וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מגל הגיש את חוק העמותות: "יקשה על מוציאי דיבת ישראל"

23.6.2015 / 9:06

לפי הצעת החוק, ארגון המקבל יותר מ-50 אלף דולר מממשלה זרה יחויב במיסוי משמעותי, ידגיש את זיקתו לגורם המממן באופן נרחב וצה"ל והממשלה ימנעו משיתוף פעולה עמו. בנט: "זו התשובה לדוח האו"ם"

צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, ליאור קירשנר

חוק העמותות חוזר: יממה לאחר הגשת דוח האו"ם בנוגע לאירועי "צוק איתן", אשר התבסס בין היתר על מידע של עמותות ישראליות, הניח חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) הצעת חוק הקובעת כי ארגון ישראלי המקבל מימון מממשלות זרות בהיקף של יותר מ-50 אלף דולר יוגדר כ"עמותת חוץ", ויחוייב במיסוי בגובה 37% מכל תרומה מממשלה זרה.

בהצעת החוק נכתב כי "עמותת חוץ שהיא תאגיד תציין בכל מסמך רשמי, דף אינטרנט, שילוט או פרסום היוצא מטעמו על ידי איזו ממשלה הוא נתמך". בנוסף לכך, יצטרכו העמותות לציין את זיקתן לממשלות הזרות בכל מסמך ודוח היוצא מטעמן בשטח "שלא יקטן משמינית העמוד או שטח הפרסום".

עוד קובעת ההצעה כי "משרדי ממשלה וצבא ההגנה לישראל ימנעו משיתופי פעולה עם עמותת חוץ. בין היתר שיתוף פעולה ייחשב: העברת תקציבים, תקנות שירות לאומי, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסומים משותפים".

עוד בוואלה חדשות:
לינץ' במג'דל שמס: המון דרוזי רצח פצוע סורי
אסון בחתונה ביבנה: הרוגה בקריסת גוף תאורה; "כמו פיגוע"
לאחר הדוח: צה"ל יחקור פלילית את אירועי יום שישי השחור?

ינון מגל. ראובן קסטרו
"החוק יקשה על אותם ארגונים שמוסרים מידע לשונאי ישראל". ח"כ מגל/ראובן קסטרו

מאחורי הצעתו של מגל התייצבו שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, והוא מתכוון לגייס תומכים נוספים להצעה בתוך הקואליציה. כשנשאל על ידי וואלה!NEWS אם לדעתו ההצעה, שהוגשה במתכונת דומה בכנסות ה-18 וה-19, תעבור הפעם, השיב מגל: "קודם כל, לשרת המשפטים קוראים הפעם איילת שקד ולא ציפי לבני וזה הבדל משמעותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעילי ימין רעולי פנים מתעמתים עם פלסטינים ליד יצהר, 2013. AP
"עמותות שעושות הון מהלשנה על מתנחלים". מתפרעים יהודים ביהודה ושומרון/AP
"החוק נדרש כדי "להקשות על אותם ארגונים שמוסרים מידע לשונאי ישראל"

לדבריו, "חשוב לזכור שמדובר בחוק שאמור לשמור על זהותנו כמדינה ריבונית שפועלת על פי רצון הרוב ולא על פי אג'נדות של ממשלות זרות, שמשמנות בעשרות מיליונים עמותות המוציאות את דיבתנו רעה". באשר לנחיצות החוק, אמר מגל כי החוק נדרש כדי "להקשות על אותם ארגונים שמשרתים מרצון תפיסות עולם של ממשלות זרות, אותם ארגונים שמוסרים מידע לשונאי ישראל, שעושים הון מהלשנות על מתנחלים וחיילי צה"ל ושמוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם".

שר החינוך בנט התייחס אתמול לחוק ואמר במליאת הכנסת כי התשובה לדוח האו"ם צריכה להיות קידום חוק העמותות. "במקרים רבים המקורות שעליהם מתבסס הדוח של האו"ם הוא של ארגונים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'", אמר השר בנט במליאת הכנסת. "נכנסתי לאתר הקרן החדשה לישראל וראיתי שם שארגון 'בצלם' מועמד לפרס על שינוי חברתי, ועל מה? על הקראת שמות ילדים בעזה שנהרגו בצוק איתן. מה יש לנו לבוא בטענות לעולם כשאנחנו כל כך טובים בלפגוע בעצמנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיף 83 בהסכם הקואליציוני שלפיו החוק יקודם בנוסח שהציע ח"כ מגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט אמר כי אותה תופעה נרשמה גם בעת הכנת דוח גולדסטון לאחר מבצע "עופרת יצוקה", ותהה: "מה גורם לאדם בתל אביב או בחיפה לקום בבוקר ולעשות מבוקר עד לילה בלהפוך את הבן של השכן שלו לפושע מלחמה? התשובה לדוח של האו"ם צריכה להיות קידום חוק העמותות. אי אפשר בפה אחד לגנות את דו"ח האו"ם שנשען על אותם ארגונים ואז לבלום מהלכים שמבקשים לעשות משהו בנידון".

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"הדוח של האו"ם התבסס על ארגונים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה'". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

חוק העמותות החל את דרכו בכנסת ה-18, ומאז עלה בצורות שונות וניסוחים רבים. עם זאת, נראה כי הפעם סיכוייו לעבור גדולים יותר מבעבר, הן בגלל הרכב הקואליציה, והן בגלל שסעיף 83 להסכם הקואליציוני בין הליכוד והבית היהודי קובע מפורשות כי "הממשלה תתמוך בכל שלבי החקיקה בכנסת לתיקון חוק העמותות". לפי ההצעה המקורית להסכם הקואליציוני של שרת המשפטים איילת שקד, לא ניתן יהיה "לתקוע" את החוק, ואם אחד השרים יגיש נגדו ערר, תהיה חובה לדון בו בתוך 30 יום.


לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully