וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החובות וההסתבכות: אחי הנרצחות מארגנטינה חשף פרטים חדשים

28.1.2019 / 11:25

אחיהן של לילי פרג ופרחיה סרוסי ערך מסיבת עיתונאים, ובה סיפר על אחיותיו ועל הימים האחרונים. על החשוד ברצח, בנה של פרחיה, אמר כי "הוא פסיכופת", וסיפר כי היה מסובך כלכלית ונפשית. על האחיות נמצאו סימני אלימות קשים, ובאחת מהן נמצאו שלושה כדורי ירי

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

אחיהן של לילי פרג ופרחיה סרוסי שנרצחו בעיר מנדוסה שבארגנטינה, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בעקבות מציאת גופותיהן של האחיות שנקברו בחצר ביתו של גילעד סרוסי, בנה של פרחיה. המשטרה המקומית קיבלה לידיה אתמול את תוצאות נתיחת הגופות. גורמים מהמשטרה דיווחו כי באחת מהן נמצאו שלושה כדורי ירי ובשנייה לא נמצאו כדורים, אך נמצאו סימני אלימות קשים.

במסיבת העיתונאים סיפר משה פרג, האח, כי הוא מתייצב לפני העיתונאים בשל העובדה ש"לא רצינו לחשוף את בני המשפחה הצעירים ללחץ התקשורת ולגרום להם נזק, מה עוד שהבת של פרחיה בהיריון, והחשיפה עלולה לגרום לה נזק". פרג תיאר את השבוע האחרון בחיי אחיותיו, ואמר כי "ביום שלישי בערב התקשרה הקונסולית הישראלית בארגנטינה לאחד הבנים של פרחיה, ובישרה לו כי גלעד אחיו שמתגורר במנדוסה התלונן במשטרה כי אמו ואחותה נעדרות".

לקריאה נוספת:
השקר לחוקרים וכתמי הדם: כך אותרו גופות האחיות בארגנטינה
ארגנטינה: נמצאו גופות שתי האחיות הישראליות - בחצר ביתו של הבן
היעלמות האחיות הישראליות בארגנטינה: הבן נעצר בחשד לרצח כפול

שתי אחיות ישראליות בנות 54 ו65 נעדרות בארגנטינה מיום שישי, 16 בינואר 2018. אתר רשמי
לילי פרג' ופרחיה סרוסי שנרצחו בארגנטינה/אתר רשמי

עוד סיפר האח כי "הן שכרו דירה במרכז העיר, שתהיה להן אפשרות לבשל אוכל לגלעד. ביום שבת הגיע אליהן גלעד והם הכינו ביחד ארוחת בוקר. היא נתנה לו עשרת אלפים דולר, ואז הם הלכו לבית של גלעד כשהם מתועדים במצלמות האבטחה של בית הקברות הסמוך לביתו של גלעד. בסרטון נראית פרחיה גוררת רגליים מתוך תשישות". זה היה התיעוד האחרון של אחותו, המצלמות מעולם לא תיעדו אותן יוצאות מהבית.

עם היעלמות האחיות, המריא פרג לארגנטינה, שם עלה חשדו כי הבן הוא שרצח את השתיים. הוא סיפר על שיחה שניהלו, ועל הבית המוזנח בו גר גלעד. "היה לי ברור שגלעד מסתיר מידע מהמשטרה. הוא אמר שהוא לא מוכן לשתף פעולה. בשיחה מתוחה שאלתי אם החתולים שלו חשובים יותר מהעזרה למצוא את אמו - הוא אמר 'החתולים חשובים לי יותר מאימא'". ביום שני פנה פרג למשטרה, והעלה את חששותיו על גורל אחיותיו.

עוד באותו נושא

שלושה כדורי ירי וסימני אלימות: תעלומת רצח האחיות בארגנטינה

לכתבה המלאה
גיל פרג' חשוד ברצח  פרחיה סרוסי ולילי פרג' בארגנטינה , ינואר 2019. צילום מסך
מעצרו של הבן בחשד לרצח אמו ודודתו/צילום מסך

"גלעד התבקש לתת דגימת DNA וסירב. הוא נחקר ושוחרר", הוסיף האח. "התחזקה אצלי ההבנה שהוא מעורב באופן אישי". הוא הוסיף כי "שינויי גרסה בעדותו של גלעד העלו חשד שהוא קשור למעשה. לחצתי שיעצרו אותו".

על החשוד ברצח סיפר כי היה לו קשר טוב עם סב המשפחה, אך עם מותו "חל שינוי בהתנהגותו של גלעד, והתפתחה אצלו הפרעה נפשית. הוא הימר באינטרנט והפסיד כסף רב". עוד סיפר כי גלעד עזב את הארץ, ו"התנאי לחזרתו ארצה היה להביא איתו לארץ כמה חתולים. מדובר באדם חלש, שחי כמו הומלס עם 30 חתולים ומתקיים מ-200 דולר שאימא שלו שלחה לו", הדגיש פרג. "הוא גאון שדעתו השתבשה עליו", אמר והוסיף כי "הוא פסיכופת".

היעלמות האחיות הארגנטינה שלב אחר שלב. אתר רשמי
היעלמות האחיות הארגנטינה שלב אחר שלב/אתר רשמי

פרג התייחס לטענות כי גלעד ניהל חברות של אמו פרחיה, ואמר כי "לפרחיה לא היה שום קשר לחברות שבבעלותו", וכי היא הייתה רשומה עליהן באופן טכני בלבד.

עם זאת, אמר פרג כי "התעלומה הגדולה נשארה פתוחה, והיא המניע לרצח. אני לא יודע אם גלעד יודה במשטרה ויספר את אשר אירע באמת באותו יום שבת. צר לי על אחיותיי, נשמות טהורות שכל מה שהן רצו היה לעזור לגלעד. צר לי על כל בני המשפחה שמצאו את עצמם בסיטואציה לא פשוטה. פרחיה נתנה מעל ומעבר למה שהורה צריך לתת, וחבל לי שלילי נכנסה למעגל הדמים הזה". עוד הוסיף פרג, כי לא ידוע לו אם האם ובנה היו מסוכסכים "אני לא מאמין שהיו ביניהם סכסוכים. אני חושב שהוא הפעיל עליה מניפולציות רגשיות לאורך כל השנים".

הכלב איתר את קבר האחיות בחצר

דובר משטרת מנדוסה, מרטין אומדה, אמר לוואלה! NEWS כי פרג' סירב כבר מההתחלה לשתף פעולה עם חוקי המשטרה ולא אפשר להם לקחת דגימת דם בפעם הראשונה כשנעצר, וזה מה שהעלה את חשדם לגביו. "עדיין לא ביצענו בדיקת דנ"א, ביקשנו ממנו לבצע בדיקה בפעם הראשונה שהוא נחקר והוא סירב", אמר. "זה היה חוקי, הוא יכול היה לעשות את זה, אבל זה העלה חשד, כי משה האח של שתי הנשים הסכים להשתתף בבדיקת דנ"א".

על הדרך שבה נמצאו הגופות הסביר כי, "בהתחלה מצאנו נקודות של דימום בביתו ולאחר מכן חיפשנו עם הכלבים, אחד מהם מצא את המקום שבו הוא קבר את הגופות בחצר", אמר. לדברי הדובר כבר מההתחלה הבן לא שיתף פעולה עם החקירה ואמר, "אני לא רצחתי אותן, אני לא הרגתי אותן".

משה פרג', אחיהן של פרחיה סרוסי ולילי פרג בבית סוקולב 28 בינואר 2019. אתר רשמי
משה פרג במסיבת העיתונאים על רצח אחיותיו/אתר רשמי

עוד הוסיף הדובר כי "הוא שיקר לנו כמה פעמים, בפעם הראשונה כשהלך להגיש תלונה במשטרה ואמר שאימא שלו ואחותה נעלמו, הוא אמר לנו שהם היו בבית שלו בשבת ובתשע בערב הוא לקח את אימא שלו ודודתו והראה להן איך להגיע לתחנת האוטובוס, לדבריו הם חצו את הכביש עד לתחנת המשטרה, אבל אנחנו לא מצאנו את זה במצלמות היציאה מהבית, הם מעולם לא יצאו מהבית של גילעד, זאת הייתה המסקנה שלנו".

סרוסי ופרג', היו בנות 54 ו-65 הגיעו לפני כשבועיים ב-11 בינואר לבקר את בנה של פרג', גילעד, בעיר מנדוסה ומאז נעלמו עקבותיהן. סרוסי, המתגוררת ברחובות, עובדת בסניף מס הכנסה בעיר, ופרג', ד"ר למיקרוביולוגיה מתגוררת באוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully