וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב הלוי תקף את המשטרה בטקס פרישתו: "אין גיבוי ואין פרגון"

בטקס הפרידה שלו מהמשטרה והעברת הפיקוד על המחוז, כיוון הניצב את הדברים בין היתר נגד המפכ"ל היוצא אלשיך, שבלט בהיעדרו. לדבריו, "בשנים האחרונות למדתי דברים שונים מהעולם שאני מכיר, בו מתבצעת רדיפה לא מבוקרת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב יורם הלוי, תקף היום (חמישי) את פיקוד המשטרה בטקס החלפת הפיקוד. "כלוחם צעיר בימ"מ שאבתי השראה מהמפקדים. הבטנו בהם בהערכה וידענו שיש על מי לסמוך שיוביל אותנו גם כשהאתגרים היו קשיים ומורכבים. את ההשראה קיבלנו מאותם מפקדים שידעו גיבוי ואחריות מהי. בשנים האחרונות למדתי דברים אחרים", אמר. "הערכים היום שונים מהעולם שאני מכיר. העולם נעדר גיבוי, פרגון ומתבצעת בו רדיפה לא מבוקרת".

את הדברים אמר ניצב הלוי בטקס הפרידה שלו והעברת הפיקוד על המחוז לניצב דורון ידיד, שכיהן כראש אגף התנועה, בכותל המערבי בירושלים. כמעט כל ניצבי המשטרה בהווה ובעבר הגיעו לטקס, אולם בלט בהיעדרו המפכ"ל היוצא רוני אלשיך, שדבריו של הלוי כוונו בין היתר נגדו.

לקריאה נוספת בנושא
בגלל הבחירות: מפכ"ל עד פיזור הכנסת - או רק אחרי הממשלה החדשה
על רקע אי מינויו למפכ"ל: ניצב יורם הלוי פורש מהמשטרה
ניצב הלוי רומז: אחרי בחירת המפכ"ל - לא אשאר במשטרה

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
בלט בהיעדרו. אלשיך והלוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בסיום הטקס הוסיף הלוי כי "במהלך השנים אתה רואה שהחיים משתנים. מתעסקים יותר באגו, יותר בלפגוע אחד בשני במקום להוביל דברים יותר משמעותיים. אנחנו חלק מחברה שמשתנה. לצערי זה ככה. גם אני חוויתי את זה ומניח שגם אחרים חווים את זה. לטענתו, הוא אמר את דבריו מוקדם יותר "בצורה הכי עדינה" שהיה יכול.

בהקשר למינוי כמפכ"ל לאחר כינון הממשלה הבאה, אמר מפקד מחוז ירושלים היוצא כי "לא אני מחליט ולא אני קובע ומכבד כל החלטה. אם ירצו אותו ויקראו לי אני פה. כבר קבעתי את דרך חיי במשך השנים".

עוד באותו נושא

מקורבים לניצב הלוי: מאמינים שיישאר מועמד למפכ"לות אחרי הבחירות

לכתבה המלאה
טקס השקת המצלמות של המשטרה, במעמד גלעד ארדן ומוטי כהן מטה מחוז ת״א 20 בינואר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ארדן/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

"בשלוש השנים האחרונות הייתה לי הזכות, יחד עם ניצב הלוי, לחזק את ירושלים ואת עוצמתה של המשטרה בעיר", אמר ארדן בטקס. "אני זוכר את תחילתו של גל הטרור שהתחיל כאן בירושלים לפני שלוש וחצי השנים בערב ראש השנה. פעלנו יחד כדי לתת למשטרה את הכלים להתמודד עם האתגר הזה. בהובלת המחוז וניצב הלוי הבאנו לבלימת והכרעת גל טרור היחידים בירושלים, וכתוצאה מכך בשאר חלקי המדינה".

עוד הוסיף השר לביטחון פנים כי "אין נושא חשוב יותר במשטרה מאשר ביטחון בירתנו. אין כיום יותר חוד ממחוז ירושלים של משטרת ישראל". ארדן פנה להלוי ואמר כי "אני מאמין שאין משטרה ואין מחוז בעולם שמתמודד עם אתגרים כה מורכבים ועומד בהם בכזאת הצלחה. תרומתך למחוז, לירושלים ולמדינה כולה לא תסולא בפז".

מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב יורם הלוי בטקס החלפת מפקד מחוז ירושלים ב"אתר כתלינו" שבמתחם מנהרות הכותל. רוני כנפו
"פורש עם הראש למעלה". הלוי, היום/רוני כנפו

הלוי מסיים היום 38 שנות שירות בצה"ל ובמשטרה, בצל החלטתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלא לבחור בו לתפקיד המפכ"ל. "אין לי תכניות מיוחדות לאחר השחרור. אם ירצו אותי כמפכ"ל יקראו לי, ואם לא - זה גם בסדר", אמר השבוע.

"שירתתי תחילה כלוחם בחטיבת הצנחנים, ואחר כך ביחידות המובחרות עליהן פיקדתי במשטרה", סיפר הלוי על שירותו. "עשיתי הכי טוב את התפקידים, הייתי רוב הזמן בצללים, השתתפתי בכל המבצעים ובהרבה לוויות, יש לי רזומה שכולם יכולים לקנא בו. אני פורש עם הראש למעלה. אני לא הולך מאוכזב, אני מבין שהגעתי לקצה שבסוף צריך לבחור מי יעמוד בראש הארגון".

ניצב הלוי נחשב למועמד המוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אולם ארדן נמנע מלמנות אותו לתפקיד. גורמים במשטרה טענו בשנה האחרונה כי היה זה אלשיך שפעל נגד מינויו של הלוי לתפקיד המפכ"ל.

בתוך כך, התייחס היום מפקד המחוז היוצא למעצר חשוד ברצח מלפני כ-25 שנה. "אנחנו בדרך הנכונה לפענוח הרצח", הדגיש. "אני חושב שעצרנו חשוד שאני מקווה מאוד שנגיע לסוף. אני אישית סוגר מעגל מסוים, אני מכיר את המשפחה מקרוב אני יודע מה שעברו. ליוויתי אותם הרבה אוד שנים וגם בשנים האחרונות. ועדכנתי במהלך כל השנים במה שיכולתי והבטחתי להם בשם משטרת ישראל ששום דבר לא נסגר. תמיד נבדוק כל דבר".

(עדכון ראשון: 10:50)

מפקד מחוז ירושלים היוצא, ניצב יורם הלוי בטקס החלפת מפקד מחוז ירושלים עם המפקד הנכנס, ניצב דורון ידיד ב"אתר כתלינו" שבמתחם מנהרות הכותל. רוני כנפו
הלוי וניצב דורון ידיד, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully