וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לניצב הלוי: מאמינים שיישאר מועמד למפכ"לות אחרי הבחירות

5.2.2019 / 14:45

מפקד מחוז ירושלים יסיים השבוע את תפקידו וישתחרר לאחר 38 שנות שירות. מקורביו רומזים כי ימתין לראות לאחר הבחירות מי ימונה לשר לביטחון הפנים, לאחר שארדן לא המליץ עליו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. "גם בני גנץ נקרא לרמטכ"לות מחופשת השחרור"

צילום: שי שפיגלמן,"חדשות עשר", עריכה: איתי עמרם

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי יפשוט את מדיו בסוף השבוע ויסיים 38 שנות שירו בצה"ל ובמשטרה, בצל החלטתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלא לבחור בו לתפקיד המפכ"ל. "אין לי תוכניות מיוחדות לאחר השחרור. אם ירצו אותי כמפכ"ל יקראו לי, ואם לא - זה גם בסדר".

"שירתתי תחילה כלוחם בחטיבת הצנחנים, ואחר כך ביחידות המובחרות עליהן פיקדתי במשטרה" סיפר הלוי על שירותו. "עשיתי הכי טוב את התפקידים, הייתי רוב הזמן בצללים, השתתפתי בכל המבצעים ובהרבה לוויות, יש לי רזומה שכולם יכולים לקנא בו. אני פורש עם הראש למעלה. אני לא הולך מאוכזב, אני מבין שהגעתי לקצה שבסוף צריך לבחור מי יעמוד בראש הארגון".

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"בייתי בצללים במרבית הזמן". הלוי/ראובן קסטרו

הלוי יצא הבוקר לטיול שחרור קצר. הוא עלה על האופנוע הכבד שלו לנסיעה מירושלים לצפון ובדרך עצר לארוחה בבית חברו מהימ"מ שמתגורר במושב בגליל. "הלוי", כך אומרים חבריו "מתכוון להמתין עד אחרי הבחירות לראות מי יתמנה לשר לביטחון הפנים. אז הוא מאמין ששמו יישאר ברשימת המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא, גם בני גנץ נקרא לרמטכ"לות מחופשת השחרור".

ניצב הלוי נחשב למועמד המוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה אולם ארדן נמנע מלמנות אותו לתפקיד. גורמים במשטרה טענו בשנה האחרונה כי היה זה רוני אלשיך המפכ"ל היוצא שפעל נגד מינויו של הלוי לתפקיד המפכ"ל.

עוד באותו נושא

על רקע אי מינויו למפכ"ל: ניצב יורם הלוי פורש מהמשטרה

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
גורמים במשטרה טענו כי המפכ"ל היוצא פעל נגד מינויו של הלוי. אלשיך והלוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טקס החלפת הפיקוד על מחוז ירושלים במשטרה יתקיים ביום חמישי בבוקר בכותל המערבי, אז יעביר הלוי את הפיקוד באופן רשמי לניצב דורון ידיד המכהן כראש אגף התנועה. הלוי משאיר אחריו נעליים גדולות "הוא הפך את ירושלים לעיר תיירות מובילה, יצר תחושת ביטחון, פעל במקומות הכי בעייתיים ונכנס לכל מחנות הפליטים ולכל השכונות. המשטרה מטפלת אפילו בסכסוכי שכנים בשועפט ובג'אבל מוכאבר", אמר קצין בכיר במחוז ירושלים.

"יורם עשה את כל התפקידים מלוחם למפקד הימ"מ, פיקד על יחידת "הגדעונים", המסתערבים של מג"ב, פיקד על ימ"ר ירושלים, על יחידת להב 433, מפקד מג"ב ואחר כך פיקד על מחוז דרום במשטרה. בארבע השנים האחרונות פיקד על מחוז ירושלים והוביל למהפך מבצעי משמעותי במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully