבחין באורי - ותקף: החשוד ברצח הצעירה נחשף

לפי החשד, האסיר המשוחרר ערפאת ארפעאיה יצא מביתו מחברון עם סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה, סטה לכיוון עין יעל ודקר את אורי אנסבכר למוות. כוחות הביטחון מחזיקים בטביעות אצבעותיו ובדגימות דנ"א שלו אחרי שבעבר נעצר על שהייה לא חוקית ועל החזקת סכין

רוני כנפו

רצח בירושלים - עדכונים אחרונים

-החשוד - ערפאת ארפאעיה, בן 29 מחברון
-בעבר הוא נעצר על שהייה בלתי חוקית וריצה מאסר בכלא עופר
-לכוחות הביטחון היו את טביעות אצבעותיו ודגימות הדנ"א שלו
-נתניהו: מברך את השב"כ והימ"מ על לכידת הרוצח המתועב
-אמה של אורי: "הייתה נשמה צעירה, הרוע בא ולקח אותה"
-מחאות התקיימו בתל אביב, ירושלים וחברון; צה"ל מתגבר כוחות מחשש לנקמה

החשוד שנעצר אתמול בלילה (שבת) ברצח אורי אנסבכר בירושלים הוא ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29. בעבר הוא נעצר פעמיים ואף ריצה תקופת מאסר בכלא עופר. מהחקירה עולה שבבוקר יום חמישי יצא החשוד מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. מסיבה שאינה ברורה, הוא צעד לכיוון יער עין יעל, שם הבחין באורי אנסבכר, תקף ורצח אותה. הערב התקיימו הפגנות בכמה מוקדים בירושלים, תל אביב וחברון במחאה על הרצח.

עוד נמסר כי חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח. משפחתו של ארפאעיה מזוהה עם חמאס, מה שמגביר את החשד שהרקע לרצח לאומני. בין 23 בפברואר 2009 ל-19 במאי באותה השנה הוא הוחזק במעצר על אחזקת סכין למטרה לא כשרה. בשנת 2017 הוא היה עצור על נשיאת סכין ועל שהייה בלתי חוקית בין 15 במרץ 2017 ל-25 באוגסט באותה השנה.

בשל עברו הפלילי, היו במאגרי המשטרה והשב"ס תמונתו טביעות האצבע שלו ודגימת DNA, מה שאפשר לימ"ר ירושלים ולמעבדה לזיהוי פלילי להגיע אליו. על פניו לא ידוע האם יש מישהו שסייע לו והאם חשודים נוספים מעורבים. לפי שעה החשוד משתף פעולה עם החקירה.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: החשוד ברצח הצעירה בירושלים נעצר באזור רמאללה
מצוד במשך יממה שהסתיים במעצר במסגד: כך נתפס החשוד ברצח בי-ם
"אמרת שאת צריכה קצת זמן לבד": היום האחרון של אורי

"העם דורש נקמה": חסימה בכניסה לירושלים

.
משפחתה של הנרצחת אורי אנסבכר, 2 פברואר, 2019. רני קנפו, אתר רשמי
"דווקא על האדמה הזאת נרצחה". משפחתה של אורי מדברת/אתר רשמי, רני קנפו

אמה שלי אורי, נעאה, אמרה הערב כי אורי הייתה "נשמה צעירה, עדינה כל כך, יפהפייה מבחוץ ומבפנים. לפעמים כשדיברתי איתה הרגשתי שזו לא שיחה של אימא ובת. אורי הייתה ילדה של אדמה ושל מילים. היא כל כך אהבה את האדמה הזו. היא לימדה אותנו להתפעל מהזריחה, מהשקייה, מהפריחה, מהגשם. הייתה ילדה של אמת פנימית. חיפשה כל הזמן לתקן את העולם, אבל בטוב".

"דווקא כשהלכה על האדמה הזו בא רוע כזה ולקחת אותה מאתנו", הוסיפה האם. "אני מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים".

במחאה על הרצח התאספו עשרות בני אדם בכיכר ציון בירושלים. יותר ממאה בני אדם חסמו את הכניסה לעיר בקריאות "העם דורש נקמה" ו"מוות לערבים". במקביל, אירוע לזכרה של אורי התקיים גם בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות עשרות בני אדם וחבר הכנסת לשעבר משה פייגלין. הפגנה נוספת פרצה גם באבו סנינה שבחברון בהשתתפות עשרות ישראלים וצה"ל מתגבר כוחות מחשש לפעולת נקמה.

כמו כן, תנועת "דרך חיים" ביצעה מיזם מחאה בתל אביב, בו נסעה שיירת רכבים עם שלטי ענק עליהם תמונות הנרצחים בפיגועים האחרונים וקריאה לפעול נגד אבו מאזן.

מיזם תנועת "דרך חיים" בתל אביב נגד רוצחים בפיגועים 9 בפברואר 2019. אתר רשמי
תנועת "דרך חיים" ביצעה מיזם מחאה בתל אביב, אתמול/אתר רשמי

נתניהו בירך את כוחות הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את כוחות השב"כ והימ"מ על כך "שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר". נתניהו הוסיף כי "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודה לכוחות הביטחון על "לכידת המחבל השפל והנבזה אשר ביצע את הרצח הנורא של אורי אנסבכר". עוד ציין הנשיא כי "לא נרכין ראשנו ולא נרפה במאבק הבלתי מתפשר נגד הטרור. נרדוף את המבצעים והמסייעים לו עד אשר נשיגם ונמצה איתם את הדין בכל מקום בו ינסו להסתתר מפנינו. גם הערב, נשלח תפילותינו לנחמה למשפחת אנסבכר ולבית תקוע כולו על זיו העלומים שנקטף ביד מקוללת, על החלל הגדול שהותירה אורי טובת הלב".

פעילות כוחות הביטחון על פי דיווחים פלסטינים, 8 פברואר 2019. אתר רשמי
מעצר בחשוד ברמאללה/אתר רשמי

משפחתה של אורי אנסבכר קיבלה את ההודעה על המעצר במהלך השבת. אנסבר, בת 19 מתקוע, נמצאה שלשום ביער עין יעל בירושלים ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים בפלג גופה העליון, והלילה תפסו כוחות הביטחון את החשוד שהסתתר באזור רמאללה.

אמה של הצעירה, נעאה סיפרה בהספד לביתה על ערב האחרון במחיצה. "ביום רביעי שאלת אם אוכל לאסוף אותך", אמרה. "אמרת שאת צריכה קצת בית ואימא אחרי המסע, ואספתי אותך. ישבנו לארוחת ערב וסיפרת על חוויות מהמסע וקצת בכית וקצת צחקת ודיברנו ושתקנו וחיבקנו. והלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על הערב הזה והודיה שיש לי אותך".

אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

כ-24 שעות לאחר מציאת הגופה תפסו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל את ארפאעיה ברמאללה, זאת לאחר יום חיפושים נרחב בזירת האירוע ובאזור, בסיוע מסוק ועשרות שוטרים. אנשי ימ"ר אספו ראיות בשטח, ולאחר מכן נכנס השב"כ לתמונה. אנשיו שרטטו באמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים את מסלול בריחת החשוד.

ערפאת ארפאעיה נתפס סמוך למסגד, לאחר שכוח הימ"מ סגר על המבנה. הוא הועבר לחקירת שב"כ. צו איסור פרסום הוטל על פרטי האירוע. מהמשטרה נמסר כי "מרגע מציאת גופתה של אנסבכר, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שיכולה להוביל לזהותו של החשוד ברצח". החשוד לא הובא אתמול להארכת מעצר מאחר שלפי החוק, כאשר מדובר בעבירת ביטחון ניתן להשהות מפגש עם שופט. כמו כן, לחשוד לא היה היתר כניסה לישראל.

אנסבכר נקברה ביום שישי בבוקר בבית העלמין בתקוע בנוכחות 200 איש. במקביל, במשטרה ובשב"כ המשיכו בחקירת מותה, תוך שכוחות גדולים של משטרה בסיוע מסוק ועשרות שוטרים סרקו את זירת האירוע.

הלווית אורי אנסבכר בתקוע, 8 בפברואר 2019. רוני כנפו
הלווית אורי אנסבכר בתקוע, אתמול/רוני כנפו

מכריה של אנסבכר סיפרו כי היא ביקשה בבוקר היעלמותה להתבודד אחרי שסיירה במדבר ולכן הגיע אל אותו היער הסמוך למרכז יעלים שבו פעלה במסגרת השירות הלאומי. שלשום, בסביבות השעה 11:00 בבוקר, דווח למשטרה על היעדרותה ולאחר מכן החלו חיפושים אחריה. בסביבות השעה 19:00 נמצאה גופתה ועליה סימני אלימות קשים בפלג הגוף העליון. גופתה נמצאה סמוך למרכז בו התנדבה בשירות לאומי, מותה נקבע במקום.

אנסבכר, תושבת תקוע, התנדבה בשירות לאומי והותירה אחריה הורים וארבעה אחים. אתמול המשטרה פרסמה הודעה חריגה בה קראה לציבור להימנע מהפצת שמועות ומידע בנוגע למקרה. "מאז האירוע החלו פרסומים ודיווחים שונים, בפרט ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה חסרי אחריות", צוין בהודעת המשטרה. "אנו מבהירים כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור".

(עדכון ראשון: 17:20)

אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים. אתר רשמי
אורי אנסבכר/אתר רשמי
מיזם תנועת "דרך חיים" בתל אביב נגד רוצחים בפיגועים 9 בפברואר 2019. אתר רשמי
תנועת "דרך חיים" ביצעה מיזם מחאה בתל אביב, אמש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully