וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יותר מ-25 שנה: המשטרה עצרה חשוד ברצח ואונס באזור ירושלים

בית המשפט התיר לפרסם כי נעצר חשוד במעשה בן 64, אך יתר פרטי החקירה נותרו חסויים. מעצרו של החשוד הוארך בשבוע והמשטרה טענה כי מדובר בחקירה מורכבת. פריצת הדרך בחקירה התאפשרה בזכות התפתחות טכנולוגית. אם קורבן הרצח והאונס: "כשייתנו עונש, אאמין שהחשוד נתפס"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

המשטרה עצרה חשוד ברצח ואונס שבוצע לפני יותר מ-25 שנה באזור ירושלים - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. החשוד, בן 64, נעצר אתמול ובית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בשבוע. צו איסור פרסום הוטל על יתר פרטי החקירה. המשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצרו בעשרה ימים, אך שופט השלום בירושלים שאול דוד גבאי ריכטר החליט להאריך בשבוע. נציג המשטרה אמר בדיון כי מדובר בחקירה מורכבת ונדרשות עוד פעולות חקירה.

אמה של קורבן האונס והרצח אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כל השנים האלה היו כל מיני דיווחים ותקוות כביכול, ואחר כך הן נפלו. הספקנו גם להתאכזב הרבה פעמים. לא מוכנה לתלות יותר מדי תקוות הפעם". עוד הוסיפה האם כי רק אם החשוד יורשע וייגזר דינו היא תאמין לזה. "אם זה הוא, כשייתנו לו עונש, אז אאמין לזה", ציינה.

האם סיפרה כי במהלך השנים המשטרה הייתה איתה בקשר, אך לא קיבלה עדכון על ההתפתחות האחרונה. "אמנם יש יותר אמצעים אלקטרוניים והם יכולים להשתמש בהם, אבל בהתחלה לא האמנתי שייצא מזה משהו", אמרה. לדבריה, "תמיד אני מקווה שבסופו של דבר יתפסו אותו, אבל גם הגיל משפיע. אני כבר בת 80, אז כמה כבר יש לי לחיות. אני גם מאוד מקווה בשביל הבנות שלי שזה יקרה וייסגר המעגל".

הרוצח בפרשייה המשפטית. רוני כנפו, אתר רשמי
החשוד ברצח ואונס/אתר רשמי, רוני כנפו

השופט ציין בהחלטתו כי "שילוב של מאמצי המשטרה יחד עם התפתחות טכנולוגית אפשרו פריצת דרך בתיק וכיום, במצב דברים זה ניתן לומר שהחשד הסביר נגד העצור הוא ברמה גבוהה מאוד. הוא אינו נסמך על מקור יחיד ועל פניו מדובר בראיות שיש להן פוטנציאל קבילות גבוהה".

עורך הדין מיכאל עירוני, המייצג את החשוד אמר כי "מרשי נעצר בחשד לרצח ואונס. הוא מכחיש כל קשר לפרשה. מדאיגה אותי הפרת זכויות בשלב ראשוני של החקירה, לא ניתן לחקור חשוד כזה בלי התייעצות עם עורך דין".

עוד באותו נושא

אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום

לכתבה המלאה
קברה של הנרצחת מירושלים במסגרת הפרשה המשפטית. אתר רשמי
קברה של הנרצחת/אתר רשמי

בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את דניאל נחמני בגין רצח בכוונה תחילה של הנערה נועה אייל, לאחר שביצע בה עבירות מין קשות. הרצח התרחש לפני 21 שנים, כאשר הנערה בת ה-17, המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה בשכונת רמות שבירושלים. הנאשם עצר את רכבו סמוך לתחנה בה המתינה נועה, ולאחר זמן מה היא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש ונסע לשביל בתוך יער רמות, שם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו ולאחר מכן רצח אותה באכזריות. בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק מעבירת האינוס.

בני משפחת אייל אמרו בתום הדיון כי "לרוע, שלקח את חייה של נועה, אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. כך סגר היום את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, כביכול, שב אל כנו כראוי לחברה מתוקנת. לנו, המשפחה של נועה, לא תהיה בכך שום הקלה וגם לא נחמה".

נועה אייל. באדיבות המשפחה
נועה אייל/באדיבות המשפחה

רצח אייל פוענח רק באוקטובר 2014, בעקבות שימוש בטכנולוגיה המאפשרת לאתר נאשמים באמצעות דגימות DNA של קרובי משפחתם. אחד השמות שעלה בעקבות השוואת הדגימות בזירה לאלו הקיימות במאגר היה שם אביו של נחמני. לאחר בדיקה התגלה כי בעברו של הבן, דניאל, רשומות עבירות מין בקטינות. המשטרה פתחה בחקירה סמויה והחלה לעקוב אחר נחמני ללא ידיעתו. בסופו של דבר, אותרה דגימת DNA שנלקחה מיריקה של נחמני סמוך למוסך בו הוא עבד כחשמלאי רכב.

החשד נגד נחמני התחזק לאחר שעלה מהחקירה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית "רנו" משנת 1985 - עובדה התואמת לעדותו של נהג מונית שראה את אייל עולה למכונית מסוג זה בליל הרצח. בנוסף לכך, הבלשים בדקו מחדש איכוני טלפונים סלולריים שבוצעו ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאלים. כששלפו הבלשים את איכון הטלפון הסלולרי של נחמני, גילו כי היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, ממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully