וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון: התבטאויות פוליטיקאים נגד ביהמ"ש גובלות בהסתה

23.10.2018 / 14:02

באירוע בבית הנשיא לציון "70 שנות עצמאות למערכת המשפט" יצאה הנשיאה אסתר חיות במתקפה חריפה נגד ביקורת אנשי ציבור על בית המשפט. "מי ששם לו למטרה לפגוע בעצמאותה ובאי-תלותה של הרשות השופטת ימצא עצמו פוגע אנושות במשטר הדמוקרטי בישראל", אמרה

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות תקפה היום (שלישי) את הפוליטיקאים שמדברים על התנהלות בית המשפט העליון. "למרבה הצער. בעת האחרונה אנו עדים לכך שיש מי שהתנהלותה של המערכת כמערכת עצמאית ובלתי תלויה ברשויות האחרות היא לצנינים בעיניהם", אמרה חיות.
"אותם אלה אף הרחיקו לכת ותיארו אותה כאנטי-דמוקרטית, אנטי-ציונית ואפילו כדיקטטורה שיפוטית שיש לרסק - כך ממש", הוסיפה.

באירוע שנערך בבית הנשיא לציון "70 שנות עצמאות למערכת המשפט" אמרה חיות כי "מי ששם לו למטרה לפגוע בעצמאותה ובאי-תלותה של הרשות השופטת ימצא עצמו פוגע אנושות במשטר הדמוקרטי בישראל. זאת משום שאחד מתנאי היסוד לקיומה של דמוקרטיה אמיתית הדוגלת בערכים ליברליים-חוקתיים הוא - קיומה של מערכת שיפוט עצמאית ובלתי תלויה ברשויות האחרות".

חיות אף הוסיפה ואמרה כי "דמוקרטיה היא שלטון העם אך תיאור זה איננו ממצה בשום אופן את מהות הדמוקרטיה. על מנת ששלטון הרבים לא יהפוך לעריצות הרבים יש להבטיח את ההגנה על שלטון החוק ועל זכויות הפרט ובעיקר על זכויות המיעוט החי בתוכנו המעוגנות בין היתר בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו".

אסתר חיות. רוני כנפו
"התבטאויות הפוליטיקים גובלות בהסתה. השופטת אסתר חיות, היום/רוני כנפו

נשיאת בית המשפט גם מתחה ביקורת על הפוליטיקאים שלא מתייצבים להגן על בית המשפט, ואף משתתפים במתקפות נגדו."עלינו לזכור כי אנו, ככל רשות שלטונית אחרת, איננו חסינים מביקורת. עם זאת, מותר לצפות כי כל ביקורת וכך גם הביקורת המופנית כלפינו תהיה עניינית ומכבדת".

עוד הוסיפה "לכן, כאשר מושמעות כלפינו השופטים התבטאויות הרחוקות מלהיות ענייניות ומכבדות, ניתן לצפות כי יהיה מי שיטרח לגנותן בשם הממלכתיות על מנת לתבוע את עלבונה וקלונה לנוכח התבטאויות כאלה. למרבה הצער גינוי כזה מאחר לבוא, אף כי לעתים גובלות ההתבטאויות בהסתה ממש וזאת בין היתר מפי נבחרי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully