וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: רצח החקלאי בשפלה - שוד שהסתבך ולא פיגוע

המשטרה קבעה כי המניע לרצח דוד בר קפרא בחודש שעבר היה רצון להוציא ממנו כסף. שני פלסטינים נעצרו והודו במעשה. משפחתו מתעקשת: "מעשה לאומני". צפו במעצר ממצלמת קסדה של לוחמי דובדבן. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

רצח החקלאי דוד בר קפרא לפני כחודש בשדות מושב פדיה היה על רקע פלילי, ולא על רקע לאומני – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. המשטרה ושירות הביטחון הכללי הצליחו לפענח את הרצח, וכבר למחרת האירוע עצרו שני חשודים – מוג'אהד דאר עאצי ועלאא' דאר עאצי, בני דודים פלסטינים בני 23 מבית ליקיא, שככל הנראה ניסו לאיים ולשדוד על בר קפרא. השניים מוכרים למערכת הביטחון כפעילי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל. מעצרם הוארך מעת לעת והיום הם הובאו לדיון נוסף בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, אז גם הוגשה נגדם הצהרת תובע על הכוונה להגיש בעניינם כתב אישום, כמו גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

בר קפרא נרצח בסוף חודש יוני בכרם הענבים שלו בשדות מושב פדיה. על פי החשד, שני החשודים הכו אותו לאחר שדרשו ממנו כסף, פצעו אותו באורח אנוש, ולאחר מספר שעות הוא מת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

דוד בר קפרא. יותם רונן
המניע לרצח - רצון לשדוד אותו. בר קפרא/יותם רונן

בתיעוד שהפיץ דובר צה"ל, נראים לוחמי דובדבן פורצים לבית החשודים ועוצרים אותם בשעת לילה. "בסיומו של מבצע מורכב בהובלת יחידת דובדבן ובהכוונת מודיעין מדויק של השב"כ, הצלחנו לסגור מעגל מהיר ולהביא למעצרם של שני החשודים", אמר מח"ט אפרים, אל"ם גיא ברגר. "אנו נמשיך ונפעל כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל".

מממצאי החקירה שניהלה ראש מחלק פשעים רב פקד ענת קצב עולה כי אחד החשודים, מוג'אהד, הועסק על ידי בר קפרא כחודשיים לפני הרצח, ועזב את עבודתו. בלילה שלפני הרצח, הגיע יחד עם בן דודו עלאא מירושלים, והשניים ישנו במטעים באזור מושב פדיה. ביום הרצח, סמוך לשעה 11:30, צפו מרחוק בסוחר שהגיע לקנות ענבים מבר קפרא. לאחר שהסוחר עזב את המקום, ניגשו השניים לבר קפרא ודרשו ממנו כסף. במקום התפתח עימות בין הצדדים, במהלכו הוכה בר קפרא במקל בכל חלקי גופו. עובדים אחרים שהיו באזור הבחינו במתרחש והתקשרו למעסיקיהם, ואלה הזעיקו את המשטרה ואת מגן דוד אדום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא פיגוע, אלא שוד שהסתבך. עלאא' בהארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני החשודים נמלטו מהכרם כשהם מותירים את בר קפרא מתבוסס בדמו, ולאחר שלא מצאו כסף על גופו. הם הגיעו לירושלים ומשם המשיכו באוטובוס לביתם, דרך רמאללה. כבר למחרת הם נעצרו בבית ליקיא, וזמן קצר לאחר מכן שחזרו את הרצח בזירה. בחקירתם טענו כי ביקשו לגנוב את כספו. "ידענו שהעסקה של מכירת ענבים מתבצעת במזומן, וידענו שיש לו כסף על הגוף בשל העסקה", שחזרו החשודים בפני חוקרי ימ"ר מרכז.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את חוקרי הימ"ר בפיקודו של ניצב משנה מוטי אדרעי, וציין כי נחישות הצוות החוקר ומקצועיותו הובילה לפענוח התיק תוך זמן קצר ולמעצר החשודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמלטו לירושלים ומשם לרמאללה. מוג'האד בהארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הרצח טענו בני משפחתו של בר קפרא כי המניע למעשה לאומני. גם היום, התעקשו בני המשפחה כי מדובר במעשה על רקע לאומני - ולא פלילי. טרם כניסתו אל תחנת המשטרה כדי לקבל את פרטי החקירה, אמר אליה בר, בנו של בר קפרא: "אנחנו לא יודעים פרטים חדשים. אנחנו מגיעים כרגע למשטרה לקבל פרטים חדשים. אנחנו מעריכים כי גם הפרטים האלה יהיו מעורפלים. יש ניסיון של גורמים מסוימים להפוך את החקירה לפלילית ולא לאומנית, למרות שאין שום עדות וראיות מצטברות שמדובר בתיק פלילי".

לדברי בר, "אם היו ראיות חותכות היינו כמשפחה מקבלים את זה. מאחר ואין שום עדות שמדובר במעשה פלילי, אנחנו עדיין נמשיך להיאבק למען הצדק של אבא". בר דחה מכל וכל את הטענות כי מדובר במעשה פלילי שכן כל מה שהיה ברשות אביו באותה עת לא נגנב ממנו. "היה רכב יקר, היה ציוד יקר, יכלו לקחת גם את הקטיף ושום דבר מזה לא נלקח. גם אם הם באו לקחת את הכסף כפי שטוענת המשטרה, אז הם לא לקחו. אם תהיה ראייה חותכת שמדובר במעשה פלילי אז אנחנו נקבל את זה, אבל כל עוד אין ראייה חותכת אנחנו לא מקבלים את הטענה כי מדובר במעשה פלילי אלא לאומני".

זירת הרצח במושב פדיה, יוני 2015. יותם רונן
זירת הרצח/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully