וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכו אותו במקל עד שקרס": שני שב"חים מואשמים ברצח החקלאי בשפלה

20.7.2015 / 12:47

מוג'אהד עאסי ועלא עאסי, בני דודים מבית לקיא, מואשמים כי רצחו את דוד בר קפרא במושב פדיה לפני כחודש על רקע פלילי: "כיסו את פיו בבד והכו אותו בכל גופו". חרף האישום, המשפחה טוענת כי מדובר באירוע לאומני

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המחוזי מרכז נגד מוג'אהד דאר עאסי ועלא דאר עאסי, בני דודים פלסטינים בני 23 מבית ליקיא, בגין רצח החלקאי דוד בר קפרא במושב פדיה שבשפלה לפני כחודש. השניים, שהיו מוכרים למערכת הביטחון בעקבות מעורבותם בפעולות טרור עממי, הואשמו ברצח על רקע פלילי, למורת רוחה של המשפחה, שטוענת כי היה זה אירוע לאומני.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוני שוהם-עידן, ב-23 ביוני קבעו הנאשמים להיכנס באופן לא חוקי לישראל, לאחר שמוג'אהד שיקר לעלא כי בר קפרא חייב לו כסף על עבודתו בכרם שבבעלות המנוח במושב פדיה, ובמטרה לגבות חוב זה. יום למחרת, נכתב בכתב האישום, התקרבו הנאשמים לעבר הכרם, והבחינו בבר קפרא מבצע עסקה למכירת ענבים. מוג'אהד, אשר הכיר את הדרך שבה ניהל החקלאי המנוח את עסקיו, הניח כי בר קפרא קיבל לידיו כסף מזומן בתמורה לענבים. בשל כך, נכתב בכתב האישום, החליטו השניים לשדוד את בר קפרא.

לקריאה נוספת בנושא
בני משפחת החקלאי שנרצח הפגינו: "דורשים לשנות את הגדרת האירוע"
משפחת חקלאי שנרצח לראש הממשלה: "פשע שנאה אכזרי"
הותר לפרסום: רצח החקלאי בשפלה - שוד שהסתבך ולא פיגוע

חשודים ברציחת דוד בר קפרא בשדות מושב פדיה, בימ"ש השלום ראשון לציון, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
המואשמים ברצח בדיון בעניינים החודש/מגד גוזני

הנאשמים התקרבו למנוח, ומוג'אהד פנה אליו ודרש ממנו להביא להם כסף. בתגובה, שאל אותם בר קפרא מיהם וצעק לעברם "גנבים". בשלב זה, נכתב, חסם מוג'אהד את פיו של המנוח באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו הנאשמים מקל שהיה על הרצפה והחלו להכות באמצעותו ובאמצעות ידיהם בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו עד לקריסתו. גם לאחר מכן, המשיכו הנאשמים להכותו בכל חלקי גופו במקל, עד שנשבר.

במהלך האירוע, לפי כתב האישום, שפך מוג'אהד על המנוח חומר הדברה שהיה במקום. לאחר שבר קפרא נפל על הרצפה ואיבד את הכרתו, חיפשו הנאשמים בכיסיו כסף, אך מצאו צרור מפתחות. לאחר מכן, הניחו הנאשמים מזרון על המנוח כשהוא חבול באופן קשה, ונמלטו מבלי להזעיק עזרה. בשל הפציעות הקשות, הובהל בר קפרא לבית החולים ובהמשך נקבע מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דוד בר קפרא. יותם רונן
דוד בר קפרא/יותם רונן

אליה בר קפרא, בנו של דוד, אשר מתנגד להגדרת המקרה כאירוע פלילי, אמר: "אני חושב שהפרקליטות לא חקרה לעומק את המקרה, היא מתעלמת מהשאלות הקשות שעולות בחקירה. חסרות הרבה מאוד ראיות בגוף החקירה, וכל החקירה הזאת שמתנהלת על בסיס שני חשודים היא לא חקירה רצינית. חקירה רצינית מתבססת על ראיות ואין שום ראיה בשטח שמוכיחה את טענת החשודים - הראיות בשטח דווקא מוכיחות את ההיפך".

לדברי בר קפרא, "לא נגנב שום דבר, הם הכו אותו. גם על פי כתב האישום כתוב שהם הכו אותו גם לאחר שלא נמצא עליו דבר, וגם לאחר שהצליחו להשתלט עליו. הטענות האלה לא מסתדרות עם טענת החשודים. אני מבקש מהפרקליטות לבוא ולבדוק שוב את התיק, המשטרה צריכה לחקור שוב את התיק, לא יכול להיות שמוגש כתב אישום כזה ביזיוני. גם אם הרצח הזה התחיל כשוד, הרי שבמהלך הדברים הוא החליף את עצמו לגוון לאומני ברור".

הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה מחוץ לבית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

אמש הפגינו בני משפחתו של דוד בר קפרא מול בית ראש הממשלה בירושלים. הם הניפו שלטים במחאה על החלטת המשטרה להגדיר את רצח החקלאי כמעשה פלילי. גם פעיל הימין ברוך מרזל השתתף בהפגנה.

כמו כן, כחלק מהמאמצים לשינוי הגדרת האירוע ל"פעולת טרור", שלחו אתמול בני המשפחה מכתב לבנימין נתניהו ולשרי הכנסת ובו מחו על החלטת המשטרה שלא לסווג את האירוע כלאומני. "לצערנו, לא רק שאין ראיות המוכיחות את המניע הפלילי, אדרבא, הראיות בשטח סותרות מכל וכל טענה זו", נכתב.

המכתב מגולל את פרטי המקרה לפיהם, "אבינו נרצח בדם קר במהלך עבודתו בכרמו שב'כרמי יוסף', וזאת על ידי שני פלסטינים - מוג'אהד ועלאא דאר עאצי, שוהים בלתי חוקיים שחדרו לשטח ישראל מביתם שבבית לקיא. קצרה היריעה וארכו הדברים מכדי לתאר את אשר על לבנו על הילקחו בטרם עת של אבינו על ידי שני בני עוולה באכזריות אין קץ".

בני המשפחה מבקשים להוכיח כי ישנה טעות בהמלצת השב"כ לפרקליטות המדינה כי המניע לפעולה הינו 'פלילי' במתווה של "שוד שהסתבך". "נציג השב"כ וקצינת החקירות רפ"ק ענת קצב טענו כי המלצה זו מתבססת רובה ככולה על טענת הרוצחים ועל תרגילי חקירה, וזאת על אף שאין ראיות חותכות או לכל הפחות ראיות נסיבתיות בשטח המוכיחות את טענתם", נכתב. "משפחתנו הוכתה בתדהמה רבה נוכח המלצה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully