וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה נדירה בארה"ב: שוטר לבן הורשע ברצח של נער שחור

6.10.2018 / 15:55

ג'ייסן ואן דייק יישלח למאסר ממושך אחרי שירה 16 פעם בלקוואן מקדונלד בשיקגו ב-2014, על אף שלא היווה סכנה. הוא השוטר הראשון בעיר שמורשע ברצח בעת מילוי תפקידו זה 50 שנה. "ניצחון לאמריקה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שוטר בעיר שיקגו שבארצות הברית הורשע אתמול (שישי) ברצח של נער שחור, שבו ירה ב-2014 בתקרית שגרמה לעימותים ועוררה דיון על הקלות שבה לוחצים שוטרים לבנים על ההדק כשהם נתקלים במיעוטים.

השוטר ג'ייסן ואן דייק הורשע גם ב-16 עבירות של תקיפה חמורה עם כלי נשק, בעקבות הירי הקטלני בלקוואן מקדונלד בן ה-17, שאחז בזמן התקרית בסכין אך לא איים על ואן דייק, כפי שטען בתחילה. הוא השוטר הראשון בעיר זה 50 שנה שמורשע ברצח בעת מילוי תפקידו.

עם הקראת גזר הדין, ואן דייק ישב ללא ניע בחליפתו השחורה כשבשלב מסוים הוא לגם מים מבקבוק. אביו הרכין את ראשו בעת הקראת הנימוקים הממושכת, בזמן שחלק מבני משפחתו של הנער החזיקו את ידיהם. העונש על ואן דייק, שהורשע ברצח מדרגה שנייה ולא ראשונה כפי שהואשם בתחילה, יהיה בין שש ל-30 שנה ויינתן ב-31 בחודש.

לקריאה נוספת
ארה"ב: עשרות הפגינו לאחר פרסום תיעוד ירי למוות של שוטר בנער שחור בשיקגו

השוטר ג'ייסון ואן דייק, שהורשע ברצח נער שחור בעיר שיקגו, מובל באזיקים מבית המשפט, 5 באוקטובר 2018. רויטרס
עדותו נקבעה כלא אמינה. ואן דייק מובל מבית המשפט, שישי/רויטרס

חבר המושבעים קבע כי עדותו של ואן דייק, בן 40, הייתה לא אמינה וכי הוא לא עשה דבר כדי להימנע מהחרפת המצב שהובילה לירי. הוא עזב את האולם באזיקים, בליווי שוטר.

"זהו ניצחון לאמריקה, אמר הכומר מארווין האנטר, דודו של מקדונלד. "אמריקה עמדה כאן למשפט ואנשים בכל רחבי אמריקה והעולם המתינו כדי לראות מה יקרה".

החקירה החלה בעקבות פרסום תיעוד של הירי בהוראת בית משפט, 13 חודשים אחרי הרצח. התיעוד הוביל להפגנות בעיר, לחקירת משרד המשפטים, לביקורת נגד ראש העיר, ובסופו של דבר להדחת מפקד המשטרה בשיקגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully