וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר: הדיווח שטראמפ הורה לעורך דינו לשקר לקונגרס - לא מדויק

19.1.2019 / 10:10

החוקר המיוחד דחה את הטענה שהנשיא הורה למייקל כהן למסור את עדות השקר שבגללה נשלח למאסר. בתום יממה סוערת, שבה דמוקרטים קראו להדחתו של טראמפ, מסר דוברו של מולר כי "התיאורים אינם מדויקים". אתר באזפיד, שפרסם את הדברים: "עומדים מאחורי הדיווח"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

החוקר המיוחד רוברט מולר דחה היום (שבת) את הדיווח על כך שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לעורך דינו לשעבר מייקל כהן לשקר לקונגרס. על פי הדיווח ב"באזפיד", שהסעיר את התקשורת האמריקנית ביממה האחרונה, טראמפ הנחה את כהן למסור עדות שקר על המשא ומתן שניהל עם רוסיה להקמת מגדל במוסקבה. העדות הכוזבת הזו היא אחת העבירות שבגללה נשלח כהן, המשתף פעולה עם החקירה, לשלוש שנות מאסר.

"התיאור של 'באזפיד' להצהרות הספציפיות שנמסרו למשרד החוקר המיוחד, ותיאור המסמכים והעדות שהגיעו לידי משרד זה, אינם מדויקים", הבהיר פיטר קאר, דוברו של מולר, בהצהרה מיוחדת שנמסרה לראשונה מאז תחילת החקירה לפני 20 חודשים.

העורך הראשי של באזפיד, בן סמית, אמר בתגובה: "אנחנו עומדים מאחורי הדיווחים והגורמים שמסרו אותם, ואנחנו קוראים לחוקר המיוחד להבהיר עם אילו טענות הוא חולק".

עוד בוואלה! NEWS:
עבירה חמורה על כל כדור שנורה: 7 שנות מאסר לשוטר שרצח נער שחור
הבית הלבן: פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און תתקיים בחודש הבא
הדוגמנית שטוענת שיש לה מידע מפליל על טראמפ נעצרה ברוסיה

ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר, 2013. רויטרס
מולר/רויטרס

הגורמים ברשויות אכיפת החוק שצוטטו ב"באזפיד" טענו כי טראמפ תמך בתכנית שגיבש כהן, מי שהיה בעבר אחד ממקורביו הגדולים ביותר, לארגן לו ביקור ברוסיה בעת הבחירות. המטרה הייתה להפגיש בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לקדם את השיחות, תוך שטראמפ אמר לו: "גרום לזה לקרות". גם כשטראמפ אמר לציבור שאין לו שום עסקים עם רוסיה, הגורמים אמרו כי הוא וילדיו איוונקה וטראמפ ג'וניור קיבלו עדכונים יומיים ומפורטים מכהן, שעמד בראש הפרויקט.

על פי הדיווח, בעת הודאתו של כהן במתן עדות שקר בנובמבר כי הוא שיקר כשאמר שהמגעים על פרויקט הנדל"ן הסתיימו בינואר 2016. זאת, לפי מולר, בניסיון "למזער את הקשרים בין הפרויקט במוסקבה לבין 'אישיות מספר 1' - מונח המתייחס לפי ההשערות לנשיא עצמו - כדי לצמצם את החקירות המתמשכות".

עוד באותו נושא

דיווח: טראמפ הורה לעורך דינו לשעבר לשקר בעדותו בקונגרס

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
בבית הלבן דחו את הדיווח. טראמפ עם כהן/רויטרס

הבית הלבן הכחיש מוקדם יותר את הדיווח. "תראו, זה מגוחך לחלוטין", אמר הדוברת שרה האקבי סנדרס לכתבים. חוקרים בקונגרס האמריקני אמרו כי בכוונתם לחקור את הטענות, בעוד שכמה דמוקרטים אמרו כי מדובר בטענה כל כך חמורה שהיא עלולה להוביל להדחתו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully