וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע אי מינויו למפכ"ל: ניצב יורם הלוי פורש מהמשטרה

23.12.2018 / 19:57

עוד מבוכה לשר ארדן: ניצב הלוי שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל לאחר שמשה אדרי הסיר את מועמדותו, הודיע לממלא מקום המפכ"ל ולשר ארדן כי הוא פורש מתפקידו. "לא מוכן להיות גלגל חמישי, אם השר לא רוצה אותי כמפכ"ל אני לא אשאר במשטרה", אמר לדברי מקורביו

עריכה: איתי עמרם

מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, התפטר הערב (ראשון) מתפקידו. הלוי, שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל, ביקש הערב מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן וממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, לסיים מיידית את תפקידו בארגון.

מקורבים להלוי טוענים כי הסביר את החלטתו באי בחירתו לתפקיד המפכ"ל. "איני מוכן להיות גלגל חמישי", אמר הלוי למקורביו. "אם השר לא רוצה אותי כמפכ"ל, לא אשאר במשטרה.

לקריאה נוספת:
ארדן על מינוי המפכ"ל: עדיפות לקצין מהמשטרה, אך בודק אופציות אחרות
החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג
הוועדה למינוי בכירים פסלה את מועמדותו של אדרי למפכ"ל המשטרה

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הודיע על פרישה. ניצב יורם הלוי/ראובן קסטרו

אחד המקורבים סיפר כי הלוי נפגש לפני כשבוע עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, שאמר כי אין מניעה מלמנותו לתפקיד. "ביום שלישי נפגש יורם בפעם השנייה עם השר ארדן בלשכתו ברמת גן", סיפר המקורב לוואלה! NEWS. "הוא ציפה שהשר ארדן יודיע על בחירתו אבל כל הזמן אנחנו שומעים שהשר מציע ובודק בין אלופים ותתי אלופים אם הם מעוניינים בתפקיד. השר לא רוצה מפקד למשטרה הוא רוצה בובה שיתמנה למפכ"ל".

קצין בכיר במשטרה מתח ביקורת נגד ארדן. "הוא גרם נזק כבד לכלל המשטרה", אמר. "הוא משאיר למפכ"ל הבא ניצבים שאמורים לפרוש וקצינים בלי ניסיון. יורם היה ותיק הניצבים ויצר שקט בירושלים אחרי הרבה שנים. היא שבה להיות יעד תיירותי שמבקרים מרגישים בה בטוח".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מכה לשר ארדן

החלטתו של הלוי באה בשיאה של סערת המינוי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. הלוי נחשב כמועמד כבר בתחילת המרוץ, אולם השר ארדן החליט בסופו של דבר למנות את משה אדרי לתפקיד. אלא שאז, לאחר שהוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג החליטה לפסול את מועמדותו לצד שורת פרסומים בנוגע להתנהלותו, בהם התייעצות עם בודקת הפוליגרף בטרם נבדק, הודיע אדרי על פרישתו מהמרוץ.

מיד לאחר מכן, הלוי שוב הפך למועמד לתפקיד, אולם כעת החליט לפרוש מהמשטרה. מדובר במבוכה לשר ארדן שכעת יידרש שוב לאתר מועמדים נוספים לתפקיד. בלשכתו של השר ארדן סירבו להגיב; במשטרה סירבו להתייחס.

"מה שקורה סביב מינוי המפכ"ל הוא שערורייה", אמר גורם אחר במשטרה. "השר לביטחון הפנים גרם נזק עצום - לא רק לקצונה הבכירה אלא לכלל הארגון איזה מסר הוא מעביר? שאין פיקוד ראוי בצמרת המשטרה? שאין קצינים מתאימים? שכולם הם בעלי עבר מפוקפק? כל העניין הזה פגע בדימוי המשטרה ופגע באמון הציבור. מעבר לכך, כל מפכ"ל שיבחר הוא יהיה כעת בתקן של ברירת מחדל שלא לדבר על כך שניצבי המשטרה נמצאים כעת במצב אבסורדי שאין מועמד מוביל מתוכם לתפקיד".

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
יידרש למצוא מועמדים אחרים. השר גלעד ארדן/ראובן קסטרו

במהלך שירותו מילא הלוי שורה של תפקידים במשטרת ישראל, האחרון שבהם, מפקד מחוז ירושלים, אליו מונה בפברואר לפני כשנתיים. במהלך כהונתו נדרש להתמודד עם טרור הבודדים שפקד גם את העיר. כמו כן, הוא עסק גם בחיזוק המשטרה בשכונות במזרח העיר.

לפני כן שימש כמפקד מחוז הדרום, לאחר סבב מינויים במשטרה שנבע מפיטוריו של ניסו שחם. תחת פיקודו המחוז התמודד עם אתגרים ביטחוניים במבצע צוק איתן, נערך להקמת עיר הבה"דים ומתקן השהייה "חולות" ופעל להגברת שיתוף הפעולה מול המגזר הבדואי שכלל פריסת שירותי משטרה ביישובים הבדואים.

מלבד תפקידים אלו, הלוי, שהתגייס למשטרה כלוחם בימ"מ ואף נפצע במהלך מרדף אחרי מחבל, שימש כקצין בתפקידים שונים ביחידה. לאחר מכן פיקד על יחידת המסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון, ואף שימש בתפקידים שונים כמו מפקד מג"ב ירושלים, מפקד הימ"מ ומפקד להב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully