וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירה חמורה על כל כדור שנורה: 7 שנות מאסר לשוטר שרצח נער שחור

ג'ייסון ואן דייק יישלח ל-81 חודשי מאסר לאחר שירה 16 כדורים, לעיני מצלמת הניידת, בבלקוואן מקדונלד בן ה-17 בשיקגו ב-2014. ביהמ"ש קבע, 16 עבירות של תקיפה חמורה עם כלי נשק - אחת לכל ירייה. "מסר חזק לשוטרים אחרים", אמר דודו של מקדונלד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט באילינוי שבארצות הברית גזר הלילה (שבת) 81 חודשי מאסר על ג'ייסון ואן דייק, שוטר לשעבר במשטרת שיקגו, בגין רציחתו של לקוואן מקדונלד, נער אפרו-אמריקני בן 17 שנורה למוות ב-2014 כשהוא הולך בכביש. ואן דייק תועד יורה במקדונלד 16 כדורים במצלמת הניידת. התקרית גרמה לעימותים ועוררה דיון על הקלות שבה לוחצים שוטרים לבנים על ההדק כשהם נתקלים במיעוטים.

ואן דייק, שהורשע ב-6 באוקטובר השנה, הורשע גם ב-16 עבירות של תקיפה חמורה עם כלי נשק - אחת לכל ירייה במקדונלד בן ה-17, שאחז בזמן התקרית בסכין אך לא איים על ואן דייק, כפי שטען בתחילה. הוא השוטר הראשון בעיר זה 50 שנה שמורשע ברצח בעת מילוי תפקידו.

דודו של מקדונלד, הכומר מארווין האנטר, אמר לאחר ששמע על גזר הדין כי למרות שזה ניצחון חלקי שהשוטר לשעבר נכנס לכלא, זה הוא עדיין יום עצוב לאומה ולמערכת הצדק.

עוד בנושא
ארה"ב: עשרות הפגינו לאחר פרסום תיעוד ירי למוות של שוטר בנער שחור בשיקגו

השוטר ג'ייסון ואן דייק, שהורשע ברצח נער שחור בעיר שיקגו, נשלח ל-81 חודשי מאסר, 19 ינואר 2019. רויטרס
81 חודשי מאסר בגין רצח. ואן דייק בבית המשפט, אתמול/רויטרס

האנטר התייחס לכך שנגזרו על ואן דייק כמעט שבע שנות מאסר ואמר כי המקרה שולח "מסר חזק" לשוטרים אחרים שהם יכולים, עלולים, ואף יישלחו לכלא אם ייתפסו מפרים את החוק.

במעמד ההרשעה, חבר המושבעים קבע כי עדותו של ואן דייק, בן ה-40, הייתה לא אמינה וכי הוא לא עשה דבר כדי להימנע מהחרפת המצב שהובילה לירי.

החקירה החלה בעקבות פרסום תיעוד של הירי בהוראת בית משפט, 13 חודשים אחרי הרצח. התיעוד הוביל להפגנות בעיר, לחקירת משרד המשפטים, לביקורת נגד ראש העיר, ובסופו של דבר להדחת מפקד המשטרה בשיקגו.

עוד באותו נושא

פסיקה נדירה בארה"ב: שוטר לבן הורשע ברצח של נער שחור

לכתבה המלאה
השוטר ג'ייסון ואן דייק, שהורשע ברצח נער שחור בעיר שיקגו, נשלח ל-81 חודשי מאסר, 19 ינואר 2019. רויטרס
16 עבירות של תקיפה עם כלי נשק – אחת לכל ירייה, ואן דייק בבית המשפט. אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully