וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצח דוד בר-קפרא: "אלימות אכזרית כלפי אדם מבוגר"

6.9.2018 / 13:13

בית המשפט המחוזי בלוד גזר עונש חמור על עלאא דאר עאסי, פלסטיני בן 23 מבית ליקיא שרצח בסיוע בן דודו את החקלאי בר-קפרא בכרם במושב פדיה. "מברכים על החלטת בית המשפט, אך נמשיך להיאבק על כבודו של אבינו עד להכרת המקרה כאירוע לאומני"" אמרו בני משפחתו

עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (חמישי) מאסר עולם על עלאא דאר עאסי, פלסטיני בן 23 מבית ליקיא שהורשע ברצח החקלאי דוד בר-קפרא מרחובות, ב-2015. לפני כחודש גזר בית המשפט בלוד 18 שנות מאסר על קרוב משפחתו שהשתתף גם הוא באירוע, והורשע בעבירה של הריגה בלבד.

משפחתו של בר-קפרא דרשה לקבוע כי מדובר ברצח על רקע לאומני, אולם בכתב האישום שהגישה הפרקליטות נקבע כי המניע למעשה היה פלילי. על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט, אחד מהרוצחים, מוג'האד, שיקר לבן דודו וטען כי בר-קפרא חייב לו כסף על עבודתו בכרם, וכי הוא עושה את דרכו לשטח ישראל ללא היתר כדי לקבל את המגיע לו. השניים תקפו את בק-קפרא במקלות בראשו, והוא מת בבית החולים כמה ימים לאחר מכן

דוד בר קפרא. יותם רונן
הותקף באלימות קשה במקלות. בר-קפרא/יותם רונן

"אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט. לצערנו, לפני כחודש הורשע בהריגה בלבד המחבל הנוסף שרצח את אבינו ונגזר עליו עונש מקל. זהו מסר בעייתי שפוגע קשות בהרתעה מפני מעשים פליליים ולאומניים", מסרה המשפחה לאחר מתן גזר הדין.

בהודעה שפרסמה משפחת בר-קפרא נמסר כי "האמת היא אחת - שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים שמוכרים למשטרה ולשירות הביטחון הכללי לאחר שזרקו על חיילי צהל בקבוקי תבערה, רצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה ומבלי שגנבו דבר. דינם של שני המחבלים לבלות את המשך חייהם מאוחרי סורג ובריח. נמשיך להאבק על כבודו של אבינו עד להכרת המקרה כאירוע לאומני".

עוד באותו נושא

המאבק בפשיעה החקלאית: הנאשם ברצח דוד בר קפרא הורשע בהריגה בלבד

לכתבה המלאה
המשטרה טוענת שהיא פענחה את רצח החקלאי  דוד בר קפרא ז"ל בשדות מושב פדיה לפני כשלושה שבועות - אבי אשכנזי באולפן. מערכת וואלה!
רוצחו של בר-קפרא בדיון בבית המשפו במחוזי בלוד/מערכת וואלה!

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי "הנאשם ביקש לשדוד את המנוח ולאחר שהמנוח התנגד לו, הכה אותו הנאשם יחד עם שותפו לעבירה, באלימות קשה שהובילה למותו. בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות ולפיה בנסיבות החמורות של מקרה זה, בו הפעילו שני תוקפים צעירים אלימות אכזרית כלפי אדם מבוגר, ללא כל התגרות, לצד עונש של מאסר עולם מאחורי סורג ובריח ראוי להטיל על הנאשם גם פיצויים מקסימאליים למשפחת המנוח. אנו מבקשים להשתתף בצערה של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully