וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות עונה לשקד: אין מקום לשיח של מלחמה בין הרשויות

29.1.2019 / 10:15

בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי התייחסה נשיאת בית המשפט העליון למתקפה על מערכת המשפט ולרשות השופטת. לדבריה, "הפרדת רשויות משמעה איזונים ובלמים מתוך דיאלוג ולא מלחמה בין הרשויות". בצל פרשה נוה הדגישה חיות כי השופטים ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה

עריכה: שניר דבוש

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה היום (שלישי) כי "יש להצטער על כך שגורמים שונים מכל קצות הקשת הפוליטית רואים לנכון לעשות שימוש במונחים הלקוחים מושגים לוחמני בהתייחסם לרשות השופטת". בנאומה בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, הוסיפה חיות כי במהלך תקופת בחירות יש להותיר את מערכת המשפט מחוץ למשחק הפוליטי.

"בתקופה זו נשמעים, בתדירות גבוהה מן הרגיל, קולות ואמירות מכל קצות הקשת הפוליטית המתייחסים למערכת בתי המשפט ולרשות השופטת", ציינה הנשיאה. "יש הטוענים כי הרשות השופטת צברה כוח ועוצמה רבים מדי ולכן מן הראוי להחלישה ויש הקוראים לבצע לצורך כך מהפכה כזו או אחרת בנוגע אליה. אחרים טוענים כי מהפכה כזו כבר מצויה בעיצומה, ויש גם כאלה המרחיקים לכת וטוענים כי המטרה להחריב את הרשות השופטת כבר הושגה".

לקריאה נוספת בנושא
מנדלבליט: האמירות שמיליונים לא יקבלו את החלטתנו - חוסר אחריות
נשיאת העליון: התבטאויות פוליטיקאים נגד ביהמ"ש גובלות בהסתה
השופטת חיות: עצמאות בתי המשפט חיונית לשמירה על הדמוקרטיה


אסתר חיות בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). חן גלילי, אתר רשמי
חיות, היום/אתר רשמי, חן גלילי

"ביקורת המופנית כלפי הרשות השופטת היא לגיטימית בכל מדינה דמוקרטית, וכידוע לכם ביקורת נוקבת מימין ומשמאל אכן מופנית לעתים מזומנות גם כלפי הרשות השופטת בישראל", הדגישה חיות. עם זאת, "הפרדת רשויות משמעה איזונים ובלמים מתוך דיאלוג ולא מלחמה בין הרשויות".

על רקע פרשת אפי נוה, הדגישה הנשיאה כי "מערכת בתי המשפט בישראל ניצבת איתן על עמדה. מאות השופטות והשופטים ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה במקצועיות ובמסירות".

  • עוד באותו נושא:
  • אסתר חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully