וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת חיות: עצמאות בתי המשפט חיונית לשמירה על הדמוקרטיה

14.9.2018 / 13:10

בנאום בסנאט האיטלקי ברומא התייחסה נשיאת העליון אסתר חיות לחשיבות שבשימור זיכרון השואה והשמירה על הערכים הדמוקרטים במדינה. "הערובה לכך שנמלא את תפקידנו היא העצמאות השיפוטית, אמרה. "זו אבן היסוד בבניינה של כל רשות שופטת"

הנשיאה אסתר חיות במהלך נאום בסנאט האיטלקי ברומא. דוברות בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
השפטת חיות במהלך נאומה בסנאט האיטלקי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נאמה היום (שישי) בסנאט האיטלקי ברומא, במסגרת כנס מיוחד במלאת 80 שנה לחקיקת חוקי הגזע של המשטר הפשיסטי במדינה, ו-70 שנה לחקיקת חוקת הרפובליקה האיטלקית.

"אחת התובנות החשובות שהפיק העולם כולו בעקבות מלחמה העולם השנייה, היא עד כמה חשובה ההגנה על זכויות האדם ועד כמה חשובה השמירה על כבודו ועל חירותו", אמרה חיות, שהתמקדה בדבריה בשואה ובאנטישמיות באיטליה בשנות השלושים, גם לפני חקיקת חוקי הגזע.

את הכנס אירחה נשיאת הסנאט מריה קסאלטי, והשתתפו בו סנאטורים ובכירי מערכת המשפט באיטליה ובהם ליליאנה סגרה, ניצולת אושוויץ שהוענק לה התואר "סנאטורית לכל החיים" בסנאט של איטליה. השופטת חיות הזכירה, בין היתר, את פרופ' גד (גוידו) טדסקי, שפוטר בשל חוקי הגזע מעבודתו כמרצה באוניברסיטת סיינה, ומאוחר יותר עלה לישראל והפך לאחד ממקימי הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית.

עוד בוואלה!NEW:
- סלפי קטלני בשדה הקרב: האם ישראל השמידה את "הבית של סולימאני"?
- הנערה עבדה כבייביסיטר - וחשודה שתקפה מינית את הפעוטה
- שונה, אבל מאושרת: "יש לי מטרה בחיים - לכתוב ולהביע את קולי"

השופטת אסתר חיות ונשיאת הסנאט האיטלקי מריה  קסטאלי. דוברות בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
הנשיאה חיות ונשיאת הסנאט האיטלקי קסטאלי, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי המשפט

"ככל שחולפות השנים וככל שניצולי השואה החיים בינינו הולכים ומתמעטים, גוברת החובה המוטלת על כולנו כבני אנוש לשמר את הזיכרון הזה ולהפיק את הלקחים הנדרשים על מנת שזוועות כאלה לא יישנו", אמרה הנשיאה חיות.

בסיום דבריה הוסיפה: "אנו בני הדורות הבאים, מחויבים כולנו לא רק לשמר את הזיכרון של התקופה האפלה הזו בתולדות האנושות אלא גם לחיות חיים שיש להם משמעות ולתרום להקמת חברה טובה, שומרת חוק וצודקת תוך הגנה על ערכי יסוד דמוקרטיים המכבדים כל אדם באשר הוא אדם. המחויבות להגשים ערכים אלה מוטלת בעיניי במידה רבה עוד יותר על אנשי החוק והמשפט שבינינו. הערובה לכך שאנו אנשי המשפט נוכל למלא את תפקידנו זה היא העצמאות השיפוטית. עצמאות זו היא אבן היסוד בבניינה של כל רשות שופטת במדינה דמוקרטית".

אל ביקורה באיטליה הצטרף מנהל בתי המשפט, ד"ר יגאל מרזל. הם נפגשו, בין היתר, עם נשיאת הסנאט קסלאטי, נשיא בית המשפט לחוקה באיטליה, נשיא בית המשפט העליון לערעורים במדינה והתובע הכללי. הם אף השתתפו בישיבה מיוחדת של המועצה העליונה של הרשות השופטת האיטלקית, ופגשו בנשיאת איגוד הקהילות היהודיות באיטליה, נעמי די סני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully