וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לשר אריאל: ביטול שירות לאומי ב"בצלם" – לא בסמכותך

25.6.2015 / 11:04

המשנה לווינשטיין הגיבה לתכניתו של שר החקלאות, שפורסמה בוואלה!NEWS, וכתבה שהנושא בסמכות השרה גמליאל ומנכ"ל השירות הלאומי. אריאל: "אגדיר קריטריונים חדשים ושום לוליינות משפטית לא תמנע זאת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(צפו ביו"ר מרצ זהבה גלאון מתייחסת להחלטה בכנסת ביום שלישי)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, פנתה היום (חמישי) לשר החקלאות אורי אריאל והבהירה לו כי תכניתו לבטל שירות לאומי-אזרחי בארגונים "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח לאחר שהופיעו בדוח האו"ם על אירועי מבצע "צוק איתן", כפי שפורסמה לראשונה בוואלה!NEWS, לא תוכל לצאת לפועל. זאת מאחר שהדבר לא נמצא בתחום האחריות של שר החקלאות – אלא בידיהם של סגנית שר לקידום צעירים וסטודנטים, גילה גמליאל, ובידי המנכ"ל לרשות לשירות לאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי. כמו כן, היא התייחסה לכך שביטול השירות בגופים האלה מצריך תהליך בחינה פרטני ומיוחד, ולא נעשה בהינף יד.

במכתב כתבה זילבר כי "הנחיה כזו או אחרת של שר החקלאות ופיתוח הכפר לעניין תחום סמכות שאינו מצוי היום באחריותו, אם אכן ניתנה, היא חסרת תוקף חוקי, ועל כן בטלה". זילבר הוסיפה כי ביטול הסכמים עם גופים המפעילים אזרחים במסגרת השירות הלאומי ייעשה "במסגרת קביעת אמות מידה ברורות, אחידות ושוויוניות שיפורסמו באופן פומבי ושקוף לציבור".

אורי אריאל בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"מציע לא לחגוג יותר מדי". אריאל/ניב אהרונסון

כמו כן, זילבר התייחסה לתהליך הבחינה של גופים ששוקלים לשלול את אישורם להפעיל אזרחים, ואמרה כי גם לצד קריטריונים ברורים בנושא – יהיה צורך בבחינה פרטנית. זאת, "כך שמדיניות האכיפה בעניין זה תהא אחידה ולא סלקטיבית". לבסוף קראה זילבר לזרז את תהליך קביעת הקריטריונים להכרה בגופים המפעילים שירות לאומי-אזרחי. "הסוגיה העולה מהפנייה שבה ומציפה את החשיבות שבהסדרת מערך השירות הלאומי בחקיקה ראשית בהיותו הסדר ראשוני, וזאת בקצב מואץ ותוך הכרעה בסוגיות העקרוניות שהסדרה זו מעוררת, לרבות קביעת קריטריונים שוויוניים להכרה בגופים 'מפעילים'", כתבה.

עוד באותו נושא

"עונת הציד החלה": תגובות זועמות להחלטת השר אריאל

לכתבה המלאה

אריאל: תוכן המכתב - לא חדש ולא מפתיע

בתגובה למכתב, כתב השר אריאל בעמוד הפייסבוק שלו כי תוכנו "לא חדש ולא מפתיע". "אני מציע לח"כ תמר זנדברג ושות' לא לחגוג יותר מדי", כתב. "אני נחוש לא לאפשר מימון תקני שירות לאומי לעמותות קיצוניות הפועלות נגד מדינת ישראל וחייליה. בימים הקרובים אפעל להגדרת קריטריונים חדשים שיסדירו את העניין כפי הנדרש ולא תעזור שום לוליינות משפטית שתמנע זאת. מדינת ישראל לא תממן מי שפועל נגדה - חד וחלק".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully