וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונת הציד החלה": תגובות זועמות להחלטת השר אריאל

23.6.2015 / 19:27

ח"כ זהבה גלאון ממרצ תקפה את שר החקלאות, שכפי שפורסם בוואלה!NEWS הורה לבטל תקני שרות לאומי בארגונים שצוטטו בדוח האו"ם על "צוק איתן", וכינתה זאת "רדיפה" ו"סתימת פיות". "בצלם": "החלטה מקוממת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, תקפה היום (שלישי) במליאת הכנסת את החלטתו של שר החקלאות אורי אריאל לבטל תקני שרות לאומי בארגונים שצוטטו בדוח האו"ם, כמו "בצלם" והאגודה לזכויות האזרח – כפי שנחשף בוואלה!NEWS. "אני רוצה לדבר על עונת הציד שהחלה", אמרה גלאון. "שרים בממשלה רודפים ארגוני זכויות אדם. אם מחר יצטטו את מגילת העצמאות באיזה דוח של ארגון שלא נראה לנו, גם נוציא את מגילת העצמאות מחוץ לחוק?", תהתה. "מה קורה כאן, השתגעתם?".

גלאון המשיכה ואמרה: "חברה מתוקנת צריכה לאפשר ביקורת, צריכה לאפשר לארגוני החברה האזרחית להשמיע את קולם ולא לרדוף אותם ולא לסתום להם את הפה, ולא להשתמש בהם כשקי האגרוף של השלטון, שנכשל בכל המדיניות שלו כאן בכל צעד ושעל". לדבריה, "אם אנחנו רוצים להיות חברה מתוקנת, צריך לשמור על ארגוני החברה האזרחית, שעושים עבודת קודש. אפשר לבקר את השלטון. אל תסתמו לנו את הפה".

עוד בוואלה!NEWS:
דוח האו"ם: "המנהרות שימשו נגד מטרות צבאיות לגיטימיות"
השר אריאל הורה לבטל שירות לאומי בארגונים שצוטטו בדוח האו"ם
מנכ"לית שוברים שתיקה: "עושים שירות פטריוטי למדינת ישראל"

קיבל החלטה בשליפה מהמותן

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה להחלטתו של השר אריאל כי הם "לא מופתעים מהמהלך הממוחזר. עם זאת, מקומם שהתגובה היחידה של הממשלה לממצאים החמורים על 'צוק איתן' היא הכחשה וגלגול אחריות, ועיקר המאמץ מושקע בהסטת הדיון לארגוני זכויות אדם, במקום התייחסות רצינית ומעמיקה לשאלת האחריות הישראלית להפרת דיני הלחימה בעזה ולפגיעה הקשה באזרחים".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "אין לשר שום סמכות להורות למ?נהלת השירות הלאומי אילו ארגונים לכלול בתוכנית השירות הלאומי ואילו ארגונים להוציא ממנה, והאגודה לזכויות האזרח מוחה על כך שהוא קיבל החלטה בשליפה מהמותן על סמך עובדות שקריות, שהוא לא טרח לבדוק אותן. אם היה בודק, הוא היה מגלה ארגון שמטרתו היא להגן על זכויות אדם ולא לרדוף את חיילי צה"ל. הצגת עובדות בפני כל גוף שהוא היא לגיטימית, אך האגודה לזכויות האזרח לא פנתה לוועדת החקירה של האו"ם, וזו לא פנתה אלינו. הערות השוליים שמזכירות אותנו בדוח מצטטות מכתבים שכתבנו ליועץ המשפטי לממשלה בזמן 'צוק איתן' ופורסמו באתר האינטרנט שלנו".

מפוצלת זהבה גלאון אורי אריאל. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
האגודה לזכויות האזרח: לא פנינו לוועדת החקירה של האו"ם. גלאון ואריאל/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

שר החקלאות אורי אריאל, הממונה בין היתר על השירות הלאומי, הורה הבוקר למנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, לבטל תקני שרות לאומי לעמותות שצוטטו בדוח. השר אריאל הסביר הבוקר את המהלך. "כל מהותו של השירות לאומי הוא שירות למען מדינת ישראל ואזרחיה. אני לא אאפשר בשום פנים ואופן מציאות הזויה שבה ישראל מממנת תקנים של צעירים שיפעלו נגד חייליה", אמר.

זו לא הפעם הראשונה בה נעשה ניסיון למנוע מ"בצלם" להפעיל מתנדבים בשירות לאומי. בחודש יולי האחרון קיבל ג'רבי החלטה דומה, אולם היא נפסלה כעבור חודש על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. "שימוש בסמכויות אדמיניסטרטיביות שמוביל לתוצאה קשה של שלילת הכרה בגוף על יסוד תשתית עובדתית דלה ונקודתית, פותח פתח מסוכן לפוליטיזציה של רשות השירות הלאומי-אזרחי", נימקה זילבר את החלטה, "העלולה להשתמש בסמכויותיה כדי לשלול הכרה רק מגופים מסוימים, תוך השתת תג מחיר כלכלי וציבורי רק על ביטויים שנויים במחלוקת מקצה אחד של הקשת הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully