וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל הורה לבטל שירות לאומי בארגונים שצוטטו בדוח האו"ם

23.6.2015 / 13:00

שר החקלאות הממונה בין היתר על הנושא הורה למנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי לבטל את התקנים לעמותות "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח: "לא אאפשר מציאות הזויה שבה ישראל מממנת פעילות נגד חייליה". ביולי האחרון נפסל מהלך דומה: "פתח מסוכן"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

בתגובה לדוח הוועדה הבינלאומית של האו"ם שפורסם אתמול (שני) וקבע כי ישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן", הורה הבוקר שר החקלאות אורי אריאל למנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, לבטל תקני שרות לאומי לעמותות שצוטטו בדוח ואשר משרתים בהם בני ובנות שירות לאומי - כך נודע לוואלה!NEWS. מדובר בארגונים "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח.

השר אריאל, הממונה בין היתר על השירות הלאומי, הסביר הבוקר את המהלך. "כל מהותו של השירות לאומי הוא שירות למען מדינת ישראל ואזרחיה. אני לא אאפשר בשום פנים ואופן מציאות הזויה שבה ישראל מממנת תקנים של צעירים שיפעלו נגד חייליה", אמר.

זו לא הפעם הראשונה בה נעשה ניסיון למנוע מ"בצלם" להפעיל מתנדבים בשירות לאומי. בחודש יולי האחרון קיבל ג'רבי החלטה דומה, אולם היא נפסלה כעבור חודש על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. "שימוש בסמכויות אדמיניסטרטיביות שמוביל לתוצאה קשה של שלילת הכרה בגוף על יסוד תשתית עובדתית דלה ונקודתית, פותח פתח מסוכן לפוליטיזציה של רשות השירות הלאומי-אזרחי", נימקה זילבר את החלטה, "העלולה להשתמש בסמכויותיה כדי לשלול הכרה רק מגופים מסוימים, תוך השתת תג מחיר כלכלי וציבורי רק על ביטויים שנויים במחלוקת מקצה אחד של הקשת הפוליטית".


לקריאה נוספת:
מנכ"לית שוברים שתיקה: "עושים שירות פטריוטי למדינת ישראל"
ח"כ גטאס: "לא תהיה שום אלימות כלפי צה"ל במשט"
אלי ישי באולפן וואלה!NEWS: "דרעי איים על רבנים"

אורי אריאל. עומר מירון
"לא נממן את השרץ הזה". השר אריאל/עומר מירון
"איזו מדינה חפצת חיים עוד מממנת אנשים שיוצאים נגדה בעולם? זה טירוף. השתגענו?"

אריאל, המודע לכך שצפוי עימות משפטי בנושא, הבהיר כי הוא עומד איתן מאחורי החלטתו: "לא נממן ארגונים כאלו ולא משנה איזו לוליינות משפטית נדרשה עד כה כדי להכשיר את השרץ הזה". בלשכתו של השר הסבירו עוד כי "כעת מדובר בהנחיה של שר ולא בהחלטה של ראש מנהלת השירות הלאומי", והוסיפו: "איזו מדינה חפצת חיים עוד מממנת אנשים שיוצאים נגדה בעולם? זה טירוף. הם מקבלים מימון בינלאומי זר וצריך להפסיק גם אותו אז שאנחנו עוד נעזור להם? השתגענו?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מוקדם יותר היום: ח"כ מגל הגיש מחדש את חוק העמותות

חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) הגיש מוקדם יותר היום את חוק העמותות, על רקע דוח האו"ם. הצעת החוק קובעת כי ארגון ישראלי המקבל מימון מממשלות זרות בהיקף של יותר מ-50 אלף דולר יוגדר כ"עמותת חוץ", ויחויב במיסוי בגובה 37% מכל תרומה מממשלה זרה. בהצעת החוק נכתב כי "עמותת חוץ שהיא תאגיד תציין בכל מסמך רשמי, דף אינטרנט, שילוט או פרסום היוצא מטעמו על ידי איזו ממשלה הוא נתמך". בנוסף לכך, יצטרכו העמותות לציין את זיקתן לממשלות הזרות בכל מסמך ודוח היוצא מטעמן בשטח "שלא יקטן משמינית העמוד או שטח הפרסום".

עוד קובעת ההצעה כי "משרדי ממשלה וצבא ההגנה לישראל ימנעו משיתופי פעולה עם עמותת חוץ. בין היתר שיתוף פעולה ייחשב: העברת תקציבים, תקנות שירות לאומי, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסומים משותפים".

לדברי מגל, "חשוב לזכור שמדובר בחוק שאמור לשמור על זהותנו כמדינה ריבונית שפועלת על פי רצון הרוב ולא על פי אג'נדות של ממשלות זרות, שמשמנות בעשרות מיליונים עמותות המוציאות את דיבתנו רעה". באשר לנחיצות החוק, אמר מגל כי החוק נדרש כדי "להקשות על אותם ארגונים שמשרתים מרצון תפיסות עולם של ממשלות זרות, אותם ארגונים שמוסרים מידע לשונאי ישראל, שעושים הון מהלשנות על מתנחלים וחיילי צה"ל ושמוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully