וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי שתיקה לנשים ושקרים לקונגרס: שלוש שנות מאסר לפרקליטו של טראמפ

12.12.2018 / 19:08

מייקל כהן נשלח למאסר ממושך של שלוש שנים אחרי שהודה שמסר הצהרה שקרית למחוקקים במסגרת חקירת המעורבות הרוסית. הוא גם העביר כספים לנשים שטענו שקיימו רומן עם הנשיא

שלוש שנות מאסר למייקל כהן, פרקליטו של טראמפ/צילום: רויטרס

שלוש שנות מאסר נגזרו היום (רביעי) על מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ידי בית משפט פדרלי במנהטן. כהן הודה בתשלום דמי שתיקה לנשים שטענו כי ניהלו רומן עם טראמפ וכן במתן הצהרה שקרית לקונגרס במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. התביעה ביקשה לגזור עליו עונש משמעותי על אף שיתוף הפעולה עם החוקר המיוחד רוברט מולר.

באוגוסט הודה עורך הדין, שהיה מקורב מאוד לטראמפ, בשמונה אישומים כולל העלמת מס, הונאת בנק ובעבירות מימון בחירות. בהודאתו אמר כי טראמפ הנחה אותו לפני הבחירות להעביר כסף על מנת לקנות את שתיקתה של שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, שלכאורה ניהלה עמו רומן, ב-130 אלף דולר, ועזר לארגן תשלום שך 150 אלף דולר לדוגמנית לשעבר קארן מקדוגל. המטרה הייתה למנוע מהן לדבר על יחסיהן עם טראמפ הנשוי לפני הבחירות. הנשיא מכחיש כי ניהל עמן רומן. הוא גם הודה בעבירות מס ובהונאה, שאינן קשורות לחקירה המרכזית.

בנוסף לכך, כהן בן ה-52 הודה בחודש כי היה בקשר כבר ב-2015 עם גורמים ברוסיה, שהציעו "סינרגיה פוליטית'' בינם לבין קמפיין הבחירות של טראמפ. בכך לראשונה, מי שאמר שנה שעברה כי הוא ''מוכן לספוג כדור'' למען טראמפ, הפך כהן לעד חיוני נגדו. הנשיא התנער ממנו ומכנה אותו שקרן.

מייקל כהן, לשעבר עורך דינו האישי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהורשע בתשלום "דמי שתיקה" לשתי נשים שטענו לרומן עם טראמפ  בגזר דינו, 12 בדצמבר 2018. רויטרס
כהן בצאתו מבית המשפט בניו יורק, היום/רויטרס

כהן הוא הראשון מתוך חברי המעגל הפנימי לשעבר של הנשיא טראמפ שמקבל עונש מאסר משמעותי במסגרת החקירה של רוברט מולר. הוא יתחיל לרצות את עונשו ב-6 במרץ. עונשו של מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט טרם נגזר והיועץ לביטחון לאומי לשעבר צפוי לקבל עונש נמוך מאוד בגלל שיתוף הפעולה שלו עם החוקרים.

עורך דינו של כהן, גיא פטרילו, אמר בבית המשפט כי עורך הדין של הנשיא לשעבר "הציע עדות נגד האיש הכי חזק במדינה". הוא אף השווה בין פרשת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 לפרשת ווטרגייט. השופט בתיק, וויליאם פאולי, אמר כי "כל אחד מן האישומים הללו הוא עבירה רצינית נגד ארצות הברית".

כהן פנה אל בית המשפט במהלך הדיון ואמר: "אני לוקח אחריות מלאה על כל עבירה שבה הודיתי באשמה. אלו שנוגעות אלי ואלו שנוגעות לנשיא". עוד הוסיף כהן: "לאחרונה הנשיא צייץ וקרא לי חלש, וזה נכון אבל מסיבה אחרת. זה בגלל ששוב ושוב הרגשתי שזו חובתי לכסות את הלכלוך של המעשים שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • מייקל כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully