וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה שלא לפרסם את ההחלטה על נתניהו עד לאחר הבחירות

4.2.2019 / 19:44

השופטים דחו על הסף את עתירתו של עו"ד יוסי פוקס, במסגרתה דרש שלא לפרסם את החלטת היועמ"ש בעניין תיקי נתניהו עד לאחר הבחירות, וקבעו כי "העותר אינו הגורם המתאים להגשת העתירה". השופטים רמזו: אם נתניהו יגיש עתירה כזו - הם ידונו בה לגופה

עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

בג"ץ דחה היום (שני) את העתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס, במסגרתה דרש שלא לפרסם את החלטת היועמ"ש בעניין תיקי נתניהו עד לאחר הבחירות. השופטים יצחק עמית, נעם סולברג וג'ורג' קרא דחו את העתירה על הסף וקבעו כי "העותר אינו הגורם המתאים להגשת העתירה... והנפגע הישיר יכול לייצג את עניינו במובהק יותר מכל עותר".

לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביום שישי האחרון, לפיה אין לדחות את קבלת ההחלטה בנוגע לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לאחר הבחירות, פורסם מטעמו של נתניהו מכתב נוסף ששלחו פרקליטיו ליועמ"ש, ובו שורה של השלמות חקירה שלדבריהם יש לבצע בתיקים. במכתב החדש ששלחו הסנגורים ליועמ"ש, נכתב כי "השילוב של היקפי חומר גדולים מזה ושל לחץ זמן כבד מזה, מקים חשש יתר לטעויות במישורים שונים".

לקריאה נוספת בנושא
למרות בקשת נתניהו: היועמ"ש ימסור את החלטתו לפני הבחירות
פרקליטי נתניהו לאחר הפגישה עם היועמ"ש: "השופט טירקל תומך בעמדתנו"
אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

על פי המכתב, שעליו חתומים עורכי הדין נבות תל צור, עמית חדד וטל שפירא, מהפרסומים אודות עבודת צוותו של מנדלבליט עולה כי "חוות הדעת של הפרקליטות אינן מתייחסות לקבוצה גדולה ומהותית ביותר של ראיות בעלות פוטנציאל מזכה". כך, לגבי תיק 2000 נכתב כי יש לחקור את כל 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד "חוק ישראל היום", וכן נבחרי ציבור נוספים "שהחזיקו בעמדות מפתח שלטוניות, עמדו בקשר ישיר ונפגשו באופן תדיר עם מו"לים שונים, ואשר באותה עת זכו לסיקור חיובי בכלי התקשורת שבשליטת אותם מו"לים".

לגבי תיק 4000 נכתב כי לטענת הפרקליטים יש לבדוק בכמה חתכים ובתקופות שונות את הפרסומים באתר וואלה! NEWS, כדי להכריע אם ראש הממשלה אכן זכה לסיקור חיובי. עוד חזרו הסנגורים על בקשתו של ראש הממשלה לקיים עימות בינו לבין עדי המדינה בשלושת התיקים - ארי הרו, ניר חפץ ושלמה פילבר.

עוד באותו נושא

לאחר החלטת היועמ"ש: רה"מ מבקש השלמות חקירה ושוקל לעתור לבג"ץ

לכתבה המלאה
אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
מנדלביט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

בתגובה שנשלחה מטעמו של מנדלבליט ביום שישי נכתב כי "אם תתגבש בשבועות הקרובים החלטה כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בכפוף לשימוע, לא תהיה כל מניעה לקבל החלטה זו, או לפרסמה ברבים".

במכתב התייחס מנדלבליט לטענות השונות שהעלו סנגורי ראש הממשלה, ודחה אותן בזו אחר זו. כך, בהתייחס לטענה כי הזימון לשימוע עלול להיתפס בציבור "כאילו הגשת כתב אישום הינה עניין מנוי וגמור, באופן אשר עשוי להשפיע על תוצאות הבחירות", השיב עוזרו של היועמ"ש ד"ר גיל לימון כי גם אם יוחלט לזמן את ראש הממשלה לשימוע, יודגש כי אין מדובר בהחלטה סופית, וכי "הליכי השימוע ייערכו בלב פתוח ובנפש חפצה".

בסיום מכתבו הבהיר עוזרו של מנדלבליט כי אין בעמדתו לגבי מועד ההחלטה כדי לרמוז לגבי תוכן ההחלטה שתתקבל לבסוף. הוא הוסיף כי ההחלטה הסופית אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים.

המשמעות: בשבועות הקרובים צפוי היועמ"ש להודיע לנתניהו כי נשקלת העמדתו לדין בשלושת תיקיו, ואם ירצה בכך ייערך לו שימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully