וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הורה לעורך דינו לשעבר לשקר בעדותו בקונגרס

ב"באזפיד" דווח כי מייקל כהן, שנשלח לכלא על עדותו הכוזבת, אמר לחוקרים של מולר שהיה זה הנשיא שהנחה אותו לשקר בחקירה - עבירה שבגינה ניתן לפתוח בהליכי הדחה בקונגרס. הדמוקרטים זועמים: "אחת הטענות החמורות ביותר"

עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הנחה את עורך דינו לשעבר מייקל כהן לשקר בחקירה של הקונגרס - כך דיווח היום (שישי) האתר "באזפיד", שציטט שני גורמים ברשויות אכיפת החוק המעורבים בחקירה. לפי הדיווח, טראמפ הנחה את כהן למסור את עדות השקר על המשא ומתן שניהל הארגון עם רוסיה להקמת מגדל במוסקבה. עדות השקר הזו היא אחת העבירות שבגללה נשלח כהן, המשתף פעולה עם החקירה, לשלוש שנות מאסר.

הגורמים אמרו כי טראמפ גם תמך בתכנית, שגיבש כהן, שהיה בעבר אחד המקורבים לו ביותר, לארגן לו ביקור ברוסיה בעת קמפיין הבחירות. המטרה הייתה להפגיש בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לקדם את השיחות העסקיות. "גרום לזה לקרות", אמר טראמפ לכהן, לפי אותם הגורמים.

גם כשטראמפ אמר לציבור שאין לו שום עסקים עם רוסיה, הגורמים אמרו כי הוא וילדיו איוונקה וטראמפ ג'וניור קיבלו עדכונים יומיים ומפורטים מכהן, שעמד בראש הפרויקט.

לקריאה נוספת על חקירות טראמפ
פרקליטו של טראמפ לשעבר: מימנתי הטיית סקרים לטובתו

דונלד טראמפ ועורך דינו מייקל כהן באירוע בחירות בקליבלנד הייטס, אוהיו, 21 בספטמבר 2016. רויטרס
ממשיך לסבך את הבוס לשעבר. טראמפ וכהן/רויטרס

החוקרים של התובע המיוחד רוברט מולר ציינו בבית המשפט בעת הודאתו של כהן במתן עדות שקר בנובמבר כי הוא שיקר כשאמר שהמגעים על פרויקט הנדל"ן הסתיימו בינואר 2016. זאת, לפי מולר, בניסיון "למזער את הקשרים בין הפרויקט במוסקבה לבין 'אישיות מספר 1' - מונח המתייחס לפי ההשערות לנשיא עצמו - כדי לצמצם את החקירות המתמשכות".

עוד דווח כי מולר, שחוקר אם הקמפיין של טראמפ ומוסקבה שיתפו פעולה למענו של המועמד הרפובליקני ואם הנשיא שיבש את החקירה, מחזיק בעדויות נוספות המאמתות את זו של כהן. אלו כוללות ריאיונות עם אנשי ארגון טראמפ ותכתובות מיילים פנימיות.

טראמפ מכחיש כי הוא הורה לעורך דינו לשעבר לעבור על החוק ומכנה אותו שקרן. אם אכן הוא הורה לו לשבש חקירה, זו עבירה שבגינה ניתן לפתוח בהליכי הדחה בקונגרס. עורך דינו, רודי ג'וליאני, התייחס בביטול לדיווח: "אם אתם מאמינים לכהן, אני יכול להשיג לכם עסקה טובה בגשר ברוקלין".

מנגד, הדמוקרטים דורשים ממולר להאיץ את חקירתו. "הטענה שנשיא ארצות הברית הסית לעדות שקר בפני הוועדה כדי לשבש חקירה ולטייח את עסקיו עם רוסיה היא אחת החמורות ביותר שעלו עד היום", אמר יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף הדמוקרטי. "נעשה את מה שצריך כדי לגלות אם זה אכן קרה", כתב בטוויטר.

חבר נוסף במפלגה הדמוקרטית שתקף בחריפות את טראמפ היה חואקין קסטרו, נציג של טקסס בבית הנבחרים. לדבריו, אם הטענות נכונות, על הנשיא לפרוש מתפקידו.

עוד באותו נושא

המגדל שלא היה: שאלות על חקירת יוזמת הנדל"ן של טראמפ במוסקבה

לכתבה המלאה

הסנאטור כריס מרפי: "על מולר לחשוף את קלפיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully