וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת חקלאי שנרצח לראש הממשלה: "פשע שנאה אכזרי"

19.7.2015 / 14:02

משפחת החקלאי שנהרג לפני כחודש ושהמשטרה קבעה כי נרצח ממניע לאומני, פנתה לנתניהו ולשרים בבקשה "להוציא את האמת לאור". הם מנו שורה של שאלות שעולות מהראיות, בהן: אם מדובר בשוד שהסתבך, מדוע הרוצחים לא גנבו דבר?

עריכה: ניר חן

משפחתו של החקלאי דוד בר קפרא, שנרצח לפני כחודש בשדות מושב פדיה, שלחו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הכנסת על מנת למחות על החלטת המשטרה לסווג את הרצח כאירוע פלילי ולא לאומני. "לצערנו, לא רק שאין ראיות המוכיחות את המניע הפלילי, אדרבא, הראיות בשטח סותרות במכל וכל טענה זו", נכתב.

המכתב מגולל את פרטי המקרה לפיהם, "אבינו נרצח בדם קר במהלך עבודתו בכרמו שב'כרמי יוסף', וזאת על ידי שני פלסטינים - מוג'אהד ועלאא דאר עאצי, שוהים בלתי חוקיים שחדרו לשטח ישראל מביתם שבבית לקיא. קצרה היריעה וארכו הדברים מכדי לתאר את אשר על לבנו על הילקחו בטרם עת של אבינו על ידי שני בני עוולה באכזריות אין קץ".

עוד בנושא:
משפחת החקלאי מתעקשת: אם הרצח פלילי, מדוע לא גנבו את כספו?
הותר לפרסום: רצח החקלאי בשפלה - שוד שהסתבך ולא פיגוע
חקלאי מרחובות נרצח; נבדקת האפשרות שהרקע לאומני

מימין לשמאל: אליה, טליה ותהילה, ילדיו של דוד בר קפרא בהארכת מעצר לרוצחיו בבית משפט השלום בראשון לציון, יולי 2015. מגד גוזני
"משפחתנו הוכתה בתדהמה נוכח המלצה זו". אליה, טליה ותהילה, ילדיו של בר קפרא/מגד גוזני

בני המשפחה מבקשים להוכיח כי ישנה טעות בהמלצת השב"כ לפרקליטות המדינה כי המניע לפעולה הינו 'פלילי' במתווה של "שוד שהסתבך". " נציג השב"כ וקצינת החקירות רפ"ק ענת קצב טענו כי המלצה זו מתבססת רובה ככולה על טענת המרצחים ועל תרגילי חקירה, וזאת על אף שאין ראיות חותכות או לכל הפחות ראיות נסיבתיות בשטח המוכיחות את טענתם", נכתב. "משפחתנו הוכתה בתדהמה רבה נוכח המלצה זו".

המשפחה מנתה במכתב שאלות נטולות תשובה שמעלות את החשד כי המניע לא יכול להיות פלילי. שאלה בולטת לדבריהם, היא העובדה כי הרוצחים לא גנבו דבר, על אף שבכרם היה רכב בשווי כמאה אלף שקלים, ועל אף שבר קפרא נשא כסף מזומן על גופו. כמו כן, "הרוצחים המשיכו להכות את בר קפרא באכזריות גם אחרי שנפל לרצפה ואיבד את הכרתו. לו היו מעוניינים לשדוד את רכושו, אזי שהיו עוצרים אחרי שהצליחו להפילו". עוד נטען כי מדובר בשני צעירים כבני 20 וכדי לשדוד אדם מבוגר אין צורך להרוג אותו. לסיום, טענה המשפחה כי שב"כ הודה שהרוצחים מוכרים כפעילי טרור, שפעלו בסמוך לביתם נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

"הרצח משקף תפיסה רווחת לאחרונה של זילות בחיי יהודים", נכתב. "עתה אנו עדים לתוצאותיהן החמורות של ההקלות הרבות אשר ניתנו בתקופת הרמדאן. הגדרת המעשה כפלילי מסתירה את העובדה שהמעשה כלל גוון לאומני מובהק של אכזריות אין קץ הן במהלומות והן בהשארת אבינו מתבוסס בדמו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"לבחון חקירה מחודשת למען הכרת אבינו כנפגע לאומני"

לסיום המכתב, דרשו האלמנה אילנה והילדים דניאל, מיכל, טליה, תהילה ואליה לחקור את העניין ולענות על "השאלות הקשות אשר נותרו ללא מענה, ואשר עומדות בסתירה גמורה להמלצת השב"כ בדבר מניע הפעולה". המשפחה קראה לראש הממשלה ולשרים שקיבלו את המכתב לסייע ב"הוצאת האמת לאור".

בין השרים שאליהם נשלח המכתב: שר השיכון והבינוי יואב גלנט, שר הכלכלה אריה דרעי, שר האוצר משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, סגן שר הביטחון אלי בן דהן וחברי הכנסת יאיר לפיד, ירון מזוז, בצלאל סמוטריץ' ומוטי יוגב. "מדובר בפשע שנאה נתעב ואכזרי, הנעשה בכוונת זדון ושאינו תלוי בהיכרות אישית עם אבינו. על כן, נבקש ממך לפנות לגורמים האמונים על כך, לבחינת חקירה מחודשת ולמען הכרת אבינו כנפגע לאומני".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully