וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר חשף: הודלפו אלף מסמכים מחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות

1.2.2019 / 1:36

ארה"ב גילתה כי בחודש אוקטובר הועלו חומרים לאתר אינטרנט בעל כתובת IP רוסית ממשתמש שהתרברב כי בידיו "מסמכי מולר". אף שהתובעים ממשרד המשפטים טענו כי מדובר במידע לא רגיש, חלק מהמסמכים עברו שינויים במטרה "לפגוע באמינות החקירה". החשבון שמאחורי ההדלפה הושעה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

החוקר המיוחד רוברט מולר טוען שרוסיה ממשיכה להפיץ מידע שגוי כדי לערער את האמינות של הממשל האמריקני. זאת, לאחר שחשבונות טוויטר פרו-רוסיים הפיצו מסמכים מהחקירה הפלילית שהוא מנהל נגד חברה רוסית בגין הפצת מידע שקרי ברשתות החברתיות.

חברת "קונקורד ניהול וייעוץ" הרוסית מואשמת כי היא עומדת מאחורי מאמץ מתואם וממומן ברשתות החברתיות להשפיע על קולות המצביעים בבחירות 2016. לצורך כך, מסרו החוקרים את הראיות לעיונם של עורכי הדין של החברה.

כעת, מגלים התובעים במשרד המשפטים, כי בחודש אוקטובר הועלו אלף מסמכים לאתר אינטרנט בעל כתובת IP רוסית, בידי משתמש טוויטר שהתרברב כי בידיו "מסמכי מולר". מאז, הושעה החשבון בטוויטר של אותו משתמש.

עוד בוואלה! NEWS:
מולר: הדיווח שטראמפ הורה לעורך דינו לשקר לקונגרס - לא מדויק
גיבוי למולר: חברה חסויה "הנשלטת ע"י מדינה זרה" תידרש למסור מסמכים
כהן בדרך לתקופת מאסר ממושכת: "שילם דמי שתיקה בהוראת טראמפ"

דיווח CNN: החוקר המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות האמריקניות, רוברט מולר, גבה עדות מראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי. אתר רשמי
מאשים את רוסיה בהפצת מידע שגוי. מולר/אתר רשמי

המסמכים שדלפו תיארו את אופן איסוף הראיות בתיק. במשרד המשפטים טוענים כי יחד עם החומרים האמיתיים שדלפו, עלו לרשת גם מסמכים שאינם שייכים לתיק החקירה, ומסמכים ש"עברו שינוי", לטענת התובעים. עוד נכתב במסמכים שהוגשו לבית המשפט, כי "נראה שהמטרה הייתה לפגוע באמינות של החקירה המתנהלת בנוגע להתערבות הרוסית במערכת הבחירות האמריקנית". בסך הכול, כלל האתר כ-300 אלף מסמכים, שכאמור רק אלף מהם היו שייכים לחקירה.

עוד באותו נושא

דוח ועדת המודיעין בסנאט: כך זרעו הרוסים פייק ניוז אחרי הבחירות בארה"ב

לכתבה המלאה

"אתה יכול לספר לאנשים את האמת"

הפרשה החדשה החלה להתגלגל בחודש אוקטובר, אז קיבלו מספר עיתונאים מסר ממשתמש טוויטר אנונימי שטען כי הצליח לשים את ידיו על מסמכי החקירה של רוברט מולר. "אתה בטח תוהה למה בחרנו לחלוק את המידע איתך", נכתב בהודעה שנשלחה לכתב CNN. "אתה אחד מבין כמה בודדים שיכולים להתמודד עם זה באופן מיידי, אתה יכול לספר לאנשים את האמת".

עוד נכתב במסמכי משרד המשפטים כי ישנם בני אדם וחברות נוספים שלקחו חלק בקמפיין של הפצת מידע שקרי וטרם הואשמו בתיק. הם הוסיפו כי החוקרים ממשיכים לעבוד על תיק החקירה הקשור ל"קונקורד", מה שמעלה את האפשרות כי יוגשו כתבי אישום נוספים בפרשה.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 25 בינואר 2019. רויטרס
טראמפ/רויטרס

לא ברור כיצד המידע דלף לרשת. עד כה, הוחזקו הראיות בתיק במחשבים המנותקים מהאינטרנט, וחוקרים שאינם קשורים לתיק לא הורשו לעיין בו. רוברט מולר הבהיר כי חקירת FBI לא העלתה כל ראיה לפריצה של המחשבים שעבדו על התיק.

מנגד, עורכי הדין של "קונקורד" אמרו כי הם משוכנעים כי איש לא פרץ למערכת המחשבים שלהם, וכי הם לא הפרו את צו בית המשפט שדורש כי המידע יישאר חסוי. "אנחנו שומרים על הרמה הגבוהה ביותר של ביטחון והגנה על מידע", נמסר מטעמם.

התובעים במשרד המשפטים טענו כי המידע שעלה לרשת היה "לא רגיש" וכי הוא כלל מידע שזמין במקומות אחרים ברשת. הם הוסיפו כי הראיות עצמן, שלא הודלפו, הן רגישות ביותר ועלולות לחשוף מידע סודי. הם אמרו לשופט כי הם מעוניינים שהאוליגרך יבגני פריגוז'ין, המואשם גם הוא בתיק, לא יוכל להיחשף למידע.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 15 בינואר 2019. רויטרס
פוטין/רויטרס

אולם, חברת "קונקורד" מצידה טענה כי היא צריכה לחלוק את המידע עם הרוסים, כולל עם פריגוז'ין עצמו, כדי להתכונן למשפט. התובעים במשרד המשפטים ביקשו מבית המשפט לדחות את הבקשה, וכתבו כי "הבקשה של קונקורד לשלוח חומר רגיש לרוסיה מהווה סיכון לא סביר לאינטרסים של ארצות הברית בתחום הביטחון הלאומי".

במסמכים שהוגשו לבית המשפט אתמול, הם כתבו כי הם מציעים שפריגוז'ין יגיע לארצות הברית, יעמוד למשפט, ואז ייחשף לראיות נגדו. 13 האזרחים הרוסים מחברת אשר מופיעים בכתב האישום של החוקר המיוחד רוברט מולר לא התייצבו מעולם בבית משפט אמריקני, וגם לא סביר שיתייצבו בעתיד, בגלל הסיכוי האפסי שרוסיה תסכים להסגיר אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully