וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאי שהותקף הובא למנוחות: "דוד נרצח בדם קר כי הוא יהודי"

בבית העלמין ברחובות נקבר דוד בר קפרא, שהותקף ומת ככל הנראה בידי שוהים בלתי חוקיים אתמול בכרם הענבים שלו ליד מושב פדיה. שר הדתות שהשתתף בהלוויה אמר: "זוהי שנאת יהודים לשמה". הבן: "אבא, הרגו אותך במקום שכה אהבת"

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בבית העלמין מרמורק שברחובות הובא היום (חמישי) למנוחות דוד בר קפרא בן ה-70, תושב העיר, שנרצח אתמול, ככל הנראה בידי שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים) בשדה באזור השפלה. בהלוויה נכחו שר הדתות דוד אזולאי מש"ס, ושר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הביטחון אלי בן דהן וח"כ ינון מגל מהבית היהודי.

"מה אומרים לאבא שנקטף באחת? אני מסתכל על ארבעת אחיי ויכול להעיד שלא רק את כרמך גידלך", אמר בנו של בר קפרא, אליה, שהוסיף מעל קברו הטרי של אביו, חקלאי שעסק בגידול כרמים: "בני עוולה הרגו אותך במוות ארור במקום שכל כך אהבת". נוכח העובדה שעדיין לא נעצרו חשודים אמר הבן כי הוא מאמין שהרשויות יעשו מלאכתם ויאתרו את הפושעים. אחיו, דניאל, הוסיף: "אנחנו נפרדים ממך בצער, אל עפר באת ואל עפר תשוב".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
דרעי סירב לחתום, ההחלטה על מתווה הגז תעבור לממשלה
הדסה הותקפה בידי נערים בבית שמש: "נתנו לי אגרופים לשיניים"
מוביל מחאת "באים לבנקאים" הורחק ממנכ"ל בנק הפועלים

שר הדתות אזולאי הספיד את בר קפרא, ואמר כי הממשלה שותפה לכאב המשפחה. "דוד נרצח בדם קר כי הוא יהודי. זהו רשע מזוקק. זוהי שנאת יהודים לשמה. שנאה תהומית יוקדת שמבקשת לנקום בנו בכל מקום שבו מקיימים חיים יהודיים, בבית הספר, בשטח חקלאי ובמכולת השכונתית", קרא. לדבריו, על המדינה לפעול על מנת להחזיר את תחושת הביטחון. "לא יתכן ש-70 שנה אחרי קום המדינה יהודים יחששו לצעוד בשדה ובכרם".

הלווית דוד בר קפרא, רחובות. דרור עינב
הלווייתו של בר קפרא, הערב/דרור עינב

השר אריאל הוסיף כי אין להסכים עם מציאות שבה חקלאי נרצח רק בשל יהדותו, והבהיר כי על הרשויות לפעול בהתאם לחשדות ולמודיעין רלוונטי כדי למנוע הישנות תקיפות לאומניות דוגמת זו שאירעה אתמול בשדות הסמוכים למושב פדיה. "הקם להורגך השקם להורגו. לא צריך לחכות שיקרה (אסון, ר"ב). כשיודעים על התארגנות הכי קטנה צה"ל צריך לפעול. אם צריך להפציץ אותם, אז יפציצו אותם. שהם (יהיו אלה ש, ר"ב) ילכו לבתי קברות". בנוגע לחשד שמדובר בפלסטינים, אשר רצחו את בר קפרא אמר: "יש החושבים שלפראי האדם האלו מגיעות הקלות. אנחנו פונים לראש הממשלה ומבקשים לשנות את המצב".

"אתה חלק מאיתנו, ולכן כולנו היום שוכבים כאן במצבה ומכוסים בטלית יחד איתך", אמר נציג התנועה החקלאית בהספד. "אנחנו החקלאים יום יום מקדשים את שם העם והארץ. אתה תמיד תהיה איתנו ואתה לא תישכח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הלווית דוד בר קפרא, רחובות. דרור עינב
בן דהן סופד/דרור עינב

בעוד חקירת המשטרה בנושא נמשכת, בני משפחתו בר קפרא, בטוחים שהמניע למעשה לאומני. "ממידע שהגיע אליי לא דרך המשטרה, מדובר בשני רעולי פנים, כנראה שב"חים פלסטינים שעובדים שם באזור השדות", סיפר הבן דניאל בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "אני עדיין מחכה לתשובות מהמשטרה, הם הבטיחו לחזור אלינו".

בנוגע לאפשרות שהמניע למעשה היה סכסוך עסקי, שאף הוא נבדק, אמר הבן: "לא היה שום סכסוך. אבא שלי חקלאי, מגדל ענבים. הוא לא איש עסקים, הוא לא חייב כספים לאף אחד. זה פשוט מאוד, הרקע לאומני. שני פועלים פלסטינים שראו יהודי בסיטואציה שנוחה להם, ועשו את מה שעשו".

דוד בר קפרא. יותם רונן
דוד בר קפרא/יותם רונן

עם זאת, הוא לא מאשים את המשטרה, שבודקת את כל הכיוונים. "המשטרה עושה את עבודתה, זה בסדר שבודקים רקעים נוספים, לא נגיד להם לא לבדוק", הוא הוסיף. "אנחנו חושבים שזה רקע לאומני. מי שמגיע רעול פנים ודובר ערבית, אני לא מכיר משהו אחר".

זירת הרצח במושב פדיה, יוני 2015. יותם רונן
זירת הצרח, אתמול/יותם רונן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully