וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של החקלאי שנרצח בשפלה: "בטוחים שהרקע לאומני"

דניאל בר קפרא, בנו של דוד בן ה-70 שנרצח כנראה בידי שב"חים, דחה את האפשרות שהמניע היה סכסוך עסקי. "הוא מגדל ענבים, לא איש עסקים. הוא לא חייב כספים לאף אחד", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: אבי כהן, יותם רונן, עריכה: ניר חן

בעוד חקירת המשטרה בנושא נמשכת, בני משפחתו של דוד בר קפרא, תושב רחובות בן 70, שנרצח אתמול, ככל הנראה בידי שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים), בטוחים שהמניע למעשה לאומני. "ממידע שהגיע אליי לא דרך המשטרה, מדובר בשני רעולי פנים, כנראה שב"חים פלסטינים שעובדים שם באזור השדות", סיפר בנו של בר קפרא, דניאל, בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "אני עדיין מחכה לתשובות מהמשטרה, הם הבטיחו לחזור אלינו".

בנוגע לאפשרות שהמניע למעשה היה סכסוך עסקי, שנבדקת במשטרה בנוסף למניע הלאומני, אמר הבן: "לא היה שום סכסוך. אבא שלי חקלאי, מגדל ענבים. הוא לא איש עסקים, הוא לא חייב כספים לאף אחד. זה פשוט מאוד, הרקע לאומני. שני פועלים פלסטינים שראו יהודי בסיטואציה שנוחה להם, ועשו את מה שעשו". עם זאת, הוא לא מאשים את המשטרה, שבודקת את כל הכיוונים. "המשטרה עושה את עבודתה, זה בסדר שבודקים רקעים נוספים, לא נגיד להם לא לבדוק", הוא הוסיף. "אנחנו חושבים שזה רקע לאומני. מי שמגיע רעול פנים ודובר ערבית, אני לא מכיר משהו אחר".

עוד בוואלה!NEWS:
סגן-ניצב בלהב 433 חשוד בהטרדה מינית של שוטרות
היועמ"ש לשר אריאל: ביטול שירות לאומי ב"בצלם" – לא בסמכותך
הלינץ' בפצועים הסורים: שלושה חשודים נוספים נעצרו

דוד בר קפרא. יותם רונן
דוד בר קפרא/יותם רונן

בר קפרא הותקף בעת שעבד בשטח חקלאי בין מושב פדיה לכרמי יוסף שבשפלה. תחילה הוא נפצע באורח קשה מאוד, וצוות מד"א פינה אותו לאחר פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהוא סובל מחבלת ראש. כעבור כמה שעות מת בר קפרא מפצעיו בבית החולים.

כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות נרחבות בשטחים הפתוחים של מושב פדיה, בניסיון לאתר את תוקפיו של החקלאי. חוקרי ימ"ר מרכז, שמנהלים את החקירה יחד עם השב"כ, סבורים כי האיש הוכה למוות בעזרת כלי קהה, וככל הנראה היה יותר מתוקף אחד בתקרית, שבמהלכה הגיע לטפל בכרם הענבים שלו במושב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הרצח במושב פדיה, יוני 2015. יותם רונן
זירת הרצח/יותם רונן

בר קפרא נמצא על ידי עובדים אחרים, כשהוא מוטל בשטח החקלאי וכשעל גופו סימני חבלה קשים. בשל מצבו הרפואי הקשה בעת אשפוזו, לא הצליחו חוקרי מרחב השפלה לגבות ממנו עדות. "מי שחושב שיכול לחלל שם שמים ואת שם ישראל בארץ ישראל ולרצוח יהודים, ידע שלא כך הדבר", אמר אחרי היוודע מות החקלאי השר אורי אריאל מהבית היהודי. "נגמר הסיפור שאפשר להרוג בנו ולרצוח בנו ואנחנו נמשיך כאילו לא קרה דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully