וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאי שנרצח ע"י פלסטיני במהלך שוד - יוכר כנפגע פעולות איבה

29.1.2019 / 12:42

בקשת משפחתו של דוד בר-קפרא להכיר בו כנפגע פעולות איבה נדחתה פעמיים בעבר, אך כעת הפך משרד הביטחון את החלטתו. זאת לאור הכרעות הדין של המורשעים מהן עלה כי הם "נקטו באלימות חריגה ואכזרית". הסגן הבכיר ליועמ"ש מערכת הביטחון: "יסוד סביר להניח מניע לאומני"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

משרד הביטחון החליט היום (שלישי) להכיר בחקלאי דוד בר-קפרא, שנרצח בידי פלסטינים במהלך שוד בשנת 2015 במושב בשפלה, כנפגע פעולות איבה. בקשת משפחתו להכיר בו כקורבן פעולות איבה נדחתה פעמיים בעבר, אולם כעת הפך המשרד את החלטתו. זאת לאור ממצאים חדשים מהכרעות הדין של המורשעים, מהם עלה כי "הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית". ההכרה תאפשר למשפחתו של בר-קפרא לקבל מהמוסד לביטוח לאומי את מלוא הסיוע והזכויות המגיעות לנפגעי איבה.

בהחלטתו להכיר בבר-קפרא כנפגע איבה, כתב הסגן הבכיר ליועץ המשפטי למערכת הביטחון עורך דין ידידיה (דידי) אורון כי התבסס על "האכזריות והאלימות החריגה, מעבר לנדרש למעשי השוד. במקרה שבפני, הוכח כי הפגיעה במנוח לא הייתה נחוצה לנטרולו ולשדידת רכוש. לו היו מפסיקים את האלימות כשהוא שוכב וחסר יכולת להתגונן, ייתכן שהיה מקום לקבוע שהאלימות הינה לצורך השוד. לדבריו, "משקבעו בתי המשפט כי האלימות האכזרית והחריגה לא הייתה נחוצה לצורך מימוש ביצוע השוד, יש כאן יסוד סביר להניח כי אלימות זו נובעת ממניע לאומני".

לקריאה נוספת בנושא
"הכו אותו במקל עד שקרס": שני שב"חים מואשמים ברצח החקלאי בשפלה
בני משפחת החקלאי שנרצח הפגינו: "דורשים לשנות את הגדרת האירוע"
משפחת חקלאי שנרצח לראש הממשלה: "פשע שנאה אכזרי"

דוד בר קפרא. יותם רונן
הפגיעה בו לא הייתה נחוצה לנטרולו ולשדידת רכוש. בר-קפרא/יותם רונן

ב-24 ביוני 2015 הבחינו עלאא דאר עאסי, פלסטיני בן 23 מבית ליקיא, ובן דודו מוג'האד בחקלאי מבצע עסקה למכירת ענבים בכרם שבבעלותו במושב פדיה. אחד מהם דרש מבר-קפרא את הכסף על עבודה שביצע, לכאורה, במקום. הוא הכיר את הדרך שבה מנהל בר-קפרא את עסקיו והניח כי הוא קיבל לידיו כסף בתמורה לענבים שמכר קודם לכן. החקלאי שאל לזהותם של השניים, וצעק לעברם "גנבים".

בשלב זה חסם מוג'האד את פיו של בר-קפרא באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו השניים מקל שהיה על הרצפה, והחלו להכותו בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו והוא קרס על הארץ. גם לאחר קריסתו הוסיפו השניים להכות את בר-קפרא, עד לשבירת המקל, ומוג'האד אף שפך על המנוח חומר הדברה שמצא במקום.

עוד באותו נושא

מאסר עולם לרוצח דוד בר-קפרא: "אלימות אכזרית כלפי אדם מבוגר"

לכתבה המלאה
הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
מפגינים בדרישה להכרתו של בר-קפרא כנפגע פעולות איבה/נועם מושקוביץ

לאחר שאיבד את הכרתו חיפשו הרוצחים בכיסיו כסף, אך מצאו רק צרור מפתחות. הם הניחו מזרן על בר-קפרא הפצוע ונמלטו מהמקום. לאור פציעותיו הקשות, הוא הובהל לבית החולים אסף הרופא שבצריפין וכעבור שעות בודדות נקבע מותו.

בית המשפט המחוזי בלוד גזר בחודש ספטמבר האחרון מאסר עולם על עלאא דאר עאסי, שהורשע ברצח בר-קפרא מרחובות. חודש לפני כן גזר בית המשפט בלוד 18 שנות מאסר על בן דודו מוג'האד, שהורשע בעבירה של הריגה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully