וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחת החקלאי שנרצח הפגינו: "דורשים לשנות את הגדרת האירוע"

19.7.2015 / 21:05

בני משפחתו של דוד בר קפרא, שנרצח בידי שני פלסטינים מהשטחים, הפגינו יחד עם פעילי ימין מול בית ראש הממשלה, במחאה על החלטת המשטרה כי מדובר באירוע פלילי. "כך לא נראה שוד שהסתבך. הם פעילי טרור"

עריכה: ניר חן

בני משפחתו של דוד בר קפרא, שנרצח בידי פלסטינים, שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים), הפגינו היום (ראשון) יחד עם פעילים נוספים מול בית ראש הממשלה. הם הניפו שלטים במחאה על החלטת המשטרה להגדיר את רצח החקלאי כמעשה פלילי. גם פעיל הימין ברוך מרזל השתתף בהפגנה.

"כך לא נראה שוד, מדובר בשב"חים שלא הורשו להיכנס לארץ למרות בקשותיהם בגלל עברם הביטחוני", אמר במהלך ההפגנה דניאל, בנו של הנרצח, אשר נמצא ללא רוח חיים בשדות מושב פדיה שבשפלה לפני כחודש. "אבי היה כמעט בן 70. נניח שהפלסטינים רצו קצת כסף. מדוע הם היכו אותו באכזריות עד איבוד הכרה? מדוע הם לא לקחו דבר - טנדר, קרטונים של ענבים, כסף מזומן? זה לא שוד שהשתבש. הם היו שני פעילי טרור עממי שהושפעו מאווירת הרמאדן ומהדברים במסגדים. לא בכדי הם השתמשו בבקבוק חומצה כדי להתגבר עליו. אנחנו דורשים, ובצדק, את שינוי הגדרת האירוע".

עוד בנושא
משפחת חקלאי שנרצח לראש הממשלה: "פשע שנאה אכזרי"
רצח החקלאי בשפלה - שוד שהסתבך ולא פיגוע
החקלאי שהותקף הובא למנוחות: "דוד נרצח בדם קר כי הוא יהודי"

הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה היום מול בית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום, כחלק מהמאמצים לשינוי הגדרת האירוע ל"פעולת טרור", שלחו בני המשפחה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הכנסת ובו מחו על החלטת המשטרה שלא לסווג את האירוע כלאומני. "לצערנו, לא רק שאין ראיות המוכיחות את המניע הפלילי, אדרבא, הראיות בשטח סותרות מכל וכל טענה זו", נכתב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המכתב מגולל את פרטי המקרה לפיהם, "אבינו נרצח בדם קר במהלך עבודתו בכרמו שב'כרמי יוסף', וזאת על ידי שני פלסטינים - מוג'אהד ועלאא דאר עאצי, שוהים בלתי חוקיים שחדרו לשטח ישראל מביתם שבבית לקיא. קצרה היריעה וארכו הדברים מכדי לתאר את אשר על לבנו על הילקחו בטרם עת של אבינו על ידי שני בני עוולה באכזריות אין קץ".

בני המשפחה מבקשים להוכיח כי ישנה טעות בהמלצת השב"כ לפרקליטות המדינה כי המניע לפעולה הינו 'פלילי' במתווה של "שוד שהסתבך". "נציג השב"כ וקצינת החקירות רפ"ק ענת קצב טענו כי המלצה זו מתבססת רובה ככולה על טענת הרוצחים ועל תרגילי חקירה, וזאת על אף שאין ראיות חותכות או לכל הפחות ראיות נסיבתיות בשטח המוכיחות את טענתם", נכתב. "משפחתנו הוכתה בתדהמה רבה נוכח המלצה זו".

הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully