וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבוי למולר: חברה חסויה "הנשלטת ע"י מדינה זרה" תידרש למסור מסמכים

19.12.2018 / 6:34

בית המשפט גיבה את דרישת החוקר המיוחד להתערבות הרוסית בבחירות לקבל מידע מ"תאגיד הנשלט על ידי מדינה זרה", אך לא ברור מה המידע אותו ביקש לקבל. מהפרסומים עולה כי בעקבות הפסיקה מסתכן התאגיד בקנס כספי בגין כל יום שבו אינו מוסר את המסמכים הרלוונטיים לידי מולר

עריכה: ליר שפיגלר

במהלך חריג, גיבה הלילה (רביעי) בית משפט פדרלי לערעורים את דרישתו של החוקר המיוחד להתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, רוברט מולר, לקבל מידע מ"תאגיד הנשלט על ידי מדינה זרה". לא ברור מה הנושא הנחקר ומה המידע שביקש מולר לקבל, שכן פרטים אלו נותרו חסויים. למרות שפרטי המידע שמולר דורש וזהות התאגיד לא פורסמו, מהפרסומים עולה כי בעקבות הפסיקה הלילה מסתכן התאגיד בקנס כספי בגין כל יום שבו אינו מוסר את המסמכים הרלוונטיים לידי צוותו של החוקר המיוחד.

ההחלטה מגיעה לאחר שעורכי הדין של התאגיד טענו בפני בית המשפט בוושינגטון הבירה ביום שישי האחרון, בדיון חסוי, בניסיון לשכנע את השופטים לאפשר להם שלא למסור את המידע. אפילו זהותם של עורכי הדין נותרה חסויה, וכוחות האבטחה נעלו קומה שלמה בבית המשפט כך שהם יוכלו להיכנס ולצאת מבלי שיזהו אותם.

לקריאה נוספת בנושא
המעורבות הרוסית נחשפת: כך פעל קמפיין הפייק ניוז למען טראמפ
כהן בריאיון ראשון אחרי העונש: שום דבר לא נעשה ללא אישור טראמפ
דמי שתיקה לנשים ושקרים לקונגרס: שלוש שנות מאסר לפרקליטו של טראמפ

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
גיבוי חריג מבית המשפט. מולר/רויטרס

בהחלטתם כתבו השופטים כי השתכנעו מטענת התביעה כי "ישנה סבירות מתקבלת על הדעת" שהמסמכים אשר מולר דורש מערבים פעולות שהתרחשו מחוץ לארצות הברית אבל השפיעו עליה ישירות. לדברי השופטים, אפילו החברה הרלוונטית לא עודכנה מדוע התובעים מעוניינים במידע, כיוון שהדבר יפגע בסודיות של החקירה.

עורכי הדין של התאגיד ניסו לטעון כי לפי החוק במדינתם הם מנועים מלמסור את המידע אולם בית המשפט לא השתכנע. "לא השתכנענו כי החוק באותה המדינה באמת מונע מהתאגיד לציית לדרישה למסור מסמכים", כתבו השופטים.

עוד באותו נושא

דוח ועדת המודיעין בסנאט: כך זרעו הרוסים פייק ניוז אחרי הבחירות בארה"ב

לכתבה המלאה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר מייקל פלין מגיע לדיון בבית המשפט בוושינגטון, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
ביקש דחיה על מנת להשלים את שיתוף הפעולה עם מולר. פלין, אתמול/רויטרס

בתוך כך, מועד משפטו של מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נדחה אמש ומועד חדש טרם נקבע. במהלך השימוע שהתקיים אתמול אמר השופט לפלין כי "ניתן לטעון שמכרת את מדינתך". היועץ לשעבר, שנחקר בקשר לשיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית בזמן ממשל אובמה, הודה בתחילת החודש באישום נגדו לפיו הצהיר הצהרה כוזבת בפני ה-FBI. עורכי דינו של פלין ביקשו את הדחיה כדי לאפשר לו להשלים את שיתוף הפעולה עם מולר.

דוחות שהוכנו על ידי אוניברסיטאות אוקספורד וקולומביה יחד עם גופי מחקר נוספים עבור ועדת המודיעין של הסנאט הותרו אתמול לפרסום. מהנתונים עולה כי ממשלת רוסיה הפעילה חשבונות משתמשים מזויפים כדי להשחיר את שמו של החוקר המיוחד מולר, באמצעות הפצת ידיעות כוזבות ברשתות החברתיות.

כך, לדוגמה, בפוסט באינסטגרם נטען כי מולר, שמונה במאי 2017 על ידי סגן התובע הכללי לחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות, עבד בעברו "עם קבוצות אסלאם קיצוני". פוסטים אחרים בטוויטר ופייסבוק הציגו אותו כאדם מושחת, ואת עצם ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016 כקונספירציה שקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully